18 Aralık 2014 Perşembe

Toyota Land Cruiser V8. Arazinin Kralı.

Toyota Land Cruiser V8
Toyota Land Cruiser V8, bildiğiniz diğer SUV'lere benzemez. Land Cruiser, Türkiye yollarında görebileceğiniz en cüsseli otomobillerden biridir. Bağdat Caddesi yada Nişantaşı gibi "piyasa mekanı" olan yerlerde hava atmak için alınmaz. Dar sokaklı mahallelerde hiç işi olmaz..

Ee, "Bir yarım ayakkabı kutusu kadar (Bknz: Ayakkabı Kutusuna Ne Kadar Para Sığar?) Türk Lirasını verip kim Land Cruiser alır?" diye sorabilirsiniz. Benim gözlemlerime göre ve tanıdığım iki eski Land Cruiser kullanıcısının profilini düşündüğümde, bu SUV'ye binenin ya çiftliği vardır ya da bağ evi. Yani bir Land Cruiser sabihi, haftasonu kendini kesinlikle asfalt dışına atar. İçindeki doğa ve yeşil sevgisi muazzam seviyededir. Bu yüzdendir ki "hava atmalık cip"ler yerine her arazi şartının üstesinden gelmek için adam gibi gider, offroad çevrelerinde "Arazinin Kralı" olarak tanınan Land Cruiser'ı alır.
Toyota Land Cruiser V8
Benim henüz bir çiftliğim yada bağ evim olmadığı için bu konuda desteği, atlarla kişisel gelişim ve sezgisel liderlik eğitimi veren Atla Gelişelim'in kurucusu İlginay Hanım verdi. Bu arada, ben de Atla Gelişelim'in bir eğitimine katıldım ve atların kendi iç dünyamızı yansıtmadaki başarısını uygulamalı olarak deneyimledim.. Land Cruiser'ın fotoğraf çekimlerini ise, eğitimin verildiği Yeniköy İstanbul'da gözlerden ırak, ama şehre son derece yakın, muhteşem boğaz manzarasına sahip özel bir mülkte gerçekleştirdik. 

Eskimeyen Tasarım


İlk Land Cruiser yaklaşık 50 yıl önce yola üretilmeye başlandı. Bugün satışta olan ve 200 serisi olarak bilinen Land Cruiser 200 bile 50 yıl önceki ilk Land Cruiser'lardan yadigar bakışlarını ve silüetini koruyor. 

Toyota Land Cruiser V8
Şu anda test yazısını okuduğunuz Land Cruiser, 2007 yılında tanıtılan Land Cruiser 200'ün makyajlı versiyonu. 2012 yılında yapılan makyaj operasyonun sonrası ön tampon, ön panjur, ön farlar ve arka stoplar elden geçirilmiş. Makyajdan önce opsiyon olarak bile alınamayan xenon farlar artık standart donanımda. LED gündüz farları da Land Cruiser'ın güncel otomobil modasından geri kalmadığını gösteriyor.
Toyota Land Cruiser V8
LC'ın hem ön farları hem de arka stopları gövdeden dışarı taşan tasarıma sahip. Özellikle şehir içinde manevra yaparken ve park ederken aydınlatma grubunun bu çıkıntılarını kullanarak otomobilin köşelerini tayin etmeniz kolaylaşıyor.
Toyota Land Cruiser V8
Land Cruiser, “Küçük” Nedir Bilmez :)

