9 Temmuz 2014 Çarşamba

Amerika'da Satışa Sunulan Seri Üretim İlk Hidrojenli Otomobil Hyundai Tucson Oldu!

Hyundai'nin logosu da mavilendi :)
Geçtiğimiz hafta Toyota, hidrojenle çalışan seri üretim FCV(Fuel Cell Vehicle) Sedan'ın dış tasarımını paylaşmıştı. Bu arada Hyundai ise, seri üretim Tucson Fuel Cell'i ilk müşterisine teslim etti. Bu hareketle birlikte seri üretim ilk Fuel Cell teknolojili otomobil ünvanını elde eden Hyundai, aynı zamanda bu yeni teknolojiyi pazara sunma yarışında Japon rakibinin bir tık önüne geçmiş oldu.
Hyundai Tucson Fuel Cell
Sadece Amerika'da Güney Kaliforniya pazarına sunulan (sebebi yazının devamında) Tucson Fuel Cell, küçük detaylar dışında normal Tucson (bizdeki ix35) ile benzer dış tasarıma sahip. Tasarımı farklılaştıran küçük detaylar, kapı eşiklerindeki "hydrogev EV" logoları ile çevreci model imajını destekleyen mavi zeminli Hyundai logosu. 
Hyundai Tucson Fuel Cell 
Tucson Fuel Cell'in motoru 5000d/dak'da 135 beygir güç ve 1000d/dak'da 300Nm tork sunuyor. Bu haliyle Fuel Cell'in 0-100km/h hızlanma süresi fabrika verisi 12.5 saniye sürüyor. Maksimum hız 160km/h hızda sınırlandırılmış. 5.64 kg hidrojen kapasiteli yakıt tankını tamamen doldurmak yaklaşık 10dk sürüyor. Yenilikçi otomobilin menzili ise, 265 mil (yaklaşık 426 km) olarak bildiriliyor.  

Elektrik motoru maksimum 134 beygirlik güç sunuyor. 
Benzin yok, hidrojen var!
Güney Kaliforniya'da şu anda 6 tane Hidrojen dolum istasyonu var. Bu sayının bu yılın sonunda 13'e, 2015'in sonunda 20, 2016 yılında ise 48-49 istasyona kadar çıkması bekleniyor. Bu yüzden Hyundai Amerika, Tucson Fuel Cell'i ilk başta sadece Güney Kaliforniya'da satışa sunmayı planlıyor. Yeni bölgelerde istasyonlar kuruldukça Kuzey Kaliforniya ve diğer bölgeler de satış planına dahil edilecek.
Hyundai Tucson Fuel Cell
Şu anda Tucson Fuel Cell için 3 yıllık leasing planı sunuluyor. Aylık kiralama ücreti 499 dolar ve aracı teslim alırken tek sefere mahsus 2999 dolarlık bir ücret isteniyor. Kiralama ücretine bu süre zarfında tüketilecek hidrojen masrafı da dahil. Yani, bu tutarın dışında başka hiçbir gider yok.
Hyundai Tucson Fuel Cell
Karşılaştırma yapmak adına Amerika'da benzinli bir Hyundai Tucson'a 3 yıllık leasing için aylık 249 dolar ve araç tesliminde tek sefere mahsus 2499 dolar ücret isteniyor. Yani benzinli Tucson'un yakıt masrafını hesaba katmazsak, Tucson Fuel Cell fiyatına benzinli iki Tucson lease etmek mümkün gözüküyor. 


Yeni teknoloji çevreci olma özelliğinin yanında yüksek maliyet, dolayısıyla yüksek tüketici satış fiyatını beraberinde getiriyor. Daha elektrikli otomobillerin atlatamadığı yüksek maliyet engeline tabii ki "Fuel Cell" teknolojisi de takılıyor. Uzun vadede ise, Fuel Cell'in önemli ve mantıklı alternatiflerden biri olacağını söylemek yanlış olmaz.


--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--
 
Türkiye'de İlk! Elektrikli Smart Fortwo Electric Drive (ED) Testi'ne göz atın. 
Türkiye'de İlk! %100 Elektrikli Tesla Model S Detaylı İncelemesi ve Test Sürüşü Notları'nı okuyun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..