27 Mayıs 2014 Salı

At Arabasından Fiat Fiorino'ya Anadolu'nun Otomotiv Tarihi: Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi

Bugün bir otomobil markamız olmasa da büyük bir otomobil üretim gücümüz var. Özellikle Bursa, otomotiv üretimi konusundaTürkiye'de artık markalaşmış bir şehir. Bursa'nın eskilerinden Tofaş, fabrikanın yanı sıra Bursa'da otomotiv tarihi ile ilgili bir müzeye de sahip. Ben de geçtiğimiz haftalarda yaptığım Bursa gezisi içinde bu müzeyi de gezme imkanı buldum.
Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi, Bursa'nın göbeğinde yeşil ve büyük bahçeli eski bir ipek fabrikasında yer alıyor.
Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi deyince müze lokasyonu olarak aklınıza Tofaş/Fiat fabrikasının yanı gelmesin. Müze, Bursa'nın merkezinde evlerin arasında yemyeşil ve büyükçe bir araziye sahip eski bir ipek fabrikasında bulunuyor. Tofaş, bu eski ipek fabrikasını restore ederek müze olarak kullanıma açmış. At arabalarından başlayarak Bursa'daki Tofaş fabrikasında üretilen modellere (Murat 124'ten Fiat Fiorino'ya) doğru bir zaman çizgisi içinde müzeyi adım adım geziyorsunuz. Açıkcası benim asıl ilgimi at arabaları ve faytonlar değil, Tofaş fabrikasında üretilen modeller çekti. İlk Murat 124'ten fabrikanın 1milyonuncu otomobili Tempra'ya 2milyonuncu otomobili Palio'ya kadar Tofaş için maddi/manevi anlam ifade eden modeller burada sergileniyor.  

Bu arada, müzeyi gezdikten sonra yüksek ağaçlı ve yeşil bahçesinde kısa bir tur atmayı unutmayın. Ayrıca, yine bahçe içerisindeki İtalyan restoranının -ben denemedim ama- oldukça başarılı bir mutfağı olduğunu söylediler. Bursa'nın iskenderini yediyseniz burayı deneyim derim. Haberiniz olsun. 

Müzeden fotoğraflarla yazıyı sonladırayım. Bursa'ya yolunuz düşerse mutlaka uğrayın. Bu yazı vesilesiyle de Tofaş'a içi teşekkürlerimi ileteyim.
Savaş Arabası Kopyası, M.Ö. 6.yy Balıkesir (Üçpınar Köyü). Demir ve ahşaptan imal edilmiştir. 
Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi
Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi
Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi
Ve, ilk Murat 124 1971 yılında üretilir.
Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi
Çocukluğumda "koca popolu" diye anlaılan otomobili Tempra, fabrikanın 1miyonuncu üretimi olarak müzede hazır bekliyor. 
Bursa Fabrikası'nın Çocukları :)
Fabrikanın 2milyonuncu otomobili, Fiat Palio.
Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi

Müzeyi gezdikten sonra müze yemyeşil müze bahçesinde iki dakika yürüyün derim.
Son olarak, Bursa gezisi içinde beni kırmayıp burayı da gezdiren Derya'ya teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..