Evet, dışarıdan bakıldığında yollarındaki en heybetli otomobillerden biri olan Land Cruiser’ın büyüklüğünü gerçekten benimsediğim ilk an, sürücü koltuğuna oturmaya çalıştığım ilk andı. Boyut olarak tırlarınkilerle yarışan kapı kolları, büyük cüssenin ilk belirtisiydi. Kapıyı açtıktan sonra ise, otomobile tırmanmam gerektiğini fark ettim. Bu noktada, kapı basamakları ve A sütunundaki tutamaçlar bana büyük destek oldu.
Toyota Land Cruiser'ın kabini, koltukları, düğmeler... kısacası herşeyi kocaman :)
Tasarımcılar, küçük düğme kullanırlarsa Land Cruiser'ın orta konsolunu dolduramayacaklarını düşünmüş olacaklar ki ön konsoldaki tüm düğmeler en büyüklerinden seçilmiş. Büyük kabine rağmen her noktaya bir kol mesafesi uzaklığındasınız. Dokunmatik ekranlı multimedya sisteminin hemen altındaki sıra dört bölgeli elektronik klimayı kontrol ediyor. Onun da altında, müzik sisteminin kontrolleri yer alıyor. Müzik sistemi demişken, Land Cruiser'ın JBL markalı müzik sisteminden bahsetmemek olmaz. 4.5 litrelik V8'in homurtusu çok güzel, ama yine sevdiğiniz müzikleri dinlemeyi tercih ederseniz pişman olmazsınız :)


Land Cruiser'ın ses sisteminin sizi üzmeyeceğine garanti verebilirim. 
İç Mekan Yüksek Konfor Sunuyor

Yazının başında da biraz bahsettiğim üzere Land Cruiser'ın temelde iki varoluş amacı var: 

  • Her türlü yol şartının üzerinden gelmek ve yolda kalmamak.
  • Arazi koşulları ne olursa olsun yolcularına en yüksek konforu sunmak. 
İç mekana adım attığınız anda duyduğunuz yüksek konfor hissi, ikinci varoluş amacının en somut örneği. Geniş yanaklı lastikler ve başarılı süspansiyon sistemi konforlu bir sürüş sunuyor. Konforlu koltuklar ve başarılı ses izolasyonu ise, tüm bu konfor hissini daha da yukarılara taşıyor.
(Saat yönünde) Düğmelerin hepsi iri cüsseden nasibini almış. Land Cruiser'da çift güneşlik gibi konforu artıran ince detaylar bulunuyor. Ev gibi otomobil; bagajda 220 V'luk giriş var. Arkadaki yolcular için de klima kumandaları unutulmamış. 
Yüksek konfor sadece asfaltta değil, sıcak soğuk demeden tüm şartlarda devam etsin diye ön koltuklarda ısıtma ve soğutma, arka koltuklarda ise sadece ısıtma özelliği var. Direksiyon simidini de ısıtmanız mümkün. Ayrıca, gerçekten soğuk bölgelerdeki kullanım için geliştirilen Power Heat fonksiyonu, motorun ilk çalışma anından itibaren normalden daha yüksek devirli çalışmasını sağlıyor. Bu sayede motor daha çabuk ısınacağı için otomobilin klima sistemi de daha kısa sürede iç mekanı ısıtabiliyor. 

Land Cruiser 3 koltuk sırasında toplam 7 kişilik taşıma kapasitesine sahip. Sırt eğimi ayarlanabilen ikinci sıra koltuklar rahatlıkla üç iri cüsseyi yan yana taşıyabilir. Zorlarsanız dört normal boyutlu insan bile bu sırada oturabilir. Çoğu otomobilde çocuklar ve acil durumlar için tasarlanan üçüncü sıra koltuklar ise, Land Cruiser’da yetişkin bireylere de hizmet veriyor. Üçüncü sıradaki koltuklar açıldığı zaman koltuklar arasında boşluk kalmaması, çok acil durumlarda ortaya bir kişiyi sığdırmaya olanak sağlıyor.
Koltukları katlamak çocuk oyuncağı. Üç sıra da dik konumdayken bile hala 445 litrerik bagaj hacmi sunuluyor.
Tüm koltuklar açıkken bagaj hacmi 455 litre. Koltuklar bagaj zeminine saklanmıyor, yine de üçüncü sırayı yatırıp bagajın sağ ve soluna doğru katladıktan sonra 1218 litrelik bagaj hacmine ulaşıyorsunuz. İkinci sırayı da yatırmak isterseniz bagajda 2131 litre gibi devasa bir hacme sahip oldunuzu hatırlayabilirsiniz.

