2 Nisan 2014 Çarşamba

2012 BMW Z4 sDrive 2.0i Kullanılmış Otomobil Testi

Takip ettiğiniz gibi Akselerasyon'da otomobil haberleri ve araştırma yazılarının yanı sıra otomobil testlerine de yer veriyorum. Testleri, genellikle sürüş organizasyonlarında ve davet edildiğim yeni model lansmanlarında gerçekleştiriyorum. Ayrıca, markalardan test aracı alarak da testleri gerçekleştirebiliyorum. Dijital mecranın bir oyuncusu olduğumuz için midir bilinmez, her markayla maalesef aynı başarılı iletişimi kuramıyoruz.

Biraz da bu durumun yarattığı motivasyonla markalardan test otomobili bulamadığım zamanlarda çevremdeki dostlarımın otomobillerini onlarla birlikte test etmeye karar verdim. Aynı zamanda gerçek kullanıcılarının yorumlarını size ulaştırarak testi zenginleştirmeyi düşündük. Ortaya çıkan bu yeni test serisine ise "Kullanılmış Otomobil Testleri" adını verdim. Kullanılmış otomobil testlerinin ilk konuğu, BMW'nin roadster modeli Z4 oldu. Keyifle okuyunuz, çünkü keyifle test ettik :)
2012 BMW Z4 sDrive2.0i
2012 BMW Z4 sDrive2.0i
BMW Z4

Z4, BMW'nin ilk roadster denemesi değil. Z4'ten önce roadster olarak 80'li yıllarda Z1, 90'lı ve 2000'li yıllarda Z3 ve Z8 modelleri üretilmiş. 2002 yılında üretimine başlanılan ilk nesil Z4, 2008 yılında yerini ikinci nesil Z4'ü bırakmış. 2013 model yılı için ufak bir makyaj operasyonu geçiren model, önümüzdeki yıllarda ise tamamen yenilenecek. Bugün kullanılmış otomobil testimize konuk olan Z4, makyaj öncesi üretim olan 2012 model, ikinci nesil Z4 sDrive 2.0i.
Test konuğumuz 2012 model Z4 sDrive2.0i

Dış Mekan

Ekstra uzun motor kaputu, kısa bagaj bölümü, iki kişilik yapısı ve açılabilir tavanıyla Z4, bir roadsterın sahip olması gereken tüm karakteristik özellikleri bünyesinde barındırıyor.

Ön yüzde karakteristik BMW böbreklerini görmem mümkün. Böbreklerin biraz üstünde BMW logosundan başlayıp motor kaputu boyunca yan paneller ve tavana kadar ulaşan akıcı çizgiler, otomobilin dinamik görünmesini sağlıyor. Küçük bagaj kapağının ucundaki kavis aynı zamanda spoiler görevi görüp otomobilin yere basma kuvvetini artırıyor. Öndeki sakin bakışın aksine arkadaki çiftli egzos çıkışı ise Z4'ün yolda hiç de sakin durmayacağının sinyallerini veriyor. Yere yakın yapısı ve büyük jantlarıyla da otomobilin güçlü duruşu destekleniyor. 
2012 BMW Z4 sDrive 2.0i
İç mekana geçmeden önce Z4'ün üstünü açın :) Tavan açılış videosunu seyredin.

