10 Nisan 2014 Perşembe

2012 Volvo S60 T4 Powershift Kullanılmış Otomobil Testi

2012 Volvo S60 T4 Powershift
2012 model Volvo S60 T4 Powershift, "Kullanılmış Otomobil Testleri"nin ikinci konuğu oldu. Volvo'nun sevilen ve başarılı modelinin testini keyifle okuyunuz, çünkü keyifle test ettik :)
Volvo S60

S60, Volvo'nun Premium D segmentindeki temsilcisi ve BMW 3 Serisi, Mercedes-Benz C Serisi gibi modellerle rekabet ediyor. İlk nesil S60, 2000 yılında satışa sunulmuştu. İkinci neslin üretimine ise, 2010 yılında başlandı. Volvo'nun ekonomik anlamda zorlandığı yıllarda adeta kurtarıcısı olan ikinci nesil S60, küçük bir makyaj operasyonuyla 2014 model yılı için tazelendi. Türkiye'deki başarılı satış rakamlarını hala koruyan otomobil birkaç yıl içersinde tamamen yenilenecek ve Volvo'nun en son otomobil fuarlarında konsept otomobilleriyle gösterimini yaptığı yepyeni tasarım çizgisine kavuşacak. 
Bugün testimize konuk olan S60, 2011 Aralık ayı trafiğe çıkışlı 2012 model yılına ait. İsmindeki T4, S60'ın giriş seviyesi benzinli motoru olan 1.6 litre 180beygir turbo benzinli motoru simgeliyor. Powershift ismi ise, Ford modellerinde de kullanılan 6 ileri otomatik şanzımanı temsil ediyor.

İç Mekan
İç mekan ve deri koltuklar "Ben konforluyum" diye bağırıyor. 
Arkası boş orta konsol son dönem Volvo'ların olmazsa olmazözelliği
İç mekan tasarımı sportif olma derdinde değil, aksine son derece sade, kullanışlı ve kaliteli olma iddiasını taşıyor. Ne ortak konsol, ne direksiyon, ne de gösterge paneli sizi performanslı bir sürüşe teşvik ediyor. İç mekanın tek bir hedefi var: Sizi güvenli ve konforlu hissettirmek. Arkası boş orta konsol tasarımı, bir Volvo klasiği. Elinizdeki küçük fazlalıkları burada gözden uzak bir şekilde saklayabiliyorsunuz. Orta konsolun üstündeki asimetrik havalandırma çıkışları ise, iç mekanı biraz olsun hareketlendiren detaylardan. Bu havalandırma çıkışlarının arasındaki dijital ekranın biraz daha büyük olmasını beklerdim. 
Direksiyon, yükseklik ve derinlik ayarı sunuyor. İdeal pozisyonu bulmak zor değil, ve tutuşu rahat.
Göstergeler kolay okunuyor.
Orta konsoldaki düğmelerin kullanımı kolay, keşke ekran biraz daha büyük olsaydı. (solda) Torpido gözü ışıklı. (sağda)

