26 Mayıs 2014 Pazartesi

Hala Çocuk Kalabilenler İçin: 2014 Mini Cooper

2014 MINI Cooper
Bir önceki test sürüşü (BMW 2 Serisi Coupé) yazısını okuduysanız bu yazının baş kahramanının yeni MINI Cooper olduğu çoktan anlamışsınızdır. 2014 MINI Cooper, bu seneki Yeditepe Spring Fest'in dört tekerlekli konuklarındandı. 2 Serisi'nde olduğu gibi Cooper'ı da organizasyon firması yetkililerinin desteğiyle test etme imkanı buldum. 
2014 MINI Cooper
Peki, yeni MINI hakkında ilk izlenimlerin ne yönde mi? Yeni MINI Cooper, başarılı bir yenilenme süreci getirmiş. Eski modelin kült görüntüsü ve genel tasarım detayları korunurken otomobilin taze bir model olduğu vurgulanabilmiş ve teknolojik yenilikler unutulmamış. Ha bir de içerdeki eğlenceli oyuncakların sayısı artmış :)

Dış Tasarım

2014 MINI Cooper
Bir otomobil ancak bu kadar mutlu ve neşeli bakabilir. Önden arkadan yandan çaprazdan neresinden bakarsanız bakın, yeni MINI Cooper son derece mutlu ve neşeli bakıyor. VW Beetle'ın çok feminen göründüğünü düşünenlerin yeni MINI hakkındaki yorumlarını merakla bekliyorum :)
2014 MINI Cooper
2014 MINI Cooper


Ön yüzdeki MINI ızgarası eski modeldeki ızgaraya göre daha büyük ve tek parçalı. Motor kaputu da yine eskiye göre daha yüksek bir yapıya sahip. Ön far grubunda farları çevreleyen LED gündüz farları kullanılmış, sinyaller sis farları ile birlikte ön tampona taşınmış. Yan taraftan bakıldığında eski modelin klasik siluetine sahip yeni MINI, arka kısımda da taze bir tasarım sunuyor. Buradaki en belirgin yenilik arka stoplar. Eskisine göre daha büyük tasarlanan arka stoplar otomobilin kasasına sığmayıp adeta dışarıya pörtlemiş.
Pörtlek arka stoplarıyla yeni MINI Cooper sizce de arkadan kurbağa gibi durmuyor mu?
İç Mekan
Yeni MINI'nın iç mekanında bence en başarısız unsur vites kolunun tasarımı. Kullanımda bir sıkıntı yok ama kabinin genelinde uymamış. Ayrıca, eski vites kolu çok daha estetik duruyordu. 
Sürücü kapısını açıp iç mekana geçtiğinizde MINI tasarım öğelerinin korunduğunu, ama klima kontrollerinden kapı içine kadar hemen her noktanın yeniden tasarlandığını fark ediyorsunuz. Malzeme kalitesinin hissedilir biçimde arttığı kabinde yeni oyuncaklı detaylar da mevcut. Böylelikle MINI'nin içinde olmaktan artık daha da keyif alacağınız garanti. 
2014 MINI Cooper
Torpidonun üstündeki küçük göz nedense bana James Bond'un Aston Martin'indeki gizli silah bölmesini hatırlattı :)
2014 MINI Cooper
Eğlence katsayısını artıran detayların başında orta konsoldaki büyük yuvarlağı çevreleyen LED ışıklandırma geliyor. Multimedya arayüzündeki hareketlerinizle birlikte renk değiştiren bu bölümde özellikle kırmızı, turuncu gibi canlı renkler kullanılmış. Mesela radyoda ses seviyesini ayarlarken sesin ne kadar açık olduğunu bu LED'lerin renk dağılımından anlıyorsunuz, vitesin çevresindeki halkadan ayarlanan sürüş moduna göre LED'ler ECO'da yeşil Sport'ta kırmızı yanıyor, park sensörü çalışırken engellere ne kadar yakınsanız yine LED'ler o kadar kırmızı oluyor... Kısacası keyifli ve fonksiyonel bir arayüz yaratılmış.