İç Mekan

Otomobil yere çok yakın olduğu için iç mekana geçiş biraz zahmetli. Özellikle tavan kapalıyken kafanızı vurmadan koltuğa oturmaya çalıştığınız için koltuklara resmen "cup" diye düşmeniz muhtemel. Bu kadar sıkıntıya değiyor, çünkü koltuklara oturduktan sonra gerçekten hiçbir derdiniz kalmıyor. İç mekan yeterli genişlik ve yüksek konfor sunuyor. Kullanılan malzeme kalitesi ve işçiliğe laf yok. 
En farklı BMW iç mekanı Z4'e ait.
En sevdiğim BMW iç mekanı Z4'ünki; çünkü Z4, bugün 1 Serisi'nden 7 Serisi'ne tüm BMW'lerin sahip olduğu fabrikasyon iç mekan tasarımından biraz daha farklı bir tasarım sunuyor. Klima kontrolleri ve orta konsolu kaplayan (ahşap olarak da alınabiliyor) alüminyum görünümlü plastik kalın şerit Z4'ten başka hiçbir otomobilde yok. Klima kontrolleri dışında kalan düğmeler ise, diğer BMWlerde kullanılanlar ile aynı. 
İç mekan tasarımıyla beğenimi toplasa da iki ergonomi sorununa sahip. İlki, tavan açma/kapama düğmelerinin yeriyle ilgili. Tavan kontrol düğmeleri vites kolunun da arkasına konumlandırılmış ve düğmelere basmak için öne doğru hafifçe eğilmeniz gerekiyor. Keşke, tavan kumandası VW Eos'taki gibi elektronik park frenine entegre bir şekilde tasarlansaydı. Böylelikle, tavan hareketini tamamlayana kadar rahatsız bir pozisyonda durmak gerekmezdi.
Elektronik park freninin siyah iç kısmı fren düğmesi, gri dış kısmı ise tavan açma/kapama düğmesi olarak tasarlanabilirdi.
İç mekandaki ikinci sorun ise, kabinde bardaklığın olmaması. Birçok kapaklı/kapaksız göz olmasına rağmen, kapı içi ceplerinde bile tek bir bardaklık bile yok. İnanılır gibi değil. Bari tek bir bardaklığım olsaydı derseniz, güncel X1 ve eski nesil 6 Serisi'nde bulunan ve çirkin gözüken portatif bardaklıktan satın almanız gerekiyor. Tabii ücretini ödemek şartıyla. 
Heryerde saklama gözü var, ama tek bir bardaklık bile yok.

Otomobilin tavanını açmadan önce bagajın içindeki korumayı indirmeniz gerekiyor. Koruma kalkıkken 310 litre olan bagaj hacmi, korumanın indirilmesiyle birlikte 180 litreye geriliyor. 
Tavanı açmadan önce bagajdaki korumayı indirmeniz gerekiyor, aksi halde tavan açılmıyor.
Bagaj hacmi soldaki pozisyonda 310 litre, sağdaki pozisyonda 180 litre.
Sürüş

Otomobili sürmeye ilk başladığınızda uzun motor kaputu yüzünden ilk başta kendinizi bir şilep kaptanı gibi hissediyorsunuz. Alçak oturma pozisyonundan dolayı otomobilin zaten uzun olan burnu tam görünmüyor, bu yüzden ilk başlarda her dönüşte acaba ön tamponu çarpıyor muyum tedirginliği yaşıyorsunuz. Tabii bu his kısa sürede geçiyor ve sürüş keyfinin tadını çıkarmaya başlıyorsunuz. Bu otomobili virajları yollarda kullanmak inanılmaz keyifli! Daha önce 1 Serisi ve 3 Serisi kullanma imkanım da olmuştu. Onlara kıyasla Z4'ün "BMW üstü" bir sürüş zevki verdiğini söyleyebilirim. Bunu asıl sağlayan ise, neredeyse arka aksın üstünde oturuyormuşum gibi hissettiren sürüş pozisyonu. Sürüş pozisyonunun yanında direksiyonun net tepkileri de otomobille bir bütünmüşsünüz gibi hareket etmenizi sağlıyor. Gaza bastığınızda içinizi titreten motor sesi de sürüş keyfini artıran noktalardan. 
2012 BMW Z4 sDrive 2.0i
Sürüş keyfini artıran detaylardan bir diğeri ise tabii ki açılabilir tavan. Tavan açıkkken 50-60km/h hızdan sonra içeri çok rüzgar girmeye başlıyor ve içeride sohbet etmeniz zorlaşıyor. En iyisi sahil yolunda düşük bir hızla Z4'ün keyfini çıkarmak :) Z4'ü test ettiğimiz Mart ayında hava soğuk olmasına rağmen zaman zaman üstü açık kullandık. Güçlü klima ve koltuk ısıtmaları üşümemize fırsat vermedi.

