14 Ekim 2014 Salı

Sporcu Şirin; Volvo V40 T4 R-Design

Sporcu Şirin; Volvo V40 T4 R-Design
Volvo V40 T4 R-Design, geçtiğimiz Kurban Bayramı'ndan hemen sonra test ettim. Polestar ve R-Design ile özdeşleşen masmavi renge sahip V40'ı, test ettiğim süre boyunca renginden dolayı Şirinler'e benzeten çok oldu. Bu yüzden test yazısı öncesi Akselerasyon'un sosyal medya hesaplarında paylaştığım teaserını da Şirinler temalı yapmayı uygun buldum :)
Videoda Şirinler temasını kullandım ama, tüm Volvo R-Design'ların masmavi renkle satıldığını düşünmeyin. R-Design'lı bir Volvo'yu, otomobile yine çok yakışan parlak kırmızı renkle de satın alabilirsiniz. Kırmızı rengiyle bu sefer "Şirin"sayılmayacaktır, ama T4 motoruyla "Sporcu" kalacağı kesin.  

Dış Tasarım


Kişisel olarak da Volvo'yu beğendiğimden midir bilmiyorum V40 bence bugün satışta otomobiller arasında özgün tasarımlı olanlardan birisi. Evet, özgün ama bu özgünlüğü sıradışı ve absürt bir tasarımla sağlamıyor. Abartıya kaçmadan, akıcı, orantılı ve içimizden biriymiş gibi görünen tasarıma sahip.  

Akselerasyon magnetlerini motor kapağına yapıştıramadım, çünkü motor 
Ön yüzde herşeyden evvel dost canlısı bakışlar fark ediliyor. Ön ızgarada köşeden köşeye kendini siper olan Volvo amblemi, V40'ın üst düzey güvenlik ekipmanlarıyla donatıldığının sinyalini daha ilk baştan veriyor. Izgaranın sol tarafında radar donanımını, sağ tarafında R-Design logosunu görmek mümkün. Tamponun köşelerinde dikey konumlandırılan LED gündüz farları R-Design donanımının bir getirisi. V40'a yandan baktığınızda stationwagonları anımsatan silüetini fark ediyorsunuz. Arka kapıdan itibaren daha dik bir şekilde yükselen cam çizgisi sportifliği artırıyor.
Volvo V40 T4 R-Design
Arka tarafa geçildiğinde Volvo'nun klasikleşen kavisli stop lambaları en dominant öge olarak karşınıza çıkıyor. Biraz aşağılara doğru bakıldığında R-Design donanımının bir parçası, çok derin olmayan difüzöre ve çiftli egzos çıkışına ev sahipliği yapan tamponu görmek mümkün. Yine R-Design'la gelen parlak gri dekorlar da V40'ın dört bir yanını (yan aynalar, cam çıtaları, ön ızgara ve arka tamponu) sarmış durumda. Son olarak, V40 R-Design'ın standart V40'lara göre yere 10 mm daha yakın olduğunu da hatırlatayım.
V40, arkadan bakıldığında son derece dinamik gözüküyor.
Test aracında opsiyonel sunulan 18 inçlik j.antlar görev yapıyordu
Tüm bunların yanında otomobilin sportifliğini artıran ve test yazısı başlığının da sebebi olan yegane etken, otomobilin masmavi rengi. Bu rengin Volvo'daki adı "Rebel Mavi". Ama halk arasında Şirinler mavisi diye de biliniyor :) V40'a gerçekten çok yakıştığını düşünüyorum.

Konforlu İç Mekan


Daha önce bir Volvo modeli kullanmışlığınız varsa ve sizi gözleriniz kapalı bir şekilde V40'ın içine oturtsam, bindiğiniz bu otomobilin daha ilk saniyede bir Volvo olduğunu anlarsınız. Volvo'ya özgü bu yüksek konfor hissi V40'da da mevcut. Koltuklar bir Volvo'da olması gerektiği gibi ultra rahat. Elinizin değdiği hemen her yerde yumuşak plastik yada yumuşak deri var. Malzeme kalitesinin yanı sıra işçilik de başarılı.

