28 Kasım 2014 Cuma

Kirlenmek Güzeldir! KTM ile ;)

Yazının başlığını okuduğunuzda aklınıza bir deterjan markasını gelmesin. Zira, Akselerasyon'da deterjan deneyimlerimi paylaşmaya pek niyetim yok, ama bundan böyle otomobilin yanında motosikletlerle olan maceralarımı da sunacağımı rahatlıkla söyleyebilirim :)
KTM'in 2015 model yenilenen offroad motosikletleri Şile'de düzenlenen offroad sürüş etkinliğinde tanıtıldı.
23 Kasım Pazar günü KTM'in 2015 model offroad motosikletleri, Şile'de düzenlenen offroad sürüş etkinliğinde basına tanıtıldı. Hava çok soğuktu. Yağmurluydu. Motorları kullanmak için bol tümsekli çukurlu offroad parkuru hazırlanmıştı. Anlayacağınız, benim gibi daha önce "asfalt dışında" motor deneyimi olmayan birisi için tüm zorlu koşullar mevcuttu.

İlk başta klasik basın toplantısı yapıldı. Yenilenen 2015 modeller ve zorlu Dakar yarışına bu sene katılacak Türk takımı Castrol KTM Dakar Team'in çalışmaları anlatıldı. Dakar'a gidecek üç yarışçı da lansmandaydı. Ardından, hep birlikte offroad parkuruna geçtik. Enduro sporunda Türkiye'nin çıkardığı en önemli isimlerden olan ve birçok şampiyonluğu bulunan Şakir Şenkalaycı, çamurda motor kullanımı ile ilgili tüyolarını paylaştı. Daha sonra, herkes kıyafet ve ekipmanlarını giydi ve sırayla üçerli dörderli gruplarla piste çıkmaya başladık. 
KTM'in 2015 model yenilenen offroad motosikletleri Şile'de düzenlenen offroad sürüş etkinliğinde tanıtıldı.
Sıra bana gelene kadar benden önceki katılımcıları dikkatlice izledim. En deneyimlilerinin bile dengelerini korumakta zorlandığı parkurda iki tur atıp bırakır, şöminenin başına kurulurum diyordum. Öyle olmadı. Offroad modellerinden KTM Freeride ile ilerlemeye başladığım ilk saniyeden itibaren fikrim değişti. Çamurda motor kullanmak gerçekten çok zevkli. Evet, dengeyi korumak bir hayli zor, ama aldığım keyif kelimelerle ifade edemeyeceğim cinsten. Freeride'dan indiğimde kaç tur attığımı sayamadım bile..
KTM'in 2015 model yenilenen offroad motosikletleri Şile'de düzenlenen offroad sürüş etkinliğinde tanıtıldı.
Gün sonunda biraz kirlendim. Aslında birazı da aştım, çok kirlendim. Bu işin fıtratında zaten kirlenmek var.. Kadın erkek demeden herkes, çamura düşmenin ve kirlenmenin zevkini tatmak, adrenalin dolu dakikalar yaşayarak doğayla gerçekten iç içe olmak için seviyor motosikletle offroada çıkmayı. Ben de bu ilk motorlu offroad maceramdan oldukça keyif aldım. Bir sonraki KTM etkinliğini şimdiden dört gözle bekliyorum :)
Türkiye'de motosiklet deyince akla gelen ilk isimlerden "Altın Elbiseli Adam" Barkın Abi de lansmandaydı.
Ben dahil etkinliğe katılan ve motorları deneyen tüm basın mensupları, KTM'nin yenilenen offroad modellerine tam puan verdik. EXC'ler sert dış görünüşlerine rağmen aslında yumuşak ve kolay kullanıma sahip. Sizi asla yarı yolda bırakmayacağını da hissediyorsunuz. Ayrıca, 2015 EXC modellerinde birkaç mekanik parçada titanyum malzeme kullanıldığını, ancak ana değişikliğin kozmetik anlamda olduğunu söyleyeyim. 2015 EXC modellerinin dış tasarımı ve renkleri, 2014 senesinde çeşitli şampiyonalarda yarışan KTM motosikletlerin tasarımına benzetilmiş.


