1 Ekim 2014 Çarşamba

Gazelle Next Türkiye Lansmanı

Gazelle Next
Geçtiğimiz Salı günü (30 Eylül 2014) Rus ticari araç devi GAZ'ın yeni modeli Gazelle Next'in Türkiye lansmanı İstanbul Park'ta yapıldı. Gazelle Next'lerin başrolde olduğu sürüş sovu ve pistte test sürüşüyle desteklenen lansman sonrası ilk izlenimim, GAZ'ın ticari araçların Dacia'sı olacağı yününde.
Gazelle Next Türkiye Lansmanı
Gazelle Next'in tanıtıldığı sunum sonrası defterimde kalan notlar şu şekilde.
  • Gazelle Next'in ana hedefi düşük işletme giderlerine sahip araçlarını başta Kobi'ler olmak üzere herkese ulaştırmak.
  • Gazelle Next, rakiplerinden daha uygun satış fiyatlara sahip. Fiyatları 42bin TL dolaylarından başlıyor. Normal kamyonetten ambulansa, çekiciden itfaiyeye kadar çeşitli gövde tiplerinde üretilecek.
  • 2015 yılı pazar payı hedefi %7. Bu da yaklaşık 1500 adetlik satış anlamına geliyor.
  • Denizbank ile GAZ arasında stratejik iş birliği yapılmış. Bu sayede müstakbel GAZ sahiplerine uygun kredi seçenekleri sunulacak.
  • GAZ'ın en cesur hamlesi ise, potansiyel müşterilerine 10 güne kadar aracı test etmesine imkan veriyor olması.
  • Gazelle Next, 3 yıl veya 150bin km garantiye sahip olacak. Bakım aralığı 20bin km.
  • Gazelle Next'in 120 beygir güç üreten ve Euro 5 normlarını karşılayan 2.8 litrelik dizel motoru fabrika verisi ortalama 10litre/100km yakıt tüketimine sahip.
  • Rusya'da büyük beğeni toplayan Assistance hizmeti Türkiye'de de devrede olacak. Assistance ile Gazelle Next sahiplerine herhangi bir kaza anında çekici, hukuk desteği gibi kapsamlı bir destek paketne sahip olacak.
  • Bugün Türkiye çapında toplam 24 GAZ yetkili satıcısı ile 38 GAZ yetkili servisi bulunuyor. Yıl sonunda bu sayıların 30 yetkili satıcı ve 45 yetkili servise çıkarılması planlanıyor.
Gazelle Next'in Türkiye için önemi ise, Sakarya'da üretiliyor olması. Bugün, Gazelle Next'lerin parçalarının %30'u Türk yan sanayii tarafından üretiliyor. Bu yerlilik oranının önümüzdeki yıl %40'a çıkarılması planlanıyor. 
Gazelle Next Türkiye Lansmanı
İstanbul Park'taki sürüş kariyerime bir kamyonet kullanarak başlamak istemezdim, ama toplantıdan sonra Gazelle Next ile pistte bir tur attım. Özellikle 7. ve 8. virajlardaki yol tutuşu takdire şayandı :) Şaka bir yana, Gazelle Next'in binek araçlara yakın sürüşü ve konforu beğenimi kazandı. Orta konsolda ergonomi sorunuyla karşılaşmadım. Ayrıca, sıkıcı olmayan gövde renklerinin (benim sürdüğüm Zümrüt Yeşili rengindeydi.) ticari araçlar arasında fark yaratacağını düşünüyorum. 

Son olarak, ürün sunumu sonra yapılan hareketli gösteriden birkaç kesit paylaşarak yazıyı noktalayım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..