24 Temmuz 2016 Pazar

VW Amarok Exclusive. Evcil Dağ Keçisi.

VW Amarok Exclusive 2.0 BiTDI 180 PS 8 ileri Otomatik.
Pick-up segmenti, Volkswagen'in varlık göstermediği ender segmentlerden birisiydi. Bu durum 2010 yılında Alman üreticinin Amarok modelini tanıtmasıyla son buldu.

VW'nin pick-up pazarına girme isteği sebepsiz değildi. Tüketicilerin bir süredir yerden yüksek araçlara yöneldiği bilinen bir gerçek. Station otomobilleriyle ün yapan Volvo'nun bugün en çok satan modeli bir SUV olan XC60. Benzer şekilde, Porsche'nin en çok satan modeli efsanevi 911 değil, SUV modeli Cayenne. Bu yüzden, hemen her üretici yerden yüksek araçlar üretmek konusunda kolları sıvamış durumda. 


VW'nin Amarok hamlesi bu açıdan bakıldığında mantıklıydı. Ayrıca, bugüne kadar 450bin adetten fazla satılan Amarok, VW'nin hamleyi doğru bir taşla oynadığının da göstergesi oldu. 2017 yılı için makyajlanacağı açıklanan Amarok'un Exclusive donanımlı versiyonunu geçtiğimiz aylarda test etmiştim. Aklımda kalan notlar şu şekilde.



Özgürlüğünüz asfaltla sınırlı değil.
Dört tekerlekten çekiş sistemi ve yerden yüksek yapının
verdiği güvenle asfalt dışında da sorunsuzca
ilerleyebiliyorsunuz. 
VW Amarok Exclusive'i sevdim, çünkü...

...standart Amarok'lardan daha zengin bir donanımı var.


Alcantara koltuk kumaşı, ısıtmalı ön koltuklar, 19 inç alüminyum alaşımlı jantlar, LED gündüz farları&bi-xenon ön farlar, elektrikli katlanabilir yan aynalar...

Arka kasa kapağı hobi amaçlı kullanımlarda işinize yarıyor.
Kasanın üstündeki kapak ise bana sorarsanız
o kadar gerekli değil.  

Bu donanım listesi, Exclusive deyince aklıma gelen ilk donanımlara işaret ediyor. Kalınla yazdığım donanımlar ise özellikle dışarıdan bakılınca bu modelin makyajlı Amarok olduğunu düşündürüyor. Halbuki Amarok, piyasaya ilk çıktığından beri aynı kasa ile yoluna devam ediyor.


...trafik sıkıştığı zaman ortadaki refüje aldırmadan U dönüşü yapabiliyorsunuz.

Dev araca binişte tutamaklar en büyük yardımcınız.

İtiraf ediyorum, bunu gerçekten yaptım. Tek şeritli bir yoldaydım ve trafik sorumsuz bir sürücünün yola park etmesinden dolayı durmuştu. Solumdaki refüje baktım ve tereddüt etmeden tek hamlede karşı şeride geçip yoluma devam ettim. 



Bu açıdan bakıldığında pick-up olduğu anlaşılmıyor, değil mi?
İç mekan, binek VW modeleri ile çok sayıda ortak parçaya sahip.
Trafik kurallarına her daim uyan, şerit değiştirirken bile sinyal verme refleksi gelişmiş bir sürücü olarak, yaptığım hareketi yapmanızı kesinlikle önermiyorum. Aslında bu hareketi yapmaktan dolayı da övünmüyorum, ama bu hamleyi yaparken Amarok'un beni yüzüstü bırakmamasından dolayı gurur duyduğumu itiraf etmeliyim. :) Ayrıca, asfaltı takip etmeme özgürlüğüne sahip olduğum için Amarok'a teşekkür bile edebililirim. 

...2.0 BiTDI motorun performansı keyif verici.