Bu arada, Z4 sDrive 2.0i'nin 1997cc'lik benzinli motoru, 184 beygir güç ve 270 Nm tork üretiyor. Gücün tamamı 8 ileri otomatik şanzıman aracılığıyla arka tekerleklere gönderiliyor. Otomobilin fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi 6.8lt/km iken 0-100km/h hızlanması 6.9 saniye sürüyor. 

Kullanıcı Yorumu

Merhaba, Ben Emre. 20 yaşında gezmeyi seven bir gencim. Otomobillere olan ilgim çocukluğumdan beri devam ediyor. Araba süreceğim diye aile üyelerinin kucaklarından inmezdim o yaşlarda... 

Daha sonra ehliyetimi ehliyeti aldıktan sonra ilk otomobilimi almaya BWM showroomuna girdiğimde Z4'ün etrafında ve içinde fazlaca zaman geçirdiğimi hatırlıyorum, ama Z4'ün 2 kişilik olması sebebiyle aileden onay alamamıştım. Onun yerine kırmızı renkli ve Sportline donanımlı yeni 3 Serisi'nde karar kıldım. 3 Serisi'ne estoril blue rengin daha çok yakıştığını düşümsem de o zaman estoril blue araçlar özel siparişle getirildiği için beklemem gerekiyordu. İlk otomobili için sabırsızlanan ben, hele yaz mevsiminde 3 ay hiç bekleyememiştim.

İlk arabalar her zaman çok kıymetlidir bizim kültürümüzde ve benim için de aynı durum söz konusuydu, fakat ne zaman bir yerde Z4 görsem gizliden gizliye hayranlığımı saklayamıyordum. Bu yüzden Z4 isteğimi aileme kabul ettirmek için çalışmalara başladım. Çok zor ikna oldular, ama buna değdi. Uzun kaputuyla dikkatleri üzerine çeken ve dinamik tasarımlı bu araca her bindiğimde hala ilk bindiğim gündeki heyecanı hissediyorum. 
Her ne kadar keyifli de olsa böyle bir roadstera sahip olmanın elbette dezavantajları da var. Araca üç kişi sığabilse de(biri orta konsolda oturarak :) ) arkadaşlarınızla grup olarak giderken başka bir araca gereksinim kılıyor. Merak edilen yakıt konusu ise, sanıldığı kadar korkutucu değil. 2000cc BMW çok yakar düşüncesinin aksine, Z4'ün yakıt tüketimi ortalama 8-10 litre ile normal sayılan sınırlarda. Tabii bu düşük tüketimde motorun 4 silindir 184 beygir turbo beslemeli olmasının da etkisi büyük. Bagaj ise sevgilinizle çıkacağınız 3-4 günlük tatille giderken götüreceğiniz bavulu ancak alıyor. Bu aracı alırken bu dezavantajları önceden kabullenmek lazım. Ayıca, kapı altlarındaki açılır kapanır eşya saklama gözleri ve koltuk arkasındaki fileli alan, eşyalarınızı saklamanız için düşünülmüş kullanışlı detaylar. 
Bu aracın keyfi kesinlikle güzel havada çıkıyor. Güneşli havalarda üstü açık bir şekilde aceleniz olmaksızın sakin sakin sürüldüğü zaman Z4, maksimum keyfi kullanıcısına yaşatıyor. 

Emre Barış Şimşek

Sonuç

Z4'ün sunduğu sürüş keyfine diyecek yok. Performansın yanında üstü açık yapısı onu oldukça keyifli bir model olarak hatırlamamızı sağlıyor. BMW'nin başarılı bir ürün çıkardığı da aşikar. Test ettiğimiz modelin ikinci el değeri 160bin TL sularında seyrediyor. Bu fiyata donanımı yüksek bir orta sınıf premium alabilirken Z4 almanızın sebebi ise, aranızda kurduğunuz duygusal bağ ve keyfinize düşkün yapınız olabilir. 

Ayrıca, sevgili Emre'ye aracını test için tahsis ettiği için teşekkürler. Önümüzdeki hafta, "Kullanılmış Otomobil Testi"nde yine başarılı bir modeli ağırlayacağız. Takipte kalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..