V40'ın kabini klasik bir Volvo kabini. R-Design'ın izine iç mekanda pek rastlanılmıyor. 8 inçlik multimedya ekranı dokunmatik.
Kabin tasarımı sadece göze hitap etmiyor, aynı zamanda son derece fonksiyonel detaylara sahip ve kapaklı/kapaksız gözler açısından son derece bonkör. Hatta, göz sayısı bakımından çoğu MPV'yi sollar diyebilirim. Ön konsolun arkasını, direksiyonun solundaki açık gözü, kapı içi gözlerini, kol dayamanın altını, torpidoyu ve hatta baldırınızın arkasına denk gelen, koltuklara dikilmiş keseleri de elinizdeki malzemeleri koymak için kullanabilirsiniz. Konsolda hoşuma gitmeyen belki de tek nokta multimedya sisteminin bir sürü tuşa sahip arayüzü. Dokunmatik ekran aracılığıyla da sistemi kontrol edebiliyorsunuz, ama merkezi bir kontrol butonunun olması işleri çok daha kolaylaştıracaktır. Neyse ki, Volvo'nun yeni modellerinde neredeyse hiç tuş olmayan iç kabinlerle karşılaşacağız..
Arkası boş ön konsol güncel Volvo'ların temel detaylarından biri.
Arkada oturan yolcular için sorunsuz bir diz mesafesi ile yeterli baş mesafesi sunan V40'ın arka koltukları, farklı bir strateji izlenerek üç kişi yerine iki kişi odaklı tasarlanmış. Orta koltuk biraz daraltılarak dış taraftaki koltuklar ortaya doğru kaydırılmış. Bu sayede ön  koltuklarda oturan yolculara daha ferah bir ön görüş sunulmuş (ön koltukların hizasının dışında oturdukları için) hem de koltuklarla kapılar arasında oluşan alana küçük malzeme gözleri konmuş. Arka koltuğa dışarıdan bakıldığında da iki bağımsız ana koltuk ve bunların arasında kalan küçük bir orta koltuk rahatlıkla seçilebiliyor. Bir başka deyişle, dışta kalanlar sandalyeyse, ortadaki koltuk bir tabure :) Gerekli zamanlarda tabureyi kullanmak da sıkıntı yaratmıyor elbet, ama iki kişi yolculuk yapmak kesinlikle daha keyifli.
Volvo V40 T4 R-Design
Test otomobilinde opsiyonel panoramik cam tavan da vardı. Elektrikli perdeye sahip cam tavan, çok koyu renkli olduğu için perdesiz kullanımda da sıkıntı yaratmıyor. Arkada oturan yolcuların baş mesafesinden yemesine rağmen, kabine kattığı ferahlık yüzünden bence tercih edilesi bir opsiyon. 
Volvo V40 T4 R-Design
İç Mekanda R-Design Esintileri
R-Design'ın iç mekana getirisi ne yazık ki çok fazla değil. R-Design logosunun kullanıldığı direksiyon ve ön koltuklar ile geceleri parlayan spor vites kolu ve ön konsoldaki gri-mavi şerit, R-Design'ın ana detayları olarak sıralanabilir.

Volvo V40 T4 R-Design
Güvenlik ve Konfor

Sokakta birini çevirip "Volvo deyince aklına ne geliyor diye sorsam?" ilk vereceği cevaplardan biri Volvo'nun ne kadar güvenli otomobiller ürettiği, diğeri ne kadar konforlu otomobiller ürettiği olur. V40 da bu konuda bir istisna değil. Hem segmentinin konforlu modelerinden, hem de yollardaki en güvenli araçlardan birisi. 

50km/h hıza kadar bir engel gördüğünde otomatik fren yapan City Safety sistemi standart donanımda. Sistemin kamera ve sensörleri ön camın üst kısmında yer alıyor.
Çarpışma ve yorgunluk uyarısı, şerit değiştirme ve koruma yardımcısı, yol işareti bilgi sistemi, aktif uzun farlar, BLIS - kör nokta uyarı asistanı ve yan trafik uyarısı, adaptif hız sabitleme, otomatik frenli çarpışma engelleme, yaya ve bisiklet algılama, yoğun trafik desteği, Driver Support Plus opsiyonel donanım paketini aldığınızda edindiğiniz şahane güvenlik donanımları. Bu paketi satın almazsanız yine de City Safety (ön camın üstündeki lazer ve kameralar) sistemine sahip oluyorsunz. City Safety, otomobili çalıştırdığınız andan itibaren aktif oluyor ve 50km/h'ye kadar olan hızlarda çalışan sistem, önünde bir engel gördüğü ve sürücü fren yapmadığı durumlarda sizin yerinize fren yapıyor. Amaç, dalgınlık yüzünden düşük hızlarda yapılan çarpışmaların önüne geçmek.
Kör noktanıza bir araç girdiği zaman A sütununda yer alan BLIS göstergesi turuncu yanmaya başlıyor. Uyarıyı dikkate almayıp sinyal verirseniz gösterge bu sefer hızlı bir şekilde yanıp sönmeye başlıyor.
Adaptif cruise control özelliği konforun üst düzeye çıkaran ve 2020'li yıllarda hayatımıza girecek olan otonom sürüşün nasıl hissettirebileceğini bugünden gösteren bir özellik. Adaptif cruise control özelliğinde, normal bir cruise controlde yaptığınız gibi hızınızı belirliyorsunuz. Daha sonra öndeki araçla aranızda olmasını istediğiniz mesafeyi ayarlıyorsunuz. Gerisini V40 kendi kendine hallediyor. Önünüzdeki araç yavaşladı yada durdu mu o da yavaşlıyor ve duruyor. Yan şeritten gelen aracı farkedip yine yavaşlıyor. Bu noktada ülkemizde yaşayan şerit değiştirmede usta delikanlılar V40'ın önüne atladığında otomobilin ani fren yapmasına sebep oluyor. Öyle bir fren yapıyor ki otomobil sanıyorsunuz duvara çarpma arifesindesiniz. Keyfinden yapmıyor tabii, hepsi güvenlikten dolayı. Ayrıca, şeridi ortalayarak giden araçları zaman zaman fark edemiyebiliyor. Türklerin sisteme tam adapte olması için bir müddet daha beklememiz gerekiyor anlayacağınız..
Yaya hava yastığının daha sorunsuz açılması için motor kapağı metal değil. 
Bu arada, fotoğraf çekimi sırasında Akselerasyon'un magnetlerini kaputa yapıştıramadım, çünkü motor kapağı metal değil :) Bunun sebebi, V40'ın iç mekandaki hava yastıklarına ek olarak, motor kapağının altından (ön cam tarafındaki aralıktan) çıkan bir yaya hava yastığına sahip. Bir yayaya çarpıldığı anda motor kaputu saliseler içinde birkaç santimetre havaya kalkarak hava yastığının ön camı kaplamasına olanak sağlıyor. Sanıyorum, Volvo mühendisleri kaputun ağırlığını azaltmak için metal yerine daha hafif alternatif bir malzeme kullanmışlar.  
Volvo V40 Yolcu Hava Yastığı
Motor, Sürüş ve Kullanım