Kendimi bildim bileli, Volvo deyince aklıma önce güvenlik, sonra konforlu deri koltuklar gelir. S60’da da konforlu deri koltuk geleneği bozulmamış. Ön koltukların sizi saran ve rahat bir yapısı var. Yolcu koltuğu manuel ayarlara sahipken elektrikli sürücü koltuğunda hafıza fonkisyonuna da yer verilmiş. Otomobilinizi ailenizin diğer üyeleriyle paylaşıyorsanız, hafıza fonksiyonu size büyük kolaylık sağlayacaktır. 
Sürücü koltuğu elektrikli ve hafızalı kontrollere sahip.
Elektronik park freninin yeri pek ergonomik olmasa da orta konsolda bardaklıklara yer açılmasını sağlamış.  
Elektronik park freni direksiyonun soluna yerleştirilmiş. Düğmeye ulaşmak için hafifçe öne uzanmanız gerekiyor. Bu konumuyla düğmenin yeri pek ergonomik sayılmaz; fakat bu sayede iki koltuk arasındaki ikili bardaklıklara yer açılmış. 
2012 Volvo S60 İç Mekan
2012 Volvo S60 İç Mekan
Arka koltuklar da ön koltuklar kadar rahat. Üç yetişkinin yan yana sıkışmadan seyahat etmesi için yeterli omuz genişliği bulunuyor. Diz mesafesi de sıkıntı yaratmayacaktır, ancak eğimli tavan yapısı nedeniyle uzun boylular baş mesafesinden hoşnut olmayabilirler. Arka yolcular için ön koltuklarının hemen yanında B sütununda havalandırma ızgaraları unutulmamış. 
Arkadaki yolcular için havalandırma çıkışları unutulmamış.
Bagaj hacmi 380 litre ile sınıf ortalamasının bir hayli gerisinde. Öyle ki, bir alt segmentte (C segmenti) bulunan yeni 308 bile hatchback yapısına rağmen 470 litre hacim sunuyorken, S60’ın boyutlarına göre bu denli küçük bagaj hacmi sunması gerçekten şaşkınlık verici.
380 litrelik bagaj hacmi, boyutlarına göre ve rakipleriyle kıyaslandığında sadece komik kalıyor. 
Dış Mekan
2012 Volvo S60 T4 Powershift
2000-2010 yılları arasında üretilen ilk nesil S60, boyut olarak iki segmentin (D ve E segmentleri) arasında kalmıştı. Yani hem 3 Serisi'nin hem 5 Serisi'nin rakibi gibiydi. İkinci nesil S60 ise, 4628mm uzunluğu, 1865 mm genişliği, ve 1484 mm yüksekliğiyle tam olarak 3 Serisi'nin rakibi. 
2012 Volvo S60 T4 Powershift
S60'ın ön yüzünde kullanılan ve ana far grubundan ayrı tasarlanan gündüz farları, otomobilin uzaktan kolaylıkla fark edilmesini sağlıyor. Otomobile yandan bakıldığında klasik sedan çizgisi yerine coupe yada liftback'e yakın bir profil görülebiliyor. Bu durum dış tasarımı sportif kılan unsurların başında. S60, arkadan bakıldığında kısa ve yüksek bagaj kapağı ile eğimli tavan çizgisi sayesinde de sportif bir duruşa sahip. Ters ve yatık "L" şekilli arka stoplar ise otomobilin sağlamlığını vurguluyor. Bu haliyle S60 bence bir sedan otomobildeki en güzel ve sportif görünen arka tasarımlardan birine sahip. 
2012 Volvo S60 T4 Powershift
2012 Volvo S60 T4 Powershift
Sürüş
Start/Stop düğmesi direksiyonun hemen sağ arkasında.
Yukarıda da bahsettiğim gibi sürücü koltuğuna oturduğumda duyduğum ilk his konfor ve güven. İç mekan tasarımı sizi performanslı kullanıma yönlendirmiyor, ama gaz pedalı ve T4 motor iklisi pek sakin kullanılmaktan yana değil. Yol tutuşu fena değil ve direksiyon tepkileri başarılı. Bu yüzden aktarma organları, iç tasarımı değil de dış tasarımı daha çok seviyordur bana sorarsanız :) 1.6 litre turbo motor otomobilin seri hareket etmesini sağlıyor. Şehiriçi sollamalarda(ara hızlanmalarda) da performans son derece başarılı.
6 ileri otomatik Powershift şanzıman işini iyi yapıyor. 
Otomobilin 0-100km/h hızlanması fabrika verilerine göre 9 saniyenin altında tamamlanıyor. Gerçekte duyduğum his de bu değerin yanlış olmadığını söylüyor. Ortalama yakıt tüketimi fabrika verilerine göre 7.5lt/100km. Gerçek hayatta sakin kullanımda 8-8.5lt/100km değerlerini görmek mümkün. Performanslı kullanımda ise, maalesef bu değerlerden hızla ulaşılıyor. T4 motor bu yönüyle pek tutumlu sayılmaz.

Kullanıcı Yorumu - Soru&Cevap
Fahrettin Uçar'la otomobilini keyifle test ettik.
Kısaca sizi tanıyalım.Ben Fahrettin Uçar. 48 yaşındayım. Kimya sektöründe faaliyet gösteren, ambalaj ve baskı sektörüne girdi sağlayan çok uluslu bir firmanın mali işler yöneticisiyim. İzmir’de oturuyorum. Evliyim. İki oğlumuz ve bir köpeğimiz var. Ayrıca sevdiğim birkaç arkadaşım ve onların çocukları. İşte bütün çevremiz bu.
Bir önceki otomobiliniz neydi? Yeni otomobil seçiminizi neden Volvo'dan yana kullandınız?Daha önce Peugeot 407 kullanıyordum. Bu arabadan da memnundum. Ancak, çok alçaktı ve şehir içi sürüşlerde altını sık sık zemine çarpıyordum. Ancak, uzun yollarda ve özellikle otoyollardaki performansından çok memnundum. Volvo’yu seçmemin iki temel sebebi var. Birincisi daha güvenli oluşu, ikincisi ise spor görünüşü.
İlk başlarda fark edilmeyen, fakat daha sonra uzun kullanımla birlikte fark ettiğiniz olumlu/olumsuz bir detay var mı?Kullandıkca fark ettim ki, özellikle uzun şehir dışı sürüşlerde neredeyse hiç yorulmuyorum. Ayrıca, insanın sürüş esnasında kendini güvende hissetmesi her zaman önemli.
Otomobilinizi yenileyecek olsanız yine bir Volvo modeli satın alır mıydınız?Otomobilimin değişim zamanı geldiğinde yine o zamanki bir Volvo modeli ile yenilemeyi düşünüyorum.
Otomobilinizi tek kelimeyle yada cümleyle tanımlayacak olsanız, bu ne olurdu?Güven, dizayn ve sürüş keyfi.
Tabii, yazı yukarıdaki sorularla kısıtlı olmak zorunda değil. Eklemek istediğiniz bir şey var mı?Herkesin kurallarına uyduğu ve yayalara saygılı olduğu bir trafik hayatı dilerim. Keyifli sürüşler.

Fahrettin Uçar

Sonuç
2012 Volvo S60 T4 Powershift
Bu otomobili en iyi anlatan kelime bence "kararında". Sportiflik de kararında, iç mekan hacmi de kararında, konfor da kararında. Kısacası, Volvo, tarifi tutturmuş diyebilirim. Başarılı satış rakamları da bu tarifin başarısını doğruluyor.

Otomobilini test için kullanmamıza imkan veren Fahrettin Uçar'a, ve fotoğraflarıyla teste renk katan Adil Alpkoçak'a teşekkürler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..