28 Temmuz 2016 Perşembe

2016 Opel Astra. LED Matrix Farlar Kalbin Aynasıdır.

2016 Opel Astra 1.6 CDTi AT
Opel Astra, Alman markanın bugüne kadarki en büyük kozlarından birisi oldu. Kompakt hatchback sınıfında yer alan Astra'nın 1991 yılında üretilmeye başlandı. Bugün bu sayfada okuduğunuz Astra ise 5. neslin temsilcisi.

"Astra K" diye de anılan 5. nesil Opel Astra, bir önceki nesline kıyasla 200kg daha hafif bir gövdeye sahip. Ayrıca, yine önceki jenerasyonun etli butlu yapısına karşı daha atletik ve şık bir duruyor. Tabii, yine onda olmayan "2016 yılı Avrupa'da Yılın Otomobili" ödülü de 5. nesil Astra'nın elinde. Anlayacağınız Astra'nın eli hiç olmadığı kadar güçlü. 


Lafı fazla uzatmadan 1.6 dizel otomatik Astra'nın hakkında defterimde kalan kısa notları sizinle paylaşayım.


En dinamik Astra, Astra K olsa gerek.
Opel Astra'yı sevdim, çünkü...

...led matrix farlar kusursuza yakın çalışıyor.


Orta donanımdan itibaren standart sunulan LED matrix farlar bu sınıfta alışkın olmadığımız bir donanım. Bu aydınlatma ünitesinin her biri, gündüz farı, ana far ve her biri farklı alanları aydınlatan uzun hüzme LED matrixlerden oluşuyor.


Bu farlar uzun/kısa hüzme ayarını otomatik yapabiliyor. Matrix yapısı sayesinde önünüzdeki otomobillerin olduğu alanlar karartılıp, geri kalan alanlar aydınlatıyor. Böylelikle diğer sürücüleri rahatsız etmeden daha güvenli bir sürüş gerçekleştiriyorsunuz.


LED Matrix farları iş başında izlemek de bir o kadar büyüleyici. Önününüdeki ışık hüzmesinin dans edişini izlemek oldukça keyifli. Sistemin nasıl çalıştığını görmek için aşağıdaki videoyu seyredin.


...Apple Carplay yüzümü güldürdü.


Otomobile ilk bindiğimde bir telefon görüşmesi yapmam gerekiyordu, aynı zamanda bir buluşmaya da yetişmeye çalışıyordum. Sürerken telefonla konuşursam zaman kazanacaktım. Yani, bluetooth bağlantısını hemencecik kurup yola koyulmam gerekiyordu. iPhone'umu otomobilin USB girişine bağladım. Tam bluetooth'u aktive edecekken Carplay çalışmaya başladı. Başka bir deyişle, telefonu otomobile bağlamam sadece 1 saniye kadar sürdü. Ne kadar sevindiğimi kelimelerle anlatamam...


Apple Carplay sayesinde multimedya arayüzü oldukça
sadeleşiyor.
...dizel motor emsallarinden daha başarılı tüketim değerine sahip.

Çeşitli özel içerikler için şehir dışına çıkmadığım sürece, bugüne kadar test ettiğim bütün otomobilleri benzer gündelik parkuruma ve benzer İstanbul şartlarına maruz kalıyorlar. Bu sayede aslında otomobillerin yakıt tüketim değerlerini daha sağlıklı kıyaslama imkanım da oluyor. 

Kabin son derece ferah ve kullanışlı. Ergonomik
anlamda bir sıkıntı yok. Soğutmalı ön koltuklar ve
masajlı sürücü koltuğu opsiyon listesinde.

Titreşimleri ve gürültüleri daha fazla, güç performans eğrileri ise daha dengesiz olduğu için dizel ünitelerden pek hoşlanmıyorum. Yakın zamanda da hoşlanacak gibi durmuyorum... Ne var ki, onları sevmiyor oluşum az tüketmelerine engel değil. :) Kompakt sınıfta 1.6 dizel otomatik bir otomobille bugüne kadar elde ettiğim ortalama değer 6.5litre/100km civarındadır. Astra ile yakaladığım 6.2litre/100km değeri ise kendi ortalamamın bir miktar üzerinde, daha başarılı bir değere imza attı.


Opel Astra'yı sevmedim, çünkü...


...malzeme kalitesi beklentimin altında kaldı.

C sütununa siyah plaka yerleştirme klubüne Astra da
katılmış. Bence fena durmuyor. 

Astra'yı kullanmadan birkaç hafta önce Egea HB'in Türkiye lansmanındaydım. Egea HB, fiyat/fayda oranı yüksek bir model olarak tanıtıldığı için malzeme kalitesi adına yüksek beklenti içinde değildim. Gerçekte de Egea'nın malzeme kalitesi yüksek sayılamazdı, ancak beklentim yüksek olmadığı için pek yadırgamadım. 


Yeni Astra'nın tasarımı siz nasıl buldunuz?
Astra'da ise durum farklıydı. Sınıfında üst sıralara oynadığını biliyordum. Bu yüzden beklentim de haliyle yukarıdaydı. İşçilik ile ilgili bir sıkıntı olmamasına rağmen, kabinde tahminimden daha fazla yerde sert plastikle karşılaşmak beni şaşırttı. Orta konsoldaki piano black kaplamada ya da sağlam düğmeler oldukça iyi bir izlenim bıraktı, ancak kapı içlerinde ve el freni çevresinde kullanılan plastikler beklentilerimi karşılamadı. 
Astra'nın malzeme kalitesine yine de düşük demek doğru değil, ancak kesinlikle daha iyi olabilirdi...

...bagajda tek bir ışık yok.


Hava karardıktan sonra, sokak lambasının da olmadığı bir yerde bagajı açtım. Bagaj kapağını açmamla birlikte bagajın da aydınlanmasını beklerken tek bir hareketlenme yoktu. Gündüz gözüyle baktığımda acı gerçekle yüz yüze geldim. Bagajda tek bir aydınlatma elemanı yoktu. 


Sonuç


C sınıfında dizel otomatik bir otomobil soranlara öncelikle "Gidin, test edin." diyebileceğim bir otomobil olarak Yeni Astra hafızamda yer etti. Dizel motorun tutumlu yapısı, otomatik şanzımanın konforu, büyüleyici LED Matrix farları Astra ile ilgili aklımda yer eden ana kalemler. 2016 yılı Yılın Otomotobili Opel Astra, ödülünün hakkını gerçekten veriyor. 


Detaylı fiyat ve donanım listesine ulaşmak için buradaki dökümanı incelemenizde fayda var.



--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..