27 Temmuz 2016 Çarşamba

2016 Toyota Yaris Hybrid Kürek Sporuyla Buluştu

2016 Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ile bu ilk buluşmam değil. Yaris Hybrid ile ilk defa Mart 2014'te, makyajlanmadan kısa bir süre önce tanışmıştık. Düşük yakıt tüketimi, hybrid sistemin sorunsuz çalışması ve kompakt yapısı beğenimi kazanmıştı. Toyota Yaris daha sonra 2015 model yılı için makyajlandı. Ben de makyajdan sonra kozmetik anlamda yapılan değişiklikleri gözlemlemek için Yaris Hybrid ile yeniden buluştum.

Yaris Hybrid'in çevreye saygılı kişiliğini öne çıkarmak için bir outdoor spor ile birleştirmeyi düşündüm. Aklıma kürek sporu geldi. İki kişilik kürekler hybrid sistemin bir nevi demosu gibiydi. Önceki kürekçi elektrikli motoru, arkadaki kürekçi benzinli motoru temsil edebilirdi. Kürek milli takımı eski sporcularından arkadaşım Ensar'ı aradım. Sağolsun, o da teklifimi sıcak karşıladı. Birlikte, Tuzla'daki Deniz Yıldızı Spor Kulübü'nün yolunu tuttuk.

Şimdi gelelim, itiraf kısmına. Bu içerik aslında aslında bu şekilde yazı olarak değil, videolu olacaktı. Ne var ki bazı teknik aksaklıklardan ötürü video istediğim kadar başarılı olmadı. Ben de videodaki konuşma metinlerini hiç bozmadan paylaşmayı uygun buldum.


Ön farlar ve ön tampon makyajdan nasibini almış.
Mavi arka plan detayına sahip Toyota logosu,
Hybrid Toyotalara özel.
Video Metni 

Yaris Hibrit ile birlikte bugün, Marmara Denizi'nde kürek çekmek için Tuzla'ya gidiyoruz. Tuzla'da arkadaşım Ensar beni bekliyor ve ilk defa kürek makinesinin dışında gerçek bir teknede denizde kürek çekeceğim.


Eskiden sadece Hybrid versiyonda sunulan LED arka farların,
artık tüm Yarislerde standart. Yeni iç densen ise cabası.
Bir klasik olarak da yol boyunca da size Yaris Hibrit ile ilgili bildiklerimi aktaracağım. İlk hibrit otomobilini (Prius) 1997 yılında tanıtan Toyota, hibrit teknolojisinde bugün yaklaşık 20 yıla yakın tecrübeye sahip. Tabii, Prius gibi hibrit olarak doğan bir modelin dışında hemen hemen tüm Toyota modellerinin de hibrit versiyonları üretildi. Yaris de sonradan hibritlenen Toyota modellerinden birisi.

Karşınızda Ensar. O önden, ben arkadadan tuttum,
karadaki küreği denize taşıyoruz.
Çoğu hibrit otomobilde bir elektrik ve bir benzinli motor görev yapar. Yaris Hibrit'te de 1.5 litrelik benzinli motor ile bir elektrik motoru birlikte çalışıyor. İki motor toplamda 100 bg maksimum güç üretebiliyor. 100km'de sadece 82g/CO2'lik emisyon değerine sahip Yaris Hybrid'in yakıt tüketim değeri ise şu anda yol bilgisayarından okuduğum kadarıyla 4.6 litre/100km. (Daha önce 5.7lite/100km yapmıştım. Motor aynı motor, sanırım bence gelişme var.) Bu değer, dizel otomobillere taş çıkartır cinsten. Otomobilin maksimum hızı 165km/h, fabrika verisi 0-100km/h hızlanma süresi ise 12 saniye olarak veriliyor.

Bindiğimiz kürek iki kişilik. Birimiz elektrik motorunu temsil
ederken diğerimiz benzinli motoru temsil ediyor.
Yaris Hybrid'de olduğu gibi..
Peki, hibrit sistem nasıl çalışıyor? İlk kalkış anında sadece elektrikli motor çalışıyor. Hatta, bu yüzden otomobilin çalışıp çalışmadığını anlamıyorsunuz bile :) Otomobilin hızı artıp elektrik motor gaz pedalının tepkisini karşılamayacak duruma geldiği zaman benzinli motor da devreye giriyor. Yavaş sürüşte benzinli motor elektrik motoruna destek olurken, hızlı sürüşte elektrikli motor benzinli motora destek oluyor. EV (electric vehicle-elektrikli otomobil) modu aktive edildiğinde, sadece elektrik motorun gücüyle hareket ediliyor. Bu sırada olur da gazı köklerseniz, EV modu devreden çıkıyor ve benzinli motor gaz pedalının tepkisini karşılamak adına devreye giriyor. Bu arada, bu sistemde elektrik motora güç veren ekektrik bataryalarını şarj etmeye gerek yok. Otomobil fren yaparken kazanılan enerji ile piller kendi kendine şarj edilir.

Şimdi küreğe vardım. Az sonra Ensarla buluşup ilk defa kürek yapacağım.

Bizim bineceğimiz kürek iki kişilik. Tıpkı, Yaris'in Hybrid ünitesinde olduğu gibi iki kişi birbirimize destek olarak yol alacağız. Birimiz elektrikli motorun, diğerimiz benzinli motorun görevini üstlenecek. Hızlı gitmek istediğimiz zamanlarda ikimiz de tam gücümüzle kürek çekeceğiz, ilk kalkış anlarında ise sadece birimizin kürek çekmesi yeterli olacak. Birimiz yorulduğunda diğerimiz dinlenecek ve enerjisini geri kazanacak. Bir başka deyişle, elektrik bataryaları azaldığında, benzinli motor çalışmaya devam edecek ve elektrik bataryaları tekrar doldurulmaya başlanacak.


Crossfit'ten alışık olsam da küreği gerçek denizde yapmak tamamen başka bir deneyimmiş. Spor salonunda yapmaktan daha zor olduğunu söyleyebilirim. Neyse ki Yaris Hybrid'de böyle bir sıkıntı yok. İçten yanmalı bir otomobilden bir farkı yok. İçten yanmalı otomobillerden tek farkı onlardan çok daha çevreci olması. Tıpkı gerçek denizde kürek çekmenin, kapalı mekan spor salonunda kürek çekmekten çok daha keyifli olması gibi..

Doğaya yakın olmak gibisi var mı?
2016 Toyota Yaris Hybrid Donanım ve Fiyat Listesi

 Yaris Hybrid'in donanım listesine göz atmak ve fiyat bilgisini öğrenmek için Toyota Türkiye web sayfasına tıklamanızda fayda var. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..