Multimedya sistemindeki hareketlerinize göre LED'ler renk değiştiriyor.
Hız, devir ve yakıt göstergeleri üçlüsü artık direksiyonun arkasında ve birarada duruyor.
Orta konsoldaki büyük yuvarlak demişken bu kısımda artık sadece multimedya ekranı (baz versiyonda radyo kontrolleri) var. Hız ve yakıt göstergesi, direksiyonun arkasında devir saatinin yanına taşınmış. Orta konsolu kaplayan ve dokunmatik olmayan ekran artık BMW'lerde kullanılan joystiğin biraz daha MINI'ce tasarımlı olanıyla kontrol ediliyor. Ne var ki oldukça aşağıya ve sürücüden uzak konumlandırılan joystiğin yeri pek ergonomik sayılamaz. 
Yeni Cooper'daki multimedya sistemini kontrol eden joystiğin tasarımı güncellenmiş. Artık kullanımı daha kolay. Ayrıca, opsiyonel olarak yeni BMW'lerde de kullanılan dokunmatik kontrollere sahip joystiği satın almanız mümkün.
Start/Stop düğmesi artık bir orta konsolda büyük ve kırmızı renkli bir şaltere dönüşmüş. Kesinlikle çok daha güzel duruyor.
Kabindeki yenilikleri sayarken neredeyse iç mekan hacminden bahsetmeyi unutuyordum.  Öndeki iç mekan hacmi beklendiği gibi sorunsuz. Arka koltuklara geçiş çok zor değil ve geniş cam yüzeyler sayesinde bu kısımda yeterli aydınlık sağlanmış. Yine de diz mesafesinin sınırlı olduğunu unutmayın. İki "normal" yetişkin (1.80-1.82 m'ye kadar) arkada rahat edebilir, ama uzun boylu arkadaşlarınız arkada oturmak istemeyecektir.
Az eşya ile yolculuk etmeye alışın, çünkü yeni MINI'nin bagajı eskiden olduğu gibi biraz küçük. 211 litre.
Sürüş ve Kullanım
2014 MINI Cooper
Yeni MINI, yeni motorları da beraberinde getirdi. Bundan böyle standart Cooper, üç silindirli ve 1.5 litre hacimli benzinli turbo motor kullanırken Cooper S 2.0 litre benzinli turbo, Cooper D ise 1.5 litre dizel motor kullanıcak. Cooper S'in yeni motoru ülkemizdeki yüksek vergilendirme dilimine takıldığı için eski versiyona göre hissedilir derecede daha pahalı. Bu yüzden caddelerde yeni Cooper S'in daha az görüleceğini tahmin etmek zor değil. (Cooper 82bin TL, Cooper S 126bin TL - 24 Mayıs 2014 tarihli fiyatlar)

Test aracımız MINI Cooper'da 1250d/dak'da 220 Nm tork ve 4500-6000d/dak'da 136 Hp güç üreten üç silindirli ve 1.5 litre hacimli benzinli turbo motor yer alıyor. Otomatik şanzımanın eşlik ettiği ünite, yaklaşık 1100 kg ağırlığa sahip otomobili 0'dan 100 km/h hıza 7.8 saniyede çıkarıyor. Otomobilin maksimum hızı 210 km/h olarak açıklanıyor.


1.6 litre motorlu eski Cooper'ın 0-100 deparını 9.1 saniyede tamamladığını düşündüğümüzde yeni MINI'nin 1 saniyeden fazla olan performans iyileştirmesi başarılı. Yol tutuşu başarılı ve direksiyon yol hakkında sizi bilgilendirmek için fazla zaman harcamıyor. İç mekandaki oyuncaklı ve farklı atmosfer başarılı sürüş yetenekleriyle birleşince eğlenmekten başka bir şansınız kalmıyor. Bir de otomobilin egzos sesi üç silindirli 1.5 litre hacimli bir motordan beklenmeyecek kadar güzel çıkıyor. İlk başta egzos susturucusunun çıkarıldığını düşündüm, ama değil; ses MINI'nin kendisine ait :) 


Sonuç

2014 MINI Cooper
Zaten başarılı bir modeli yenilemek çoğu zaman daha zordur. Hele bu model bir "retro" ise işler daha da karmaşıklaşabilir. 2014 Cooper Hatchback'in başarılı bir yenileme operasyonu geçirdiğini düşünüyorum. Yeni Cooper S'in 2 litrelik motoru, ülkemizdeki vergilendirme sisteminin azizliğine uğrayacak olsa da yeni Cooper bence aldığı bayrağı daha yukarılara taşıyacak. Çocuklar için değil, ama hala çocuk kalabilenler için eğlenceli bir otomobil göster deseniz tereddütsüz yeni MINI'yi gösteririm.
2014 MINI Cooper
Son olarak, araç kullanımı konusunda esneklik sağlayan orgnizasyon firması yetkililerine, Cooper test aracı sorumlusu Emre'ye ve fotoğraflarıyla test yazısını renklendiren Boray Yurdakul'a teşekkürler.


--İlginizi çekebilecek diğer yazılar--

VW Beetle Testi: Dede Torun Buluşması'na göz atın.
 Renault Clio 1.2 TCe EDC testine göz atın.
Renault Clio R.S. 200 EDC testini okuyun.  
MINI Paceman Test Sürüşü ve Tanıtım Etkinliği Notları'nı okuyun.
Asfalt dışına çıkmaya hevesli Peugeot 2008 Active 1.6 e-HDi S&S ile Tekirdağ Bağ Rotası'ndaki bir bağ evine, Chateau Nuzun'a, keyifli bir yolculuk gerçekleştirdik. Yolculuk notlarına ulaşmak için buraya tıklayın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..