19 Haziran 2014 Perşembe

#BloggerStajda - Neden Toyota Türkiye?

Akselerasyon'da yeni bir yazı dizisi başlıyor! İsmi, #BloggerStajda. Adından da tahmin edebileceğiniz üzere, bu başlık altında sadece staj maceralarım yer alacak. Akselerasyon otomobil bloguydu, ne oldu otomobil içeriğinden sapıyor musun demeyin; çünkü otomotiv sektöründe ilerletmeyi uzun bir süre önce kesinleştirdiğim kariyerim öncesi, stajlarımı da yine otomotiv ve ilgili sektörlerinde gerçekleştirmeyi planlıyorum. Yani, farklı bir persfektiften bakarak bu başlık altından da otomobil odaklı konuşmaya devam... İlk resmi staj durağım ise, Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş.

Öncelikle mevcut pozisyonlarımı hatırlatayım. Bu aralar, 3'ü 1 arada kıvamındayım :) Aynı zamanda, hem Akselerasyon'da otomobil bloggerı, hem Toyota Türkiye'de Kurumsal İletişim stajyeri, hem de Yeditepe Üniversitesi'nde Endüstri Müh. öğrencisi 2. sınıf öğrencisiyim. 
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş.
Peki, Neden Toyota Türkiye?

Bu yaz aslında bir PR ajansında staj yapmaya karar vermiştim, çünkü "Kurumsal İletişim'in mutfağı PR ajanslarıdır" demişti birkaç kurumsal iletişimci abim. Ben de Akselerasyon vesilesiyle iletişimde olduğum bir PR ajansıyla staj üzerine görüşmeye gittim. Ajansın stajyer takvimi yaz ayları için dolu olduğundan dolayı onlarla Eylül ayı için anlaştık. Hal böyle olunca, bir sonraki yaz için planladığım Otomotiv Sektörü Kurumsal İletişim stajımı son dakikada bu sene yapmak üzere revize ettim.


İK Departmanları işe alım veya staj mülakatlarında ince eleyip sık dokuduğu kadar ben de başvuru öncesinde, hangi otomobil markasının kurum kültürü açısından bana en uygun olduğunu öğrenmek için hummalı bir araştırma yürüttüm :) Buradaki asıl amacım, şirketin büyüklüğünü vs. öğrenmek değil, kendimi en mutlu hissedeceğim şirketi doğru öngörmekti.

Akselerasyon'un ilk lansman davetinin Toyota'dan gelmesi (Auris Touring Sports lansmanı), Toyota dendiği zaman benim için son derece önemli olan insana saygı ve çevrecilik ampüllerinin aklımda ışık saçması, ve başta Amerikan otomotiv devleri olmak üzere iş dünyasının geniş bir bölümünü etkileyen ve Toyota'nın kendi bünyesinde de tüm üretim ve yönetim katlarında uyguladığı Kaizen Felsefesi, Toyota'yı diğer firmalara kıyasla kendime daha yakın hissetmeme sebep oldu. Bu doğrultuda sadece tek bir yere başvuru yapıp emin adımlarla, Toyota Türkiye ile iletişime geçtim.

Sıra sıra Toyotalar..
Toyota İyi Güzel, ama Niye Kurumsal İletişim Departmanı?

Kariyerimi otomobil sektörü içerisinde ilerletmek istediğimden emin olsam bile ilk başlarda hangi departmanın bana en uygun olduğunu kestiremiyordum. "Endüstri Mühendisi her işi yapar" gerçeği de sağolsun, karar verme sürecim pek kolay olmadı. 


Bu arada, otomobil markalarının Kurumsal İletişim Departmanları'yla ilişkim 2013 sonunda basın bülteni gönderilerinin başlamasıyla başlamıştı
Ocak 2014'te Akselerasyon için ilk lansman davetini almam ve Nisan 2014 sonunda da markalardan test araçları temin etmeye başlamamla hızlandı. Bu iletişim sürecinde Kurumsal İletişim Departmanları'nın, çalıştıkları PR ajanslarıyla birlikte üstesinden geldikleri lansman toplantıları, basın bültenleri gibi organize etme kısmının eğlenceli bulabileceğimi düşündüğüm işlerin içinde bulundum haliyle. Bir süre sonra sadece uzaktan katılımcı olarak kalmak olmaz içine girmek lazım dedim, ve ilk staj için oyumu Kurumsal İletişim'den yana kullandım :)
Toyota Prius lansmanında değilim, Toyota Türkiye'de stajdayım :) #BloggerStajda
Sonuçta, Akselerasyon ile "basın, medya" koltuğundayken, şimdi Kurumsal İletişim stajyeri olarak "otomobil markası, üretici" koltuğunda da oturmayı deneyimliyorum. Bu iki koltuğa aynı anda oturuyor olmam, hem işleri daha kolay kavramamı sağlıyor hem de sabah hazırlanmasına destek olduğum basın bülteninin akşam blog email adresime geri dönmesi gibi garip ve eğlenceli durumlar yaratıyor :) 
Sabah ofiste hazırlanmasına destek olduğum basın bülteninin akşam blog email adresime geri dönmesi gibi ilginç ve eğlenceli durumlar olmuyor değil :)
#BloggerStajda yazı dizisinin diğer yazılarına ulaşmak için buraya tıklayın.

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

#BloggerStajda - Mercedes-Benz Türk'te Staj. Zorlu ve Öğretici Bir Okul. 

(Pazarlama İletişimi ve Dijital Pazarlama Departmanı Stajı)


(Kurumsal İletişim Departmanı Stajı)

(İletişim Ajansı Stajı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..