Arazi Özelliklerini Öğrenmek için Tam 1 Gece Çalıştım!
Offroad konusunun üstadları Land Cruiser için "Arazinin Kralı" diyorlar.
Land Cruiser, isminin hakkını verecek kadar arazi donanımına sahip. Arazi deyince aklınıza sadece diferansiyel kilidi gelmesin, zira vites kolunun sağ yanında arazi kullanımıyla ilgili o kadar çok tuş var ki tüm bunları öğrenmek için tam 1 gece kullanıcı kitapçığını okudum. Arazi koşullarında da deneme imkanı bulduğum arazi donanımlarının hepsinden azar azar bahsedeyim...
Yukarıdaki hareketli fotoğrafta görebileceğiniz Crawl sistemi sayesinde, otomobil gaz ve freni kendi kontrol ederek arazide yavaş ve temkinli bir şekilde ilerliyor. Crawl sistemini hem ileri hem de geri gitmek için kullanabiliyorsunuz.
Crawl özelliği, arazide hız sabitleme sistemi olarak tanımlanabilir. Bir dizi aşamanın ardından aktive edildikten sonra sizin belirlediğiniz hızda, otomobil kendi kendine fren ve gaz müdahaleleri yaparak ilerliyor. Ani gaz/fren tepkisi yapmadığı için çok zorlu zemin koşullarının üzerinden kolaylıkla gelebiliyor.
Toyota Land Cruiser'ın süspansyion yüksekliği manuel olarak da ayarlanabiliyor.
Aktif yükselik kontrollü süspansiyonlar, sürüş hızına ve arazinin eğimine göre otomobilin ön-arka süspansiyonlarını bağımsız bir şekilde otomatik olarak yükseltiyor yada alçaltıyor. Tabii süspansiyon yüksekliğini manuel olarak da kontrol etmek mümkün. Bunun için otomobilin durur vaziyette olması gerekiyor. "LOw", "Normal" ve "HIgh" olmak üzere süspansiyonun üç yükseklik seviyesi bulunuyor. Hangi konumda olursanız olun, sürüş anında otomatik olarak "Normal" yükseklik seviyesine geri dönülüyor. Sadece arazi kullanımı sırasında, belirli bir hıza kadar otomobilin "HIgh" konumunda hareket etmesine izin veriliyor. Zaten arazideyken gerektiği durumlarda süspansiyonlar otomatik olarak yükseltiliyor. Süspansiyonları araçtan inmeden önce "LOw" konumuna getirmek ise, otomobilden iniş/binişi zahmetsiz hale getiriyor.
Toyota Land Cruiser'ın süspansiyon yüksekliği manuel olarak da ayarlanabiliyor.
Yüksekliğin dışında süspansiyon sertliği de "Sport", "Normal" ve "Comfort" olmak üzere üç ayara sahip.

Motorun yüksek torku sayesinde araç ikinci viteste dahi hareket edebiliyor. "2nd" tuşu ile aktive edilen bu özellik sayesinde ani kalkışlar gerektiren zemin şartlarının üstesinden başarıyla gelebiliyorsunuz. 

Vites kolunun sağ yanındaki tüm bu tuşlar, asfalt dışında da yolda kalmamanızı sağlayan özellikleri kontrol ediyor.
Son olarak, benim "Offroadda Yanlama Özelliği" diye adlandırdığım bir özellik :) daha var Land Cruiser da. Gerçek ismi, "Offroad Dönüş Desteği". Bu sistem sayesinde sola dönerken sol arka tekerlek, sağa dönerken sağ arka tekerlek kilitleniyor. Böylelikle arazideki keskin dönüşleri tek hamlede bir Smart Fortwo edasıyla alabiliyorsunuz.

