31 Temmuz 2016 Pazar

2016 Honda Civic 1.6 i-DTEC (dizel) Sport

Honda Civic HB 1.6 i-DTEC Sport
15 Temmuz 2016 Cuma günü Honda Civic HB test otomobilini teslim almak üzere Maslak'a gittim. Öğlen 1-2 sularında otomobili teslim aldım. Daha sonra arkadaşlarımla buluşmak üzere Fatih Sultan Mehmet köprüsünü kullanarak Moda'ya geçtim. Ardından, İstanbul'a iki günlüğüne gelen babamla akşam 6 sularında Kadıköy'de buluşup Ataşehir'deki evime geçtik. Civic HB'i otoparktaki her zamanki yerime değil de daha güvenli gördüğüm başka bir yere park ettim. Nedenini bilmiyorum, içimden öyle gelmişti. Nazara pek inanmam; ama sanırım sportif görünümü çok fazla dikkat çekmesin, otomobile birşey olmasın diye düşündüm. :) Gerçekten bilmiyorum.

O günün akşamında, daha birkaç saat önce kullandığım Fatih Sultan Köprüsü'nde askerler trafiği tek yönlü kapattı. Ülkede hükümete darbe olduğu haberlerini medya kanallarından konuşulur oldu. İki gün sonra Civic'la bir video blog içeriği yaratmak üzere Kandıra,İzmit'teki dalga sörfü merkezine gidecektik. Hal böyle olunca plan suya düştü; dalga sörfüne gidemedik, video blog içeriği oluşturamadık..


Civic otoparktaki "güvenli" yerinde duruken darbenin de "girişim" olarak kaldığı anlaşıldı. Olan yine bize, ülkeye oldu... Neyse... Burası sozcu.com.tr olmadığına göre ben Civic HB ile ilgili aklımda kalanları anlatayım her zamanki gibi.



Sport donanımının en önemli getirilerinden birisi arka spoiler.
Honda Civic HB'i sevdim, çünkü...

...Sport donanımında Type-R'a yakın bir görünüm sunuyor.

Makyajla birlikte LED gündüz farları sunumaya başlandı.

2013 yılından beri 9. jenerasyonu ile hayatına devam eden Civic HB, 2015'te ufak bir makyaj operasyonu geçirdi. Makyajın en önemli getirisi LED gündüz farlarıydı. Akselerasyon'un konuğu olan Civic HB ise bu makyajın dışında Sport donanım paketine sahipti. Tüm bunlar dizel motorlu bu ekonomik Civic'in Civic Type-R ile karıştırılmasına yetti.


17 inçlik siyah jantlar şık ve sportif görünüyor.
Sport donanım paketinde diğer donanımlardan farklı olarak bagaj spoileri, karartılmış arka camlar, spor ön alt ızgara sunuluyor. Ayrıca, arka tampondaki aerodinamiği artıran parçalarısiyah renkli jantları ve lacivert rengi ile kesinlikle standart Civiclerden çok daha atak bir görünüme sahip olduğunu söylemeliyim. Ne o, yoksa siz de mi ilk başta Type-R zannettiniz? :)

...dizel motorun performansı yüzümü güldürdü. 

Evet, spoilerin tasarıma etkisi yadsınamaz bir gerçek.

Civic'in 1.6 litrelik dizel motoru 9. jenerasyonunun gelişiyle birlikte Türkiye'de 2014 yılında satışa sunulmuştu. Bugüne kadar benzinli motorlarıyla ismini duyuran Honda'nın bu hamlesine açıkcası temkinli yaklaştım. Ne var ki motorun hem sürüş hem de yakıt tüketim performansından son derece memnun kaldım.
Çift parçalı bagaj camı dikiz aynasında bu şekilde görünüyor. 

2000d/dak'da 300 Nm maksimum tork ile 4000d/dak'da 120 bg maksimum güç üreten 1.6 litrelik dizel motor, yaklaşık 1400kglık Civic HB'i fabrika verisi 10.5 saniyede 0'dan 100km/h hıza ulaştırıyor. Benim test tüketimim boyunca elde ettiğim ortalama tüketim değeri ise 6.3 litre/100km oldu. 


...şanzımanı keyifliydi. 

Sürücü odaklı kabin, özgün tasarıma sahip.

Otomobilin Dizel motor sadece 6 ileri manuel şanzımanla satışa sunuluyor. Bu durum otomatik şanzıman arayışında olanların Civic ile arasını maalesef açıyor. Şanzımanın belirgin yolları ve kemikli geçişleri ise manuel şanzıman sevenleri fazlasıyla memnun edecektir. Şahsen ben, son derece memnun ayrıldım.


...bagajı kullanışlı.


Type-R'ı anımsatan spoilerin ikamet ettiği bagaj kapağı oldukça geniş açılıyor. Bu durum, kullanışlılığı artırıyor. Ayrıca, bagajın 407 litrelik hacmi sınıf standartlarının oldukça üstünde.


Honda Civic HB'i sevmedim, çünkü...


Vites geçişleri kemikli, yolları belirgin.
 6 ileri manuel şanzımanı siz de beğeneceksiniz.
...Sport donanımında Elegance donanımındaki konfor donanımları sunulmuyor.

Fiyatlandırma açısından Sport donanımı Elegance donanımının üzerinde yer alıyor, ancak Sport donanımında Elegance'daki far sensörü, yağmur sensörü, elektrikli katlanır aynalar gibi artık lüks olmaktan çıkan donanımlar sunulmuyor. Tabii, Elegance'da da Sport donanımındaki sportif tasarım detayları mevcut değil.

Yani, ya konfor donanımlarını seçeceksiniz ya sportif donnımları. İkisini aynı anda alma şansınız maalesef yok.

...yeni multimedya ekranı kabinin genel havasını bozuyor. 

Makyaj ile gelen ve sadece Sport'ta sunulan yeni multimedya ekranı sonradan takılmış eski teyplere benziyor. Kullanım çok zor değil, fakat keşke konsolla bütün gözüken bir sistem sunulsaydı. Bu haliyle kabinin güzel atmosferini bozuyor.


...arka koltuğa oturunca başım tavana temas ediyor.


Dışarıdan pek öyle gözükmese de Civic HB'in arka koltuğuna oturunca kafanız tavana temas ediyor. 178cm boyumla ben bu sorunu yaşıyorsam, daha uzun boyluların durumunu tahmin etmek istemiyorum. Diz mesafesinde ise sorun yok. 

Honda Civic HB 1.6 i-DTEC Sport
Sonuç

Motor şanzıman ve sürüş özellikleri bakımından Civic HB'in eline su dökebilecek rakibi oldukça sınırlı. Diğer konularda ise iddialı rakiplerinin gerisinde kalıyor. Fiyatı ile avantajlı sayılabilecek konumda olan Civic HB, sürüş keyfi arayıp aynı zamanda tutumlu bir otomobil arayanları hedefliyor. 

Civic HB'in fiyat bilgisi için buradaki dökümanı incelemenizde fayda var.


--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..