19 Mayıs 2014 Pazartesi

Renault'nun Sporcuları Haziran'da Türkiye'de

Geçtiğimiz ay 120 beygir güç üreten 1.2 litre turbo motorlu Clio test yazısının açılışında "Türkiye'deki en performanslı Clio'yu test ettik" ibaresini kullanmıştım. İşte bu söylem Haziran itibarıyla doğruluğunu yitirecek, çünkü Clio'nun dünyada üretilen en performanslı modeli Clio R.S. 200 EDC, Haziran'dan itibaren Türkiye'de satılmaya başlanacak. Türkiye'ye geliş yolunda büyük abi Mégane R.S. 265 de kardeşini yalız bırakmayacak.
Renault Clio R.S.
Clio R.S. 200 EDC, adından da anlaşılacağı gibi 200 beygir güç ve 240 Nm tork üreten 1.6 litrelik benzinli turbo motora ve 6 ileri çift kavramalı otomatik EDC şanzımana sahip. Sadece otomatik şanzımanla satılan modelin vites geçişlerini direksiyonun ortasındaki kulakçıklarla manuel olarak da yapmak mümkün. Bursa'da üretilen sandart Clio'nun aksine Fransa'da üretilen sportif Clio'nun 0-100km/h hızlanma süresi 6.7 saniye, maksimum hızı 230 km/h. Clio R.S.'in 1600cm3 sınırını geçen  motoru (1618cm3) onu yüksek vergi dilimine sokuyor ve Türkiye'de 44bin Euro fiyata sahip olmasını sağlıyor.
Renault Clio R.S.
Renault Mégane R.S
Mégane R.S 265 ise, 265 Hp güç ve 360 Nm tork sunan 2.0 litre hacmindeki benzinli turbo motora sahip. Clio R.S.'in aksine Mégane R.S.'de 6 ileri manuel vites kutusu görev yapıyor. Otomatik vites opsiyonu sunulmuyor. Palencia-İspanya fabrikasında üretilen Mégane R.S., 254 km/h maksimum hıza ve 6 saniyelik 0-100km/h hızlanma değerine sahip. Ayrıca, ESP'yi tamamen kapatmak da mümkün. Renault'nun seri üretimdeki en hızlı modeli, 45bin Euro fiyat etiketi ile Haziran ayından itibaren Türkiye'de satışa sunulacak.
2014 model Renault Mégane R.S, yeni Mégane ailesinin yüzünü sportif tasarımla beraber sunuyor.
R Link sisteminde R.S. modellerinin performans ve pist kullanımı için özel arayüzler geliştirilmiş.
Standart modellerinin sahip olmadığı birçok sportif detaya sahip R.S. modellerinin son derece ateşli göründüğü kesin. Normal ve Sport sürüş olmak üzere farklı sürüş modlarının olması günlük kullanımda yakıt tüketimini düşük tutabilirken sportif kullanımda otomobilin tüm zevkini çıkarmayı mümkün kılacak gibi duruyor. İki modelin aralarında sadece 1000 euroluk fiyat farkı bulunuyor. Bu durumumun Clio R.S.'in satışlarına olumsuz etki edip etmeyeceği ise önümüzdeki aylarda ortaya çıkacak.

--İlginizi çekebilecek diğer yazılar ve testler--


 Renault Clio 1.2 TCe EDC testine göz atın.
2014 Renault Mégane Sport Tourer testine göz atın.
Renault Yeni Mégane Lansman Notları'nı okuyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..