26 Aralık 2014 Cuma

Qashqai'nin Neden Sınıf Birincisi Olduğunu Şimdi Daha İyi Anladım

Nissan Qashqai 1.6 dCi X-Tronic Platinum Premium Pack
Nissan Qashqai, Türkler tarafından çok seviliyor. Bu sevgi, Nissan'a satış başarısı olarak geri dönüyor. Qashqai satışa sunulduğu ilk zamanlardan itibaren kendi segmentinin en çok satan otomobilleri kürsüsünden aşağıya pek inmedi. İlk nesil Nissan Qashqai satışa sunulduktan (2007) yaklaşık 6 sene sonra ikinci nesli kendini gösterdi. 2014 yılının ikinci çeyreğinden itibaren Türkiye'de satışına başlanan Yeni Qashqai de abisinden örnek aldığı gibi kürsünün daimi üyesi olmaya devam ediyor.  
Nissan Qashqai 1.6 dCi X-Tronic Platinum Premium Pack
Bugün sokaktan 10 kişiye Qashqai'nin nasıl yazıldığını sorsanız büyük ihtimalle 9'u yanlış cevap verir :) (Bu durum, Nissan İngiltere'nin yaratıcı bir çalışması yapmasına bile sebep olmuştu. Buradan erişebilirsiniz.) Buna rağmen Qashqai, Türkiye'de kendi başına bir "marka model" olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Hatta, bence yakında Nissan ismi kadar marka bilinirliğine de sahip olabilir... İşte, bu testin bir amacı da Qashqai'nin neden bu kadar popüler olduğunun arkasında yatan sebepleri öğrenmek.

Dış Tasarım
Önde LED gündüz farları kullanılmış. Qashqai, farlarının keskin yapısı ve kaputunun çıkıntıları sayesinde güçlü bir duruş sergiliyor 
Bu kısmı eskiden daha uzun yazardım, ama önceki gün @keremkels adlı takipçim ile instagram'dan yaptığımız yorumlaşma sonucu bu seferlik tasarım konusunu hızlı geçmeyi deniyorum. Sonuçta fotoğrafa bakarak otomobilin neresinde keskin neresinde yuvarlak hatların olduğunu siz de kestirebiliyorsunuz ;) Karşılaştırma yapmak adına ise, ikinci nesil Qashqai'nin birinci nesil Qashqai'ye kıyasla daha uzun, daha geniş ve daha alçak olduğunu bilgisini hatırlatayım.
Nissan Qashqai 1.6 dCi X-Tronic Platinum Premium Pack

Nissan Qashqai 1.6 dCi X-Tronic Platinum Premium Pack
İç Mekan Beklentileri Karşılıyor

Eğimli tasarlanmış ön konsol önde oturanların ferahlık hissini artırıyor. Tüm kabin yumuşak malzemelerle donatılmış. Diplere ve gizli köşelere bakmadıkça sert dokunuşlu bir malzemeyle karşılaşmanız olası değil. Ergonomik anlamda da bir problemle karşılaşmadığım kabin, kullanışlı yapısıyla puanları topluyor. Öndeki ve arkadaki yolcular için ikişer bardaklık unutulmamış. Orta konsoldaki açık saklama alanları ile torpido ve kapı içi cepleri, dağınıklığınızı saklamak için birebir. Bir de kol dayamanın altındaki kapaklı bölüm var.

Nissan Qashqai 1.6 dCi X-Tronic Platinum Premium Pack
İlk nesil Qashqai'de eleştirdiğim noktaların başında arka koltuk baş mesafesinin yetersizliği geliyordu. 1.78 boyumla "normal" uzunlukta olmama rağmen arka koltukta oturduğum zaman başım tavana çarpıyordu. İşin içine opsiyonel cam tavan da girince işler çok daha kötü bir hal alıyordu. Neyse ki, yeni Qashqai'de arkadaki yolcular için daha cömert bir baş mesafesi sunuluyor. Diz ve omuz mesafesinin de sınıf standartlarında olduğunu söyleyebilirim. Konu arka koltuk ferahlık hissi olduğunda ise, Qashqai'den daha ferah bir kabin sunan rakipleri olduğunu hatırlatayım. (Bknz: Peugeot 3008)
Panoramik cam tavan iç mekanı ferah kılıyor.
Konforlu Kabin

Crossoverların en sevdiğim yanı, insan vücuduna uygun oturma pozisyonları. Crossover sınıfının yaratıcılarından Qashqai de iniş binişler için ideal yüksekliğe sahip modellerden biri.  Ne standart otomobillerdeki gibi iki büklüm olmanız ne de SUV'lerdeki gibi tırmanmanız gerekiyor. Koltuk olması gerektiği yükseklikte. Poponuzla tam olarak aynı seviyede :)

Nissan Qashqai 1.6 dCi X-Tronic
Rahat deri koltuklar ve başarılı süspansiyon sistemi Qashqai'nin içinde konforlu yolculuk yapmanız için çalışıyor. Temelde vites değişimi olmayan ve dişliler yerine kasnaklarla çalışan CVT şanzımanın da konforunuza konfor kattığını söyleyebilirim. 19 inçlik jantlar ve ince yanaklı(225/45) sayılabilecek lastikler yüzünden konfordan ödün vereceğinizi düşünmeyin. Bu lastiklere rağmen konfordan bir kaybınız yok. (Bu arada, Qashqai ile küçük bir kaza atlattık. Buradan detayları okuyabilirsiniz.)
4 tarafa da yerleştirilmiş kameralar sayesinde otomobilin kuşbakışı görüntüsü ekrana yansıtabiliyor. Park manevralarında büyük kolaylık sağlıyor.  
Tüm bunların dışında Qashqai toplam 4 kamerası ile otomobilin kuşbakışı görünümünü ön konsoldaki multimedya ekranına yansıtabiliyor. Bu sayede kelimenin tam anlamıyla kafanızı çevirmeden park ve manevraların üstesinden kolaylıkla gelebiliyorsunuz. Kameralar kuru günlerde başarılı sayılabilecek bir görüntü sunuyor, ancak yağmurlu günlerde onların da eli kolu bağlanıyor. Islak havada park ederken klasik yöntemlerinizi kullanmaya hazır olun. Park demişken, Qashqai'de otomatik park asistanının sunulduğunu hatırlatayım. Otomatik park sistemi, fiziksel bir buton yerine multimedya sistemi içinden aktive ediliyor.

