2 Temmuz 2014 Çarşamba

Mini Limuzin; Škoda Superb

Škoda Superb
Škoda Superb'in ismi, Quashqai kadar talihsiz olmasa da Türkçe'de çok çeşitli söyleyişlere maruz kalıyor. Siz onu ister "süpörb", ister "süperb", iserseniz de "süper be" diye telaffuz edin, onun temsil ettiği tek bir gerçeklik var: Lider genişlikte iç mekan, konforlu yapı, ve mantıklı gider kalemleri. Detaylı test yazısından önce Superb için çektiğimiz kısa tanıtım videosunu seyredin.
Kısa Kısa Tarih Kimseye Zarar Vermez

Çoğumuz bugün satışta olan Superb'i 2. jenerasyon olarak biliyoruz, ama gerçek bu değil. Superb modelinin kökü aslında çok daha eskilere dayanıyor. 1934-1949 arasında üretilen orijinal Superb, Škoda'nın V8 motor ve dört tekerlekten çekiş seçeneği sunduğu ilk modeldi. O zamanlar da markanın amiral gemisi olan model, 2001 yılına gelindiğinde "modern" haliyle tekrar üretilmeye başlandı. 2. jenerasyon "modern" Superb ise, 2008 yılında yollara çıktı. Model, 2013 yazından beri makyajlı kasasıyla yoluna devam ediyor. 


Dış Tasarım

Škoda Superb
Superb'in genel olarak ağırbaşlı ve güçlü bir havası var. Ön taraftaki kızgın bakışlar, arka tarafta yerini daha mülayim bir görünüme bırakmış. Ön yüzde güncel Škoda ailesinin duruşunu bulmak mümkün. Dikey çıtalara sahip ızgara ve ızgaraya taşmış yeni Škoda amblemi ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi yine sahnede... Arka tarafta ise, bir Škoda klasiği C iç şekilli arka stoplar ve içeriye doğru eğimli üçgen detaya sahip arka bagaj kapağı/arka stop detayını görmek mümkün. 
Škoda Superb

Makyajla birlikte ön farlar ve arka stoplar LED'lenmiş. C iç şekilli arka stopların LED'lerle birlikte çok daha çekici durduğunu itiraf etmem gerekir. 
Škoda Superb


İstanbul içinde uzaktaki bir arkadaşımda unuttuğum için, fotoğraf çekiminde yapıştıramasam da test ettiğim araçların ön kapılarına bende oldukları süre boyunca Akselerasyon'un magnetlerini yapıştırıyorum. (Bakınız: Bu link) Böylelikle hem Akselerasyon'un açık hava reklamı yapılıyor :) hem de o aracın o zaman diliminde bende olduğu anlaşılıyor. Staj yerimin otoparkında Superb'i gören bir arkadaşımın söylediği ilk söz, "bu haftaki test aracın ne kadar uzunmuş" oldu.
Škoda Superb
Arkadaşım söyleminde son derece haklı. Superb, 4833mm uzunluğu (Passat-4769mm) ve 2761mm'lik aks aralığıyla (2712mm-Passat) gerçekten de uzun bir otomobil. Uzun aks mesafesiyle birleşen bu durum en çok arka koltuktakilere yaramış. Arka koltuklarda diz mesafesi sınırsız, baş mesafesi yeterli. Bu haliyle arka koltuklara bindiğinizde mini bir limuzine binmiş hissi yaşıyorsunuz. Genişlik anlamında Superb'in bir üst segmente sataştığını söylemek yanlış olmaz..
Škoda Superb

