11 Aralık 2014 Perşembe

Akselerasyon Özel: Peugeot Türkiye Otomobil Dışında Ne Satar?

Başlığı okuduğunuzda aklınıza çocukluğunuzdaki Peugeot markalı bisikletler gelmesin :) Burada asıl dikkat çekmek istediğim bir zamanlar Türkiye'yi kuşatmış o bisikletler değil, Peugeot'nun bedensel engelliler için geliştirdiği özel donanımlı otomobiller ve etkinlik sponsorluklarından ekip içi eğitimlere kadar uzanan "Peugeot ile Engelsiz Yaşam" isimli büyük çaplı sosyal sorumluluk ve farkındalık projesi.
Soldaki Peugeot Partner Tepee, tekerlekli sandalye rampasına sahip ve 1 sürücü, 3 yolcu ve 1 adet tekerlekli sandalyeyi bagajında taşıyabiliyor. Sağdaki Peugeot 208 ise, gaz ve freni ayak yerine el ile kontrol etmeyi sağlayan özel bir donanıma sahip.
Geçtiğimiz Çarşamba günü, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü'nde biz de engelli kişilerin topluma entegre olarak katacağı artı değere dikkat çekmek adına, arkadaşım Hale ile birlikte Peugeot Türkiye'nin özel donanımlı iki farklı "Engelsiz Yaşam" otomobilini test ettik. Ayrıca, halihazırda bir Peugeot kullanıcısı olan (beyaz Peugeot 208 kendisine ait) Hale ile birlikte Peugeot Türkiye'nin "Peugeot ile Engelsiz Yaşam" sosyal sorumluluk projesinden konuştuk.
Peugeot ile Engelsiz Yaşam
Lafı fazla uzatmadan sözü Hale'ye bırakayım. Peugeot'nun özel donanımlı araçlarını ve Peugeot Türkiye'nin engellilere karşı olan sıcak yaklaşımını ilk ağızdan okuyun...

İlk önce seni biraz tanıyalım. 

İsmim Hale. Yeditepe Üniversitesi Sanat Yönetimi Bölümü'nde son sınıf öğrencisiyim. 6 yıl önce geçirdiğim bir kaza sonrası tekerlekli sandalye ve özel donanımlı araç kullanmaya başladım.
Peugeot ile Engelsiz Yaşam
Otomobilini yakın zamanda değiştirdiğini biliyorum. Peugeot 208'de karar kılmanın arkasındaki temel sebep neydi? Daha önceki aracın da bir Peugeot muydu?

Evet, aracımı yeni değiştirdim. Peugeot 208'im henüz üç aylık.. Daha önceki aracım Peugeot değildi. Devlet, engelli araç ÖTV indirimini 5 yılda bir veriyor. Yani, 5 yıl dolmadan yeni bir araç alırsan ÖTV indiriminden faydalanamıyorsun. Benim eski arabamın yılının dolmasına iki ay kalmışken yeni araç arayışına girmiştim. Bu 2 ay boyunca farklı markalardan birçok araç denedim, ama denediğim ilk araç şans eseri yine bir Peugeot 208'di.

Tercih etme konusunda ise, öncelikle Peugeot 208 için istenen fiyat benim bütçeme uygundu. Diğer markalarda da 208 ile benzer fiyatlı modeller vardı, ama bu noktada açıkcası satış ekibinin yüksek ilgisi ve sıcaklığı Peugeot'yu öne çıkardı.
Peugeot ile Engelsiz Yaşam

Peugeot'nun (Satış Ekibinin) Yaklaşımı Sana Karşı Nasıldı?

İki ay boyunca birçok marka gezdim. Tüm showroomlara geleceğimi önceden haber vererek ve randevu alarak gittim. Otomobilimden inip tekerlekli sandalyeme binmem için birisinin yardımı gerekiyor. Showroomlara geleceğim önceden bilinmeme rağmen sadece Peugeot beni kapıda karşılayıp, ben onlara seslenmeden otomobilimden inip sandalyeme binmem konusunda yardımcı olma inceliğini gösterdi.

Peugeot 208, İstanbul'da Dumankaya Tuzla bayisindeydi. Orada Ayşegül Hanım ilgilenmişti benimle. 208'in bagajı çok büyük olmadığı için tekerlekli sandalyem zor sığıyordu, ama fiyat olarak da bütçeme en uygun alternatiflerden birisi oydu. Bu noktada satış ekibi beni daha büyük bagaja sahip pahalı modelleri satın almama konusunda da ikna etmeye çalışmak yerine, konuya insan odaklı yaklaşıp benimle birlikte tekerlekli sandalye için 208'in bagajında ekstra yer açılıp açılamayacağı üzerine kafa yordular. En sonunda sandalyemin tutma saplarını kısaltarak 208'in bagajına sandalyemi sığdırabildik ve 208'i satın almamın önündeki engel kalktı.
"Peugeot ile Engelsiz Yaşam" faaliyetlerini takip ediyor musun? Peugeot Türkiye'nin bu konudaki çalışmalarını nasıl buluyorsun?