Sınıf Standartlarını Belirleyen Güvenlik Donanımları


Nissan Qashqai'yi Peugeot 3008, VW Tiguan, Subaru XV, Skoda Yeti gibi rakipleriyle karşılaştırdığımda onun en önemli kozlarından birisinin güvenlik donanımları olduğunu fark ettim. Qashqai'nin sahip olduğu ve Nissan'ın "Güvenlik Kalkanı" olarak adlandırdığı geniş kapsamlı güvenlik paketi üst segment otomobillerde görülen donanımları sunmasıyla fark yaratıyor.

Direksiyon arkasındaki gösterge paneline baktığınızda ilk olarak Güvenlik Kalkanı'nın ekranıyla karşılaşıyorsunuz. Bu ekranda şerit uyarı takip sistemi ile gerektiği zaman sizin yerinize fren yapan otomatik çarpışma önleyici sistemin hareketlerini, görsel uyarılar vasıtasıyla takip edebiliyorsunuz. Bunun dışında, kör noktanızda araç varsa kapı içinde yan dikiz aynalarının hizasına yerleştirilen turuncu lambalar sizi şerit değiştirmemeniz konusunda uyarıyor. 

Tüm bunların dışında Qashqai, trafik işaretlerini tanıyıp ön far huzmesini otomatik olarak ayarlayabiliyor. Ayrıca, yorgun olduğunuzu anlayıp sizi mola vermeye teşvik edebiliyor. Tüm bu donanımlardan sonra "Nissan, yoksa Volvo'ya rakip mi oluyor?" sorusu akıllara geliyor..


Yeni Motor-Şanzıman İkilisi


Test aracında Renault-Nissan ittifakının bir ürünü olan 1.6 litrelik yeni dCi dizel motor yer alıyordu. Bir süre önce Renault ailesinde manuel şanzıman ile sunulmaya başlanan tutumlu motor, Nissan cephesinde CVT şanzımanla da sunuluyor. 


1750 d/dak'da 320 Nm tork ile 4000d/dak'da 130 beygir güç üreten motora CVT şanzıman eşlik ediyor. Bu motor-şanzıman ikilisi 1.5 tona yaklaşan ağırlığı sahip Qashqai'yi fabrika verisi 11.1 saniyede 0'dan 100km/h hıza çıkarabiliyor.

Qashqai'nin sürüş poziyonunu sevdim. 
Fabrika verisi 4.6 litre/100km tüketim değerine gerçek yaşamda ancak uzun yolda ulaşılabiliyor. 200km'yi aşkın kullanımım sonrası benim ortalama yakıt tüketim değerim 7 litre/100km dolaylarında seyretti. 

Sürüş ve Kullanım


Qashqai'nin boyutları şehir içi manevralarda sıkıntı yaratmıyor. İçeride de yeteri kadar  yaşam alanı sunuyor. Direksiyonu şehir için kullanımda yeterince yumuşak, uzun yolda da yeterince sert bir sürüş vaat ediyor. 


Start/Stop Sistemi O Kadar Gürültülü Çalışıyor Ki...


Qashqai 1.6 dCi X-Tronic, start/stop sistemine sahip. Yalnız, sistem o kadar gürültülü ve sarsıntılı çalışıyordu ki birkaç dur-kalktan sonra rahatsız olup sistemi devre dışı bıraktım. Araca özel bir sorun muydu bilmiyorum, ama Qashqai'nin start/stop sistemi bugüne kadar denediklerim arasında en başarısız olandı.

Start/Stop sistemi, üst donanım seviyelerinde sunuluyor. 
Son Sözler..

Qashqai'nin satış fiyatı 68bin TL civarından başlıyor. Test aracı ise, güvenlik donanımlarını içeren 4bin TL'lik Premium Pack opsiyonuyla birlikte 110bin TL'nin üzerinde bir fiyat etiketine sahip. 


Şimdi gelelim yazının en başında belirttiğim merak ettiğim kısma. Türkler neden Qashqai'yi bu kadar çok seviyor?
Bence, üstün güvenlik donanımları, biz Türklerin kalbini çalan yüksek yapılı SUV benzeri tasarımı ve rekabetçi fiyatları Qashqai'yi Türkler'in gözünde bir tık öne çıkarıyor. Qashqai karşısından rakiplerinin işi bir hayli zor :)
Nissan Qashqai 1.6 dCi X-Tronic
--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Bu Qashqai testimiz sırasında küçük bir kaza atlatık. Fırsattan istifade, Nissan Yol Yardım'ın verdiği hizmeti de test etmiş olduk :)
Bir Fransız'ı kendini en mutlu hissedeceği yere, Tekirdağ'daki Barbare Şarap Bağı'na götürdük :) Peugeot 3008 ile keyifli yolculuğumuzdan notları okuyun.
İzmirli Otomobil Bloggerının Test Otomobili de İzmirli Olur! Opel Zafira Tourer detaylı test yazısını okuyun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..