Bu Kadar İri Cüssenin Atak Tavrı Yüzünü Güldürüyor.

Land Cruiser'da 4.5 litrelik V8 dizel motor görev yapıyor. 1600 d/dak'da 650 Nm tork ve 3600 d/dak'da 272 beygir güç üreten bu motora, CVT şansımanın eşlik ediyor. Ağırlığı 2700 kg'ın biraz üstünde olan Land Cruiser'ı fabrika verisi 0-100 km/h hızlanma süresi ise, 8.9 saniyede olarak veriliyor.


İri cüsse ile ani direksiyon hareketleri birleşince büyük kütle değişimi kaçınılmaz oluyor. Bu da ESP ve sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminin varlığına rağmen, Land Cruiser'ın tahmin ettiğimden daha erken önden kendini bırakmasına sebep oluyor. Land Cruiser'dan bir spor otomobil yol tutuşu beklemek yanlış olur, ama asfalttaki limitinin çok uzakta olmadığını bilmekte fayda var. 


Dizel, ama Yakıtı Sürahiyle İçiyor


Land Cruiser'ın elinin en güçsüz olduğu nokta yüksek yakıt tüketiyor oluşu. Dikkatli kullanımda tüketim değerini 9.7 litre/100km'ye kadar düşürebildim, 350km'ye yaklaşan kullanımım sonrasında ise, yol bilgisayarı yakıt tüketim değerini 14.8 litre/100km olarak veriyordu. Bu değerin içinde, şehir içi-şehir dışı sürüş ile 2 saatlik zorlu arazi kullanımının da olduğunu belirteyim.


Son Sözler...

Toyota Land Cruiser
Land Cruiser Akselerasyon’un en yüksek fiyat etiketine sahip test aracı olma rekorunu açık ara kırdı. Açık ara diyorum, çünkü en yakın takipçisinin bile yaklaşık iki katı kadar fiyatına satılıyor. Yukarıda okuduğunuz tüm özelliklere 180bin Euro verilir mi sorusunu ise yine yazının girişinde yazdığım şekilde cevap verebilirim: Maddi sıkıntınız pek yoksa ve çiftlik, bağ evi, doğa sevdası, orman gibi kelimeler size yakınsa, Toyota Land Cruiser V8 sizin için biçilmiş kaftandır. Evet, bu parayı verip gönül rahatlığıyla mutlu olabilirsiniz...

Atla Gelişelim Hakkında


Atla Gelişelim’in fikir annesi, İlginay Göbüt Göksel. İlginay Hanım, Türkiye ve yurtdışında uzun bir süre çeşitli firmalarda pazarlama ve iş geliştirme departmanlarında yönetici olarak çalışmış. Daha sonra, hayallerinin peşinden giderek tutkunu olduğu atlar ve doğayla iç içe bir iş yapmaya karar vermiş. At destekli kişisel gelişim eğitimini almak için Kaliforniya'ya gitmiş. Amerika’daki eğitimini tamamladıktan sonra Türkiye'ye dönerek öğrendiklerini Atla Gelişelim çatısı altında başkalarıyla aktarmaya başlamış. Bugün, futbolculardan Türkiye'nin en prestijli firmalarının yöneticilerine kadar uzanan geniş ve farklı disiplinlerden kişilere sezgisel liderlik eğitimi ve danışmanlık veriyor. Müdürlükten liderliğe terfi etmek isteyen herkesi bekliyor..

Toyota Land Cruiser ve Atla Gelişelim Ekibinden Diamond ve İlginay Hanım :)
--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Bir Fransız'ı Tekirdağ'daki Barbare Şarap Bağı'na Götürdük! Keyifli yolculuğumuzdan notlara göz atın.
Toyota Yaris Hybrid detaylı testine göz atın. 
#BloggerStajda - Toyota Türkiye'de Staj Yaptığımı biliyor muydunuz? Staj maceralarımı okuyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..