Otomobilin kalbinde Volvo'nun T4 kodlu benzinli motoru görev yapıyor. 5700 d/dak'da 180 beygir güç ve 1600-5000 d/dak aralığında 240 Nm tork üreten benzinli motora 6 ileri otomatik Powershift şanzıman eşlik ediyor. 0-100 km/h hızlanma süresi fabrika verisi 8.5 saniye
Volvo V40 T4 R-Design
Motor bu verilerle kağıt üstünde etkileyici gözüküyor, ama açıkcası sportif R-Design dış tasarımın yarattığı beklenti sonrası otomobilin daha da hızlı hissettirmesini beklerdim. Bu, "V40 yavaş bir otomobil" algısı oluşturmasın. Dış etkenlerden arındırıldığında otomobil gayet performanslı ve yüksek hızlara ulaşmakta da bir o kadar istekli karaktere sahip, ama işte o dış görünüş yok mu...

Birkaç sene öncesine kadar Ford çatısı altında yer alan Volvo, V40'da Volvolaştırılmış bir Ford Focus altyapısı kullanıyor. Fordla özdeşleştirilen başarılı yol tutuş dinamikleri V40'da da mevcut. Otomobil hızlı alınan virajlarda yüksek güven veriyor. Büyük çaplı simide sahip direksiyon, daha hisli olabilirdi. Bu arada, Sporcu Şirin'in biraz etli butlu olduğunu bilmekte fayda var. V40'ın 1.5 ton sınırını aşan ağırlığı da yola daha iyi sarılmasında etken. Fazla kiloların dezavantajını ise, yakıt tüketiminde hissediyorsunuz.
Volvo V40 T4 R-Design
T4 motor, tutumluluk konusunda biraz savurgan. Ben test ettiğim süre boyunca normal kullanımda ortalama 8.8litre/100km değere ulaştım. Yakıt tüketimi kişiden kişiye değişkenlik gösterir, ancak gaz pedalıyla ciddi düşünenlerdenseniz 10 litrenin altını görmeyeceğinizi iddia edebilirim. Uzun yol yapacaklar yüksek tutumluluğuyla ünlü D2 dizel motor seçeneğini de göz ardı etmemeli.

Bu arada, Volvo V40'da Active TFT Display adı verilen dijital bir gösterge paneli kullanılıyor. Üç farklı temada üç farklı tasarıma sahip gösterge panelini takip etmek kolay. Panelin animasyonları başarılı. Aşağıdaki kısa videodan göstergeler hakkında daha fazla detay öğrenebilirsiniz.
Sonuç

Yüksek güvenlik donanımı ve konfor odaklı kabini, V40'ın en güçlü kozları arasında. Tutumluluğu performansa tercih edenler T4 yerinde D2 kodlu 1.6 litrelik dizel motoru da düşünebilirler. Volvo V40, direk rakibi Mercede-Benz A Serisi'yle (Sürüş odaklı 1 Serisi'nden ziyade konfor odaklı A Serisi ve A3, bence V40'ın daha doğru rakipleri) kolayca başa çıkabilecek donanıma sahip. 

Son olarak, sıfır yada ikinci el bir Volvo modeli sahibiyseniz, Volvo Benimle ayrıcalıklarından da faydalanacağınızı hatırlayatım. "Volvo Benimle Nedir?" diyorsanız, sizi hemen bu linkten içeriye alayım..

--
Fotoğraf çekimindeki desteği için Hikmet'e, video çekimlerindeki desteği için Derya'ya ve tabii ki Kinder Şirinler koleksiyonunu Akselerasyon'a açan Mithat'a sonsuz teşekkürler :)

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Mercedes-Benz A 200 AMG detaylı test yazısını okuyun. 
BMW 116i kullanılmış otomobil test yazısını okuyun.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..