Benim ablam bedensel engelliler yüzme hakemi. Bu yaz yapılan 25. Boğaziçi Kıtalararası (Yüzme) Yarışı'nda da görev aldı. Bu yarışta bedensel engelli 18 sporcuya, Peugeot Türkiye sponsor olmuştu. Onların ve hakemlerinin tüm ihtiyaçlarını ve yarış boyunca güvenliklerini sağlama hususunda büyük oldular. Hiç kimsenin göstermediği bu özel ilgiyi onlar gösterdi.

Bu sponsorluk kişi sayısı ve etkinliğin büyüklüğü göz önüne alındığında belki küçük gibi gözükebilir, ama gerçekten samimi, sıcak ve göz okşayan bir detaydı. Kimsenin eğilmediği bir konuya destek olmaları ve gerçekten bunu içtenlikle yapmaları benim takdirimi kazandı.
Tekerlekli sandalye rampalı Peugeot Partner Tepee modelini nasıl buldun?

Benim sandalyem en küçük boyutlu sandalyelerden biri. Buna rağmen, ben aracın içine yerleştiğimde ancak benim sığabileceğim büyüklükte bir alan olduğunu düşünüyorum. Daha büyük yada akülü bir sandalye içeriye sığmakta zorluk çekebilir gibi hissettim. Ayrıca, aracın içine geçtiğinizde düz bir zemin yerine arkaya doğru hafif eğimli bir zeminde duruyor olmanız, uzun yolda çok konforlu olmayacaktır. Tüm bunlara rağmen elektrikli vinç sistemi başarılı. Ayıca, yurtdışında gördüğümüz bu gibi sistemlerin bir benzerinin Türkiye'de de satılması sevindirici olay. Sonuç olarak geliştirilecek yönleri var, ama projenin hakkını da vermek lazım diye düşünüyorum.. 

Şimdi ise, ben kendi başıma kullanabildiğim 208'imle yola devam etmeyi tercih ediyorum :)
Arka ortadaki koltuk iptal edilerek boşaltılan alana elektrikli vinç motoru yerleştirilmiş. (Sol üst) Elektirkli vinç motorunun hızını ayarlayabiliyorsunuz. (Sağ üst) Tekerlekli sandalye araç içine yerleştikten sonra emniyet kancalarını ve kemerlerini aracın ilgili yerlerine bağlamanız gerekiyor. (Sol alt) Acil durumlarda bagaj kapağının içeriden açılmasını sağlayan düğme bagaj camının hemen önünde yer alıyor. (Sağ alt)
Son bir sorum daha var. Özel donanımlı bir aracı ilk defa kullanırken zorlandın mı? Kolay mıydı zor muydu?

İlk defa böyle bir araç kullanırken doğruyu söylemek gerekirse biraz zorlanmıştım, ama kısa sürede alıştım. Zorlanmamım sebebi, alışık olmadığım bir şekilde aynı anda birçok şey yapmam gerektiği içindi. Sağ elimi asla gazdan frenden çekmemem gerekiyordu. Sol elimle de hem direksiyonu kullanıp hem de sinyal vermem/selektör yapmam gerekiyordu. Yağmur yağınca silecek kolu da işin işine dahil oluyordu. Tüm bu kontrollere adapte olmak ilk başta beni zorladı, ama çok kısa bir süre içerisinde de alıştım. Şimdi minibüsçülere bile kafa tutuyorum :)
Tek elle daha kolay kullanım için direksiyonun üzerine bir topuz yerleştirilmiş. (Sol üst) Sağ el seviyesinde yer alan ve motosiklet kontrollerini andıran donanım ile gaz ve fren pedallarına hükmetmek mümkün. (Sol alt) Hale'nin sandalyesi en küçük boyutlulardan birisi olduğu için 208'in bagajına rahatlıkla sığabiliyor. (Sağ alt)

Son Söz

Peugeot Türkiye, "Peugeot ile Engelsiz Yaşam" projesi kapsamında sadece etkinliklere sponsor olmuyor, aynı zamanda kendi ekibini de bu konuda bilinçlendiriyor. Dışarıdan bir göz olarak benim bile dikkatimi çekerek Akselerasyon'da yazma isteği uyandıran bu durum, Hale'nin söylediklerine göre birebir deneyimleyenlerin de takdirini kazanmış. Tüm diğer markaların da benzer tutumu sağlamaları dileklerimle..

Peugeot'nun tüm "Engelsiz Yaşam" ürün gamına ve konu ile ilgili projelerine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

Son olarak, Hale'ye verdiği destek için sonsuz teşekkürler.

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Babalar için; Peugeot 5008. Peugeot 5008 detaylı test yazısını okuyun. 
#reklampazarı - Peugeot. Yaratıcı olduğu kadar keyifli Peugeot reklamlarına göz atın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..