1 Aralık 2014 Pazartesi

İzmirli Otomobil Bloggerın Test Otomobili de İzmirli Olur!

Opel Türkiye, Türkiye'deki çoğu otomobil markasına inat İstanbul yerine İzmir'den yönetiliyor. Eskiden Opel'in Türkiye'deki fabrikasına da ev sahipliği yapan İzmir Torbalı'daki tesis, bugün yedek parça deposu ve genel müdürlük olarak kullanılmaya devam ediliyor. Şirket İzmir merkezli olduğu için de basın test araçları 35 (İzmir) plakalı olarak yollara çıkıyor. Bu sayede, bir İzmirli olan bana, 35 plakalı araç vererek fark etmeden de olsa küçük bir jest yapmış oluyorlar :)
İzmirli Otomobil Bloggerının Test Otomobili de İzmirli Olur!
Tüm yazıyı plaka muhabbeti ile doldurmaya niyetim yok. Buyrun, sebeb-i ziyaretimize gelelim. Bu test yazısında Opel'i üç nesildir MPV sınıfında başarıyla temsil eden ve üçüncü neslinde ismine "Tourer" kelimesi eklenen 7 koltuklu Opel Zafira Tourer ile birlikteyiz. 

Dış Tasarım
Opel Zafira Ailesi. İlk ve son jenerasyon bir arada. 
Siyah bir dekor aracılığıyle sis farları ile birleşerek bumerang şeklini tamamlayan ön farlar, ön yüzün en çarpıcı tasarım detayını oluşturuyor. Çift parçalı A sütunu ve akıcı çizgiler, Zafira'nin son derece dinamik ve güçlü gözükmesini sağlıyor. Ön panjurun üstündeki kromajlı alanda Opel logosunu görmek mümkün. Ayrıca, geniş cam yüzeyleri, iç mekana daha geçmeden otomobilin içeride son derece ferah br yaşam alanı sunduğunun sinyallerini veriyor.
Opel'in imzası bıçak kesiğini, arka kapı üzerinde gözlemlemek mümkün.
Zafira'nın önde hareketli başlayan tasarımı, tüm profili boyunca akıcı çizgilerle devam ediyor. Arka tarafta kendini daha sade ve sakin bir finale bırakıyor. İnce uzun LED stoplar, özellikle hava karardığında görsel bir şölen sunuyor. Zafira Tourer'a tasarım yönünden tam puan verebilirim.

İç Mekan

Zafira'nın iç mekanı son derece kaliteli malzemelerde döşenmiş ve üst sınıf hissettiriyor. Ön ve arka sıralarda, hemen her yerde yumuşak plastikle temas halindesiniz. Yumuşak plastiğe bütçe ayrılamayan yerlerde ise, deri yada kumaş malzemeler var. Anlayacağınız Zafira, elinizi sıcak sudan soğuk suya dokundurtmuyor. Kalite hissiyatı üst seviyede.  
İç mekanın malzeme kalitesi yüksek. Çift parçalı A sütunu görüşü iyileştirmiş.
Ön konsol güncel Opel modellerinden -özellikle Astra'dan- tanıdık bir tasarımla sizi karşılıyor. Yani bolca küçük düğmeye sahipsiniz. İlk başta karışık gelen bu kontrollere hızlıca alışıyorsunuz diyemeyeceğim, çünkü açıkcası benim alışmam bir müddet zaman aldı. Ergonomi anlamında bir problemin olmaması ise, olumlu bir özellik.
Navigasyon sistemi, başarılı çalışması ve kolay kullanımıyla bepenimi kazandı. Navigasyonun ten noksan tarafı, 250 sayısının nasıl okunduğunu Mehmet Ali Erbil'den öğrendiğini açıkca belli etmesiydi :)
Konu saklama gözleri olduğunda Zafira'nın bileğini kimse kolay kolay yere seremez. Zafira'yla birlikte olduğum her gün yeni bir saklama alanını keşfettim :) Opel'e göre Zafira'da toplam 31 farklı saklama alanı mevcutmuş. Aracı teslim etmeden üşenmedim ve saydım. 31 adet saklama alanı gerçekten de doğruymuş!


FlexConsole adı verilen raylı sistem kullanışlı. 
Öndeki koltukların arasında FlexConsole adı verilen raylı bir bölüm bulunuyor. Raylı yapısı sayesinde buradaki saklama alanlarını modüler bir şekilde hareket ettirebilmeniz mümkün. Ayrıca, FlexConsole'un kırmızı renkli ışıklandırmasının da iç mekana ayrı bir hava kattığını söyleyebilirim.
İkinci sıradaki orta koltuk yatırıldığında economi class'dan business class'a terfi ediyorsunuz :)
Opsiyonel Lounge oturma düzeni sayesinde, ikinci sıradaki ortadaki koltuk yatırıldığında ortaya devasa bir kol dayama ünitesi çıkıyor. Ayrıca, dıştaki koltukları sol-sağ doğrultusunda hareket ettirmek mümkün. Bu düzende arka koltuklar az da olsa makam otomobili prestiji sunuyor..

