15 Ocak 2016 Cuma

2016 Seat Ibiza 1.2 TSI (Makyajlı) Sürüş İzlenimi

2016 Seat Ibiza 1.2 TSI 90 5 İleri Manuel Style. Makyajla birlikte farlar yenilenmiş, ancak yukarıdaki fotoğrafta görünen "Dönüşe duyarlı bixenon far sistemi" opsiyonel.
Arka stoplarda LED de kullanılmış. Arka tampon
makyajdan nasibini almış. 
Seat Ibiza, İspanyol markanın efsane modellerinden birisi. Son 30 yılda ulaştığı 5 milyonun üzerindeki satış adedi bile, modelin başarısını tek başına ortaya koyuyor.

Renk Paketi opsiyonunda mor, kırmızı, gri, siyah, mavi,
şampanya köpüğü gibi renk seçenekleri sunuluyor.

Style donanımında 15 inçlik jantlar kullanılıyor.
2008’den beri 4. nesliyle yollarda olan model geçtiğimiz yaz aylarında ikinci defa makyajlandı. Kişiselleştirme seçeneklerinin artırılması üzerine yoğunlaşan makyaj operasyonunu sadece çok dikkatli gözler seçebiliyor. Makyajın etkileri daha çok iç mekanda hissediliyor. Ibiza'nın dış tasarımı halihazırda oldukça beğenildiği için dışındaki yenilikler sınırlı tutulmuş.

Ön yüzde yeni tasarım LED gündüz farlarına sahip farlar, arkadaysa iç deseni değiştirilen stoplar ve yeni tasarımlı arka tampon fark ediliyor.

Renk Paketi opsiyonunu tercih ederseniz yan ayna
kapakları da renkleniveriyor.
Fotoğraflara göz attığınızda makyajın getirdiği asıl yeniliğin ise “renklilik” olduğu fark edebilirsiniz. Opsiyon olarak sunulan ve Renk Paketi adı verilen bu yeni kişiselleştirme seçeneği ile Ibiza’yı farklı karakterlere büründürmeniz mümkün. Test otomobilindeki mor renk paketi benim gibi fazla feminen bulduysanız morun yanı sıra kırmızı, gri, siyah, mavi ve hatta şampanya köpüğü gibi farklı seçenekleriniz olduğunu hatırlatayım.

İç mekanda daha çok yumuşak malzeme kullanılmış.
Multimedya ekranı ve klima kontrolleri yeni. Renk
paketi kendini havalandırma çıkışlarında, direksiyon
simidinde, döşemelerde ve vites kolunun
detaylarında gösteriyor.
Leon'dan tanıdık olan multimedya sistemi Apple
Carplay'i ve Android MirrorLink'i destekliyor.
Dış tasarımda alüminyum alaşım jantlarda, yan ayna kapaklarında ve ön ızgara çerçevesinde kendini fark ettiren renk paketi, iç mekana geçildiğinde kendini döşemelerde, havalandırma çıkışlarının çerçeveleri ile, direksiyon ve vites kolununun detaylarında gösteriyor.  

Küçük bir detay gibi gözükmesine rağmen her bir Renk Paketi’nin Ibiza’ya farklı bir ruh kattığını söyleyebilirim.

Bu arada, makyajla birlikte iç mekanda malzeme kalitesi artırılmış. Artık yumuşak plastikli daha çok malzeme kullanılıyor.

İç ve dış mekandaki kozmetik yeniliklerin yanı sıra makyaj operasyonu bazı teknolojik yenilikleri de beraberinde getirmiş. Bahsi geçen yeniliklerden birisi, ikincil çarpışma freni. Bu sistem, hava yastıklarının açıldığı herhangi bir çarpışma sonrasında otomobilin frenlerine müdahale ederek olası bir ikinci bir kazanın önüne geçmeyi amaçlıyor. Bu sistemi test etme şansım tabii olmadı, ancak Seat'ın tüm makyajlı Ibiza’larda ikincil çarpışma freninin standart sunulduğunu belirttiğini hatırlatayım.

VW grubunun diğer markalarında da kullanılan 1.2 TSI
motor, 90 bg güç üretiyor. Sadece 5 ileri manuel
şanzımanla satın alınabiliyor. Benim ulaştığım

şehir içi ortalama tüketim değeri 6.3 litre/100km.
Diğer bir teknolojik yenilik ise, üst donanımda (Style) sunulan dokunmatik ekranlı multimedya ekranı. Leon’dan tanıdık olan sistemin asıl yeniliği ise, Apple Carplay’i ve Android MirrorLink’i destekliyor olması. Halihazırda kullanışlı olan sistem, CarPlay ve MirrorLink’i destekleyerek kullanışlılık seviyesini daha da yukarı taşıyor.

Carplay ile iPhone'unuzun bazı temel özelliklerini otomobilin multimedya sistemine aktarabiliyorsunuz. Telefon görüşmelerinizi yönetip iPhone'unuzdaki müziklerinizi, hatta Spotify uygulamanızı kontrol edebiliyorsunuz. 5 inçlik multimedya ekranının tamamını kaplayan arayüz sayesinde sistemi sürüş sırasında yönetmek de son derece kolay. Hatta, komutları Siri'yi kullanarak verirseniz elinizi kullanmanıza bile gerek kalmıyor.  

Göstergeler bir Seat'tan beklendiği üzere son derece
sportif. 
Test otomobilinde Seat’a yabancı olmayan 1.2 TSI benzinli turbo motor vardı. 4400 d/dak’da 90 bg maksimum güç ile 1400d/dak’da 160 Nm maksimum tork üreten motor, sadece 1015 kg ağırlığındaki Ibiza’ya yeterli performası sağlamakta zorlanmıyor. 5 İleri manuel şanzımanla kombinlenen otomobilin fabrika verisi 0-100 km/h hızlanması 10.7 saniye sürüyor. Benim ulaştığım şehir içi ortalama yakıt tüketimi ise, 6.3litre/100km seviyesindeydi. 

Makyajla birlikte gliştirilen direksiyon sistemi hala Fiesta kadar direkt tepkiler sunmasa da bu, Ibiza’nın sürüşünü eğlenceli olarak nitelememe engel değil.

Seat Ibiza, konu satın alma olduğunda birebir aynı motora sahip Alman kardeşinden (VW Polo) yaklaşık 10bin TL daha avantajlı olmayı başarıyor. Bu da Ibiza’nın kalbe olduğu kadar akla da hitap etmesini sağlıyor. Fotoğaflarda gördüğünüz Ibiza'nın üst donanım paketine sahip ve fiyatı opsiyonlar hariç 45.500 TL. Tüm fiyat listesi için buraya tıklayabilirsiniz. Donanım listesi incelemek isterseniz, buradaki döküman işinizi görecektir. 

4. nesil Ibiza, çok küçük değişiklerle ömrünün son çeyreğine başlıyor. 5 nesline geçmeden önce son bir makyajla birlikte kişiselleştirme seçeneklerini güçlendirerek yoluna devam ediyor. Halihazırda sunduğu zengin donanımı ve fiyat/fayda oranı yüksek yapısı ile tercih edilmeye devam edileceğe benziyor.
Beni bir de yandan çek :)

-Seat Ibiza.
--
Fotoğraflar için Gürkan Çağlar'a teşekkürler.

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..