17 Mart 2014 Pazartesi

Honda Türkiye Gebze Fabrikası Teknik Gezisi Notları

Honda Türkiye Gebze Fabrikası
Otomotiv her zaman Türkiye'nin hatta tüm dünyanın gözde sektörlerinden biri olmuştur. Biz de Yeditepe Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Kulübü olarak bunu kaçırmadık ve sene başında otomotiv sektörlerinin öncü gelen markalarını ve fabrikaları araştırdıktan sonra Honda da karar kıldık. Uzun uğraşlar sonunda ayarladığımız Honda'ya , teknik gezimizi geçen hafta perşembe günü gerçekleştirdik. Sabah erkenden Yeditepe Üniversitesi rektörlük önünde toplandık, tabii her zaman ve her yerde olduğu gibi geç kalmalar, uyanamamalar olmadı değil. Fire vererek de olsa, servislere bindik ve yolculuğumuza başladık. Eğlenceli ve bol kumanyalı yolculuğumuzun ardından geç Honda Gebze Fabrikası' na ulaştık.

Fabrikanın girişinde kimliklerimizi vererek ziyaretçi kartlarımızı aldık. Ardından Esra Hanım bizi kapıda karşıladı ve şirket sunumunu dinlemek üzere toplantı odasına girdik. Japon firması olan Honda Türkiye'nin Türkiye pazarındaki sıralamasından ve gelirlerinin büyük bir kısmının ihracattan sağlandığından bahsetti Esra Hanım. Şirketin etik değerlerine de değindi. Honda Türkiye 'nin en büyük ilkesinin eşitlik olduğunu ve şirketteki herkesin ünvan farketmeksizin beyaz önlük giydiğini öğrendik. Yani Honda Türkiye' de çalışmak istiyorsanız departmanlar arası geçişler oldukça kolay, çünkü Honda'nın eşitlik ilkesi herkese kendini geliştirme şansını fazlası ile veriyor.

Şirket sunumunun ardından hepimiz beyaz önlüklerimizi giydik, yeşil Honda şapkalarımızı taktık. Şimdi sıra fabrikayı gezmeede ve Honda Cıvıclerin yapım aşamasını incelemekte idi !  İlk önce depo kısmına gittik, ardından pres kısmına geçtik. İki yerde de dikkatimi en çok çeken şey fabrikadaki düzen olmuştu. Fakat kaynak kısmına geçtiğimizde bu fikirden uzaklaştım çünkü fabrika fazla manueldi. Robotların az oluşu, fabrikada fazlası ile insanın çalışması ve otomasyonun zayıf olması  fabrikadaki karmaşayı artırıyordu. Kaynak kısmını iş güvenliği ve bizim güvenliğimiz açısından çok gezemeden, boyahane kısmına geçtik. Boyahane dışarıdaki krokide anlatıldıktan sonra aslında terimlerini en çok anlayabildiğim bölüme yani montaj hattına geçtik. Boyanan arabalar dollyler sayesine montaj hattına geliyor, kapılar çıkarılıyor ardından her kabinde 7 dakika kalarak üstteki ray sistemi ile bir sonraki kabine geçiyor. Montaj hattında aynı anda 42 araba çıktığını öğrendik. Montaj hattını da gezdikten sonra fabrika gezimizi sonlandırdık.

Honda Türkiye teknik gezimiz için anı fotoğraflarımızı çektirdik, teşekkürlerimizi sunduk ve üniversiteye dönmek için yola çıktık ama malesef ellerimiz boş dönmek zorunda kaldık. Çünkü küçük bir hediyemiz bile yoktu. :(
Honda ile ilgili kafamda soru işaretleri oluşmadı değil. Bir endüstri mühendisi  adayı olarak kendimi Honda'nın alışılagelmiş düzeni içerisinde kendimi nasıl yetiştirebilirim? Japon firması olduğunu ve bazı yenilikler için Japonya'nın yardımı olması gerektiğinden bahsetmişti Esra Hanım. Bu da benim için başka bir soru işareti oluşturdu.  Kısıtlamalar arasında ne kadar ilerlenebilir ki dedim kendi kendime.

Bence Honda Türkiye Türkiye'deki imajını yükseltme kısmına biraz daha önem vermeli diyorum ben. Böylece sunulabilecek imkanların da artacağını düşünüyorum. Her ne kadar ihracat  Honda Türkiye için önemli bir pay olsa da Türkiye pazarındaki pazar payı da yaptığı marka çalışmaları ile daha fazla yükselebilir.

Bu yazılık benden bu kadar. Bir sonraki teknik gezi durağı yazımızda görüşmek üzere :)

Elif Derya Mercan
Hayal Ekspresi Blogu Yazarı 


--İlginizi Çekebilecek Diğer Fabrika Gezisi Yazıları-- 

Hyundai Assan İzmit Fabrikası Teknik Gezisi notlarını okuyun. 
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. Sakarya Fabrikası Gezisi notlarını okuyun.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..