Motor ve Şanzıman

Test aracında Opel'in 1.6 litrelik yeni dizel motoru görev yapıyordu. Eski 1.3 litrelik dizelin yerini alan motor, 136 beygir güç, 320 Nm tork üretiyor ve sadece 6 ileri oranlı manuel şanzımanla alınabiliyor. Fabrika verisi karma yakıt tüketimi 4.1 litre/100km. İstanbul içinde 250km'yi aşkın kullanımım sonrasında ise ben, 6.4 litre/100'lik karma test tüketimime ulaştım.  
1.6 litrelik dizel motor, sınıfının en güçlü dizek motoru. Zafira Tourer'a yeterli performansı sağlıyor.
Söz yakıt tüketimine geldiğinde 1.6 dizelle birlikte standart sunulan Start&Stop sisteminden bahsetmemek olmaz. Benzer diğer sistemlere sahip çoğu model gibi Zafira da vites boştayken ayağınızı debriyajdan çektiğiniz anda motorunu durduruyor. Debriyaja tekrar bastığınızda motor tekrar çalışıyor. Bu sayede trafikte durağan halde beklerken boşu boşuna yakıt tüketilmesinin önüne geçiliyor.
Vites kolu yükseğe konumlandırılmış. Vites geçişleri sorunsuz. 
Opel'i takip edenler hatırlayacaktır, 1.6 litrelik yeni dizel motor 2014 yazında Astra'da sunulmaya başlanmıştı. Satışa sunulmasıyla birlikte, Astra'nın en çok tercih edilen motoru olmayı başarmıştı. Otomatik şanzıman eksikliğini göz ardı edersek, tutumluğu ve performanslı yapısıyla beğeni toplayan 1.6 litrelik dizel motor, Zafira satın alacakların da düşünmeleri gereken ilk seçenek olmalı. Yok ben illa otomatik istiyorum diye diretiyorsanız, o zaman sadece otomatik şanzımanla sunulan 2 litrelik dizel motoru da düşünebilirsiniz.

Kullanım

Yokuş kalkış sistemi, başarılı çalışmasıyla beğenimi kazandı. Yokuşta frene tam basıp ayağınızı çektiğinizde fren pedalının çok yavaş hareket ederek yukarı çıktığını hissedebiliyorsunuz. Sizi yokuşta sabitleyen fren pedalı normal pozisyonuna dönene kadar ise, yaklaşık 3 saniyeniz var.
Zafira, son derece sağlam hissettiriyor. Otomobil ses izolasyonu da son derece başarılı. 
Zafira'nın ses izolasyonu son derece başarılı. Kapı birleşim noktalarını yakından incelediğinizde gövde parçaları arasına köpük malzeme konduğunu fark ediyorsunuz. Ayrıca, iç mekanda çift parçalı torpido, dirsek dayamanın altı, multimedya ekranının önündeki alan... gibi tüm kapaklı saklama alanlarının içi plastik yerine, mücevher kutularının içindeki kadife kumaşla kaplı. Bu sayede, bozuk para gibi ses çıkarmaya meyilli cisimlerin sinirinizi bozmasının önüne geçilmiş.
Detaylar önemlidir. Zafira Tourer'da da detaylar atlanmamış.

Üçüncü sıra koltuklar kullanımdayken dahi, makul bir yükleme alanınız var. Bagaj hacimleri sırasıyla 1860 ve 710 litre. (Soldan birinci ve ikinci fotoğraf)
3. sıra koltuklar kullanılacağı zaman bagaj örtüsünün sarılı olduğu "çubuğu" yerinden çıkarmanız gerekiyor. Sorun da tam bu sırada ortaya çıkıyor. Bu çubuğu yerinden çıkardıktan sonra alternatif olarak koyacak başka bir yeriniz yok. Ya evinize koyacaksınız, yada yolcularınızdan çubuğu koltukların üzerinde boylu boyunca tutmalarını rica edeceksiniz. Zafira'nın hoşuma gitmeyen belki de tek detayı bu. İlk nesilde de aynı sorunun olması, bu konuda Opel'in dersini çalışmadığını gösteriyor.
Geniş bir ailenin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek hacim ve konfor, Zafira'da tek paket halinde sunuluyor. 3. sıra koltukların çocuklar ve minyon kişiler için ideal olduğunu hatırlatayım.
Sonuç

Zafira Tourer başarılı bir otomobil, ancak rakipleriyle kıyaslandığında biraz tuzlu bir fiyat etiketine sahip. Yüksek baz fiyatının yanında opsiyonlarını da yüksek fiyatlardan sunması rakipleriyle arasındaki fiyat farkını açıyor. Yüksek fiyatına rağmen konforlu yapısı ve kaliteli malzemelerle döşenmiş iç mekanı, rakiplerine karşı en önemli kozu. Ayrıca, sağlamlık ve sürüş hissi bakımından da büyük bir alkışı hak hak ettiğini hatırlatayım.
Üçüncü nesil Zafira, Zafira Tourer, ilk neslinin çizdiği yoldan başarıyla ilerliyor.
Zafira Tourer'ın detaylı fiyat bilgisi için buradaki broşürü inceleyebilirsinz. 

--

İki nesli fotoğraflayan Hikmet Cemal'e; gözü gibi baktığı ilk nesil Opel Zafira'sını fotoğraflamamıza izin verdiği için ise, Sevgili Amcam Yılmaz Çeliker'e özel teşekkürler. 


--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--
Opel Türkiye'nin tek hamleyle sosyal medyayı nasıl domine ettiğini hatırlayın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..