İç Mekan
Škoda Superb
İç mekanda dış tasarımdaki gibi ağırbaşlı bir hava hakim. Duyguları harekete geçirmekten ziyade mantığa hizmet ediyor. VW grubunun diğer markalarından da tanıdık kumanda birimleri yerli yerindeler ve ergonomik anlamda bir sıkıntı yaratmıyorlar. Elinizin değdiği hiçbir noktada "takır tukur" plastiğin olmadığı söyleyeyim. Ne var ki, rakiplerini göz önüne alınca malzeme kalitesinin (takıntılı olduğum yumuşak plastik seviyesinin) biri tık yukarıda olmasını isterdim.
Kumanda birimleri VW Grubu'nun diğer üyelerinden izler taşıyor.
Ergonomik anlamda bir sıkıntı bulunmuyor.
Hem öndeki hem de arkadaki yolcular için çakmak-küllük ikilisi var. Bence gereksiz bir özellik. Otomobilin içinde de sigara içmeyin :) Yeşilaycı gözüyle bakmayın, ama bunun yerine kapaklı bir göz konulmasını çok daha kullanışlı olurdu. 
Škoda Superb
Superb'de ince düşünülmüş birçok detay var: Aracı durdurup kapıyı açtığınızda sürücü koltuğunun kapıdan kolaylıkla çıkmak için en uygun pozisyona ilerlemesi, Rolls-Royce misali sol arka kapı içinde bulunan şemsiye, sürücü yorgunluk tespit sistemi, ön camdaki otopark fişi tutucu gibi...
Škoda Superb
Zorlarsanız arka bölümün zeminine uzanabilirsiniz bile :)
Bu arada Superb, bagaj konusunda da arka koltuklarda sunduğu hacim gibi sınıfında lider. Patenti Škoda'ya ait olan Twin Door sistemiyle ise, hem liftback hem de sedan karoserlerin sunduğu bagaj kapağı özelliğini bir arada sunuyor. (Yazının başındaki videoyu izleyin)
Škoda Superb
Soldaki tuşa basınca sedan karoserli, sağdaki tuşa basınca liftback bagaj kapağıyla buluşuyorsunuz. 
Sürüş ve Kullanım
Škoda Superb
Test aracının kalbinde biz Türkler için son derece mantıklı bir motor var. 1.6 litre TDI dizel. 1500d/dk'da 250 Nm tork ve 4400 d/dak'da 105 beygir güç üreten üniteye 7 ileri çift kavramalı otomatik DSG şanzıman eşlik ediyor. Bu kombinasyonla 1500 kiloyu aşan kütle, fabrika verisi 12.2 saniyede 0'dan 100km/h hıza ulaşabiliyor. Yani, dış görüntüsündeki ağırbaşlılık kendini sürüşte de unuttutmuyor. Ne kadar ekmek o kadar köfte heabı, öyle vergi sistemine böyle motor. İsteyene Superb'nın sepetinde 8.6 saniyelik 0-100 hızlanma verisi sunan 170 beygir 2 litre dizel motor da mevcut. 1.6 dizelin üstüne bir yarım Superb ücreti daha verene (41bin TL) tabii...
Škoda Superb
Göstergeler için daha okunaklı bir font seçilebilirdi. Hızı ortadaki çok fonksiyonlu ekrandan takip etmek de mümkün.
1.6 dizel-otomatik kombinasyonun en büyük avantajı sunduğu yakıt ekonomisi. Sert kullanımlarda ortalama yakıt değeri 8 litre/100km sınırına dayanıyor, ama sakin kullanımla bu değeri ortalama 6.5 litre/100km değerinin üstüne çıkarmamak oldukça kolay. Anlayacağınız, Škoda söz konusu kullanım maliyeti olduğunda akılları çeliyor. 
Škoda Superb
Superb'i ilk defa park etmeye çalıştığımda biraz zorluk yaşadığımı itiraf etmem gerekir. Son derece uzun olan bu cüsseyi park etmek, ilk denemede biraz tedirginlik yaratıyor takdir ederseniz. Neyse ki 360 derece otomobili izleyen park sensörleri durumu kurtarıyor. Ayrıca, yine bu park sensörleri sayesinde otomobil kendi kendine park edebiliyor. Otomatik park pilotu ile hem paralel hem de dikey park alanlarına Superb'i kolaylıkla park etmek mümkün. 

Son Söz
Škoda Superb
Plakalığın köşesinde de yazdığı gibi Škoda, mantık ve sevginin birleşimini diğer modelleriyle olduğu gibi Superb ile de sunmayı hedefliyor. Evet, Superb'e ilk görüşte aşık olmayabilirsiniz, ama kısa süre sonra ve elindeki kozların yardımıyla aklınızın eşliğinde kalbiniz de onu sevmeye başlayacak. Bu sene toplam pazarın küçülmesine rağmen Škoda'nın pazar payını artırması, Škoda'nın bu savdaki başarısının en büyük göstergesi.  
Škoda Superb
--Aile Bonusu--
Fotoğraf çekimi sırasında Skoda ailesinin diğer üyeleri, büyük abilerini yanlız bırakmadı :)
--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

2012 Volvo S60 T4 Powershift kullanılmış otomobil testine göz atın.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..