6 Aralık 2013 Cuma

BMW i3 Türkiye Tanıtımı

BMW i Standı, Kanyon AVM Girişi
BMW, sadece elektrikli otomobillerden oluşan ve "doğuştan elektrikli" sloganıyla yarattığı "i" alt markasıyla elektrikli otomobil pazarına hızlı bir giriş yaptı. Bu yeni alt markanın ilk üyelerinin şehiriçi otomobili i3 ile spor otomobil i8 olacağı geçtiğimiz senelerde netlik kazanmıştı. Bugün ise, serinin küçüğü i3 ilk defa Türk tüketicilerle buluştu. İstanbul Kanyon AVM girişinde kurulan büyük BMW standında (8 Aralık'a kadar açık) hem i3 segileniyor hem de BMW i markası ilk defa Türk tüketicilerle temasa geçiyor.
İki i3 ile etkinlik boyunca "Taxi Drive" yapılıyor.
Performans

Konu performans olduğunda elektrikli otomobillere karşı olumsuz bir önyargı var. Bu önyargı aslında tamamen yanlış. Elektrikli motorlar, maksimum tork değerini gaza basıldığı ilk anda sunabildiği için elektrikli otomobillerin ivmelenmesi son derece hızlı. i3'ün elektrikli motorunun sunduğu 250 Nm torkun tamamı gaza dