3 Mart 2014 Pazartesi

Motosikletli Yaşama Geçiş Arifesi ve Eurasia Moto Bike Expo 2014 Notları

1.5 sene önce İstanbul'a yerleştiğimin daha ilk haftasında -o zamana kadar aklımda hiç yokken- motosiklet almayı kafaya koymuştum. Neden mi? Çünkü, 19 yıldır adam akıllı trafik nedir bilmeyen bir İzmirli olarak 18.30 sularında E-5'te bir otobüsün içinde İstanbul trafiğinde mahsur kalmanın ne demek olduğunu deneyimlemiştim. İlk zamanlarda koskoca otoyolda trafiğin durmasına pek anlam veremesem de bugün E-5'i trafiksiz gördüğüm zaman yadırgıyorum. Bugün, İstanbul'da yaşamanın gereklerinden birinin motosiklet sahibi olmak olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple, en yakın zamanda motosikletli hayata geçmek için çalışmalarıma kısa bir süre önce başladım.

Motosiklet alma kararımı aileme açıkladıktan sonra evlatlıktan reddedilmeye(!) kadar varan motosikletten soğutulma sürecine tabi tutuldum. Bugün hala süren bu sürece rağmen yılmadım, ve 2013'ün son aylarında ehliyetimdeki B harfinin yanına A2'yi yazdırmaya hak kazandım. Bu değişimin üstüne de Eurasia Moto Expo 2014'da Türkiye pazarına tanıtılacak olan yeni Vespa Primavera'yı incelemek için Ferco Motor'dan davet aldım. Böylelikle hem Vespa'nın yeni modelini inceledim hem de motosikletlerle çevrili bir gün geçirdim. 
Motosiklet dünyasına yeni biri olarak fuardan öğrendiklerim ve aklımda kalan notlar ise şu şekilde:
  • Motosiklet satan gerçekten çok fazla firma var, ama motosiklet kültürünü yaymaya çalışan sadece üç ana marka var: Vespa, Yamaha, ve Honda.
  • Bu üç marka sadece satış yapmakla kalmıyor, satışın yanında motosiklet güvenli sürüş eğitimleri de veriyor. Ayrıca; Vespa, Vespa Lovers Club adındaki motosiklet kulübü ile motosiklet kültürü yaymak adına için çalışmalar yapıyor.
    • Vespa - Vespa Academy Sürüş Okulu ve Vespa Lovers Club
    • Yamaha - Yamaha Riding Academy
    • Honda - Honda Motosiklet Eğitim Merkezi
  • BMW Motorrad'in de yaptığı motosiklet kültürünü yayma çalışmaları görmezden gelinemez. Bir yıl içinde onlarca motorsiklet gezisi/turu organize ediyorlar. Bir de, her yıl bahar aylarında ikinci el motosikletlerin sergilendiği bir pazar kuruluyor Borusan Otomotiv İstinye Park Tesisleri'nde.
  • Çinli ve diğer Uzak Doğu ülkeleri motosiklet markaları gerek tasarım, gerek güvenilirlik açısından bende oldukça düşük bir imaja sahiptiler. Fuar sonrası bu görüşümde hiçbir değişiklik olmadı.
  • Honda, standı model sayısı nakımından en kalabalık olan markalardanbiriydi. İki yeni Goldwing modelinin lansmanı, Honda Türkiye Başkan Yardımcısı'nın sunumunun ardından yapıldı. Yeni Goldwingler, o kadar sportif tasarlanmış ki, Goldwing kullanıcı yaş ortalamasını düşürebilirler.
Performans, yol tutuş gibi özellikleri hakkında pek bilgim yok ama, Naked diye tabir edilen motosikletler tasarım ve günlük kullanım olarak benim en çok beğendiğim motosiklet tipi. Ünlü naked'lardan Ducati Monster Serisi, ve Moto Guzzi V7 Racer ise benim favorilerim. Fuarda bu iki modeli de yakında inceleme, ve deneme şansım oldu. İkisi arasında önceliği ise V7 Racer'a veriyorum. Tasarımındaki ayrıntılar, sipariş üzerine üretiliyor olması gibi özellikleri onu Monster karşısında daha özel yapıyor. Bu yüzden, fuardaki motosikletlerden bir tanesini götürme imkanım olsa, o model Moto Guzzi V7 Racer olurdu. Ducati Monster'ı da kötülemedim yanlış anlaşılmasın. He he :)

Fuarda çektiğim resimleri aşağıda bulabilirsiniz.
BMW Motorrad Standı
Ferco Motor Standı - Vespa, Moto Guzzi
Ducati Standı ve Monster'lar
Honda Motor Türkiye Lansmanı ve Yeni Honda Goldwing Modelleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..