8 ileri otomatik DSG şanzıman motorla uyumlu.
Mekanik orta diferansiyel kilidi opsiyon olarak sunuluyor
ve vites konsolundaki tek bir düğme vasıtasıyla kontrol ediliyor.
Ön koltulardaki ısıtma fonksiyonu soğuk havalardaki
en büyük destekçiniz.
Exclusive donanım sadece 2.0 BiTDI motor ve 8 ileri otomatik şanzımanla satın alınabiliyor. 4000d/dak'da 180 bg maksimum güç ile 1750 d/dak'da 420 Nm maksimum tork üretebilen motor VW'nin devine 179 km/h maksimum hıza ulaştırabiliyor. Özellikle yüksek torkun ilk kalkış anında Amarok'a kazandırdığı ivmelenme hissi ve motorun homurtusu keyif veriyor.

Yaklaşık 2ton ağırlığındaki Amarok ile İstanbul içinde elde ettiğim karma tüketim değeri ise 10.4 litre/100km oldu. 


VW Amarok'u sevmedim, çünkü...


...araçta eşya bırakırken tedirgin oluyorsunuz.


Aslında bu Amarok'un değil, tüm pick-uplarda yaşadığım ortak bir sorun. 


Şunu hayal edin. Amarok'u şehir içinde zar zor bulduğunuz bir park yerine park ettiniz ve spor çantanızı araçta bırakmak istiyorsunuz. Ne var ki, çantanız torpidoya sığmıyor ve çantanızı koyacak gözlerden uzak bir bagajınız yok. Evet, arka kasanın üzerinde kilitli bir kapak var, ama bu kilit de size pek güven vermiyor. Bu yüzden çantayı bırakabileceğiniz tek yer kabin içi... O da ne! Yoksa araçtan tam uzaklaşırken kabindeki çantanızla göz göze gelmek sizi tedirgin etti. Çantanın ulu orta koltuk üzerinde durması, potansiyel bir hırsızın camı kırmasına teşvik edebilir diye düşündünüz. Ee napalım, çantayı arka koltuk zeminine gizlemeye karar verdiniz. Ne de olsa arka kapıların camları koyu renkli...



...dizel motorun konforsuz yapısı hala sizinle.


Akselerasyon'u belli bir süredir takip ediyorsanız, en başından beri "dizelci" olmadığımı biliyorsunuzdur. Evet, Amarok konfor ve kullanım olarak binek otomobillere oldukça yakın bir noktada duruyor. Ne var ki, konu ses yalıtımdan açıldığı zaman elinin hala bir Golf kadar güçlü olmadığı ortaya çıkıyor. Kısa süreli sürüşlerde bu durum önemsiz gibi gözükse de uzun süreli kullanımlarda motor gürültüsü ve titreşim sürücünün daha çok yorulmasına sebep olacaktır. 


Not: Gaza yüklendiğim anda işittiğim motorun homurtusu hoşuma gitmedi değil. Ne var ki sanırım hala benzinli motorları daha çok seviyorum.


Fiyat Bilgisi


Sadece 2.0 BiTDI 8 İleri Otomatik motor şanzıman kombinasyonu ile satılan Amarok Exclusive'in 4x2 ve 4x4 versiyonları var. Test aracı 4x4 çekiş sistemine sahipti ve fiyatı 123bin TL seviyesindeydi. Amarok Exclusive'in detaylı fiyat ve donanım listesi için buradaki dökümanı incelemenizde fayda var.

Amarok'un en çok hoşuma giden yanı kuşkusuz ki sizi özgür kılan yapısı.
Sonuç

Gülü seven dikenine katlanıyor. Benzer fiyata bir Golf alırsanız daha sessiz, titreşimsiz ve yere yakın seyahat edebilirsiniz. Bu sefer de Amarok'un sizi özgür kılan yapısına elveda demeniz gerekir. Exclusive donanımında bir pick-up'tan beklenenden fazlasını sunan Amarok, bilinilirliği ve VW marka güven duygusu sayesinde ilerleyen yaşına rağmen mantıklı bir seçenek olmaya devam ediyor.


--

Son olarak, Boray Yurdakul'a harika fotoğraflar, Kaan'a da modelliği için sonsuz teşekkürler. Merak edenler için, çekimleri İstanbul'un son yeşil alanlarından Kayışdağı Ormanı'nda yaptık. 


--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..