Bu arada, çamurda eğlenmenin dışında iki küçük röportaj yaptım. Bunlardan ilkini,  boyundan büyük başarılara imza atmış sporcu Emircan Şenkalaycı ile gerçekleştiridim.
Emircan Şenkalaycı, Şakir Şenkalaycı'nın küçük kardeşi. Abisinin izinden gitmeye kararlı.
Önce seni tanıyalım.
Adım Emircan Şenkalaycı.14 yaşındayım. 9 yıldan beri yarışıyorum. Bizim ailede abim(Şakir Şenkalaycı), dedem, babam, babamın abileri hepsi yarışıyor. Benim motor merakım da buradan geliyor zaten.  
Aile genlerinde var yani motor sevdası?
Evet, annemin karnından motorla çıktım ben. (Gülüyor.) 
9 yıldır yarışıyorum dedin. Peki, hangi yarışlara katıldın, ne dereceler elde ettin?
Lisanslı sporcuyum. Türkiye'nin hemen her yerinde, yurt dışında ise Bulgaristan, Yunanistan, Romanya'da yarıştım. Türkiye şampiyonluğum ve  Avrupa dördüncülüğüm var. 
Neden başka bir spor dalı değil de motorsporlarını ve motosikleti seçtin? Gerçekten seviyor musun motoru? Yoksa, biraz aile baskısı da var mı?
Yook, aile baskısı hiç yok. Hatta, annem binme diyor. Ben motora binmeden rahat edemiyorum. 3 hafta motora binmeyeyim, çok mutsuz olurum. 
Bu kadar erken yaşta başlayıp erkenden deneyim kazanmak konusunda herkes senin kadar şanslı değil. Mesela ben, şurada iki kere çamurla iç içe geçtim :) Yeni başlayanlara, başlamaktan korkanlara genel bir mesajın var mı?
Gelsinler ben herkese motor binmeyi öğretirim. Cidden. (Gülüyor) 
Biraz da kullandığın motor hakkında koşuşalım. 
Bugün kullandığım motosikletim 85 cclik bir motor ve 30 beygir güç üretiyor. Yakın zamanda bir üst motor olan 125 cclik olana geçmeyi planlıyorum. Şimdiki motorum yaşımdan ve boyumdan dolayı bana artık küçük gelmeye başladı. İlerleyen zamanlarda da 250, 350, 400 cc olarak da devam edecek motorlarım. Bundan önceki motorum 65cclik bir motordu.  
Peki, Neden KTM?
KTM motoru dayanıklı, şasesi ince ve kıvrak bir motor. Ben motor binmeye KTM ile başladım, ileride de bu kararımı değiştireceğimi açıkcası düşünmüyorum. Doğma büyüme KTM'liyim diyebilirim. 
Hoş sohbet için teşekkürler Emircan.
Ben teşekkür ederim. 
Bir diğer sohbeti ise, bu sene Dakar'a katılacak takımın üyelerinden Spormoto KTM Türkiye Yöneticisi Selçuk Bektaş ile yaptım. Takımın üyelerinden Koray Özkaplan da etkinlik sırasında bizlerleydi. Onlarla Dakar yarışını ve KTM'i konuştuk. 
Koray Özkaplan (solda) ve Selçuk Bektaş (sağda) bu sene Dakar'a katılacakları motosikletleri KTM 450 EXC'ler ile beraber.
İlk önce KTM ile başlayalım. KTM'i diğer motosiklet markalarından ayıran taraf nedir?
KTM'in bugün offroaddan onroad'a çok geniş bir ürün gamı olmasına rağmen genlerinde hep offroad var. Motokros ve enduro dediğimiz offroada yönelik dünya şampiyonası yarışlarının hepsinde ve Dakar gibi crosscountry gibi yarışların tamamında en üst seviyede yarışan bir firma. Ayrıca, bu yarışlar için geliştirdiği üstün teknolojileri ve deneyimleri olduğu gibi seri üretim motosikletlerine de taşıyor. Zira KTM, en önemli pazarlama faaliyeti olarak yarışları görüyor. Markanın mottosu da "Ready to Race". 
2014 senesi yarışlarında gördüğünüz bir motosikleti, büyük ihtimalle o motorun üretim versiyonunu 2015 yılı içerisinde satın alabiliyorsunuz. Yani, satılan her motor aslında yarışa hazır setupla üretiliyor. Sattığımız motorların üzerindeki komponentlerin hepsi üretim maliyeti ve teknolojisiden kaçınılmadan uygulanmış komponentler. Amortisöründen frenine, zincirinden dişlisine, selesinden şasisine kadar çok sayıda üst düzey malzeme görebilirsiniz. Bu da KTM'i diğer ürünlerden ayırıyor. Tabii ki büyük başka firmalar da var, ancak bu markaların ürettiği offroad ürünlerini KTM seviyesine getirebilmek için birçok modifikasyon yapmanız gerekiyor. KTM ise, bu modifikasyonlar üzerinde hazır olarak geliyor. Yani, "Ready to Race" mottosunu desteklercesine. 
 Otomobil camiasına yakın olduğun için şöyle bir örnek verebilirim. Bir WRC aracını satın almaya kalksan yüzbinlerce belki milyon euro ödemen gerekiyor. KTM'de ise, Dünya Enduro Şampiyonası'nda göreceğin motosikletle az sonra dışarıda offroad parkurunda kullanacağın motosiklet arasındaki fark en fazla %5'tir. 
Dakar'a katılmaya nasıl karar vediniz?
Türkiye'de Dakar sayfasını açan Kemal Merkit'tir. Beni de bu işe sokan O'dur. Aynı zamanda berabar motor sürmekten zevk aldığımız arkadaşlarımız var Koray gibi.(Koray Özkaplan) Bu işin, motosikletin Everest'i Dakar. Kendi becerilerini bir yerlere getirdikten sonra, hep daha yükseğe çıkma tutkusunu da sağolsun Kemal bize aşıladı. Beni birkaç ralliye götürdü. Bazı rallilerde birlikte de yarıştık. Bu arada Koray da bu işlere ısındı. Sonra biz Koray'la birkaç ralliye gittik. Bu işin, motosikletin Everest'i Dakar'dır .Ve şimdi, bizim de Dakar yolculuğumuz başladı...

Dakar'ın bazı etaplarında motosikletlerin tek depoyla 300 km'ye yakın yol alması gerekiyor. Bu yüzden Dakar'a katılacak motosikletlerin standart 9 litrelik yakıt deposu 30 litreye çıkarılmış. 
Bu sene yarıştaki hedefiniz nedir? 
Dakar öyle birşey ki, dünyanın en zorlu yarışı. Yarışa katılan fabrika takımları var. Onlar, hayatını yurtdışında sadece motosiklet sürerek kazanan sporcularla çalışıyorlar. Biz bu noktada onlarla yarışmak için değil, Türkiye bayrağını Dakar'da dalgalandırma misyonuyla gidiyoruz. Dakar, dünya medyasının çok fazla ilgi gösterdiği bir yarış. Dolayısıyla, diğer ülkelerin arasında Türkiye olarak mutlaka bulunmamız gerektiğini düşünüyorum. Tek Türk takım biziz. O nedenle bizim ana hedefimiz, Türk bayrağını finishe ulaştırmak. Bizim hedeflerimizden birisi de bu yarışta devamlılığı sağlayarak her sene Türk bayrağının dalgalanmasını sağlamak.
Dakar'da kendi rotanızı da kendiniz takip etmek zorundasınız. Bu yüzden Dakar'da yarışacak motorlara elektronik olmayan bir GPS sistemi ve de kilometre sayacı entegre edilmiş.
Peki, yarışa hangi KTM modeliyle katılıyorsunuz? KTM'ler yarışa hazır bir şekilde üretiliyor, ama Dakar için özel modifikasyonlar yapıldı mı motorlarda?
Dakar'da KTM 450 EXC motorumuzu kullanacağız. Standart deposu 9 litre bu aletin, ama yarışta tek depoyla 300 km'ye yakın yol gitmesi gerekiyor. Dolayısıyla üzerinde küçük modifikasyonlar yapıldı. Yakıt deposu 30 litreye çıkarıldı. Çeşitli navigasyon cihazları takıldı. Tripmetreler, GPS'ler gibi çeşitli elektronikler de var. Şaşisinde büyük bir modifikasyon yok ama, söylediğim gibi Dakar'a özel birtakım eklentiler yapıldı. 
Şimdiden başarılar dilerim. Şansınız bol olsun.
Teşekkürler
"Castrol KTM Dakar Team" isimli Türk takımımızın ve yarışa katılacak 4 Türk sporcunun çalışmalarını takip etmek için aşağıda linklerini paylaştığım facebook sayfalarını beğenmeyi ihmal etmeyin. 

Castrol KTM Dakar Team 


Koray Özkaplan

Şakir Şenkalaycı 
Selçuk Bektaş 
Serkan Özdemir

--
Spormoto KTM Türkiye ile Sports People Turkey'e etkinlik daveti ve zorlu hava koşullarına rağmen son derece keyifli geçen başarılı organizasyon için tekrar teşekkürler. Etkinlik sırasında tüm dertlerime çözüm bulan Spormoto'dan Kerem'e buradan da teşekkür ediyorum :)


--İçinden Motosiklet Geçen Diğer Yazılar--
Akselerasyon Özel: Levent'ten Karaköy'e En Kısa Sürede Hangisiyle Gidersin? 
(Piaggio Beverly ile mi, Renault Twizy ile mi, yoksa belediye otobüsü ile mi? :)
#reklampazarı-Ducati MANigale. Ducati'nin büyük sükse yaratan reklamının öyküsünü okuyun. 

Euroasia Moto Bike Expo 2014 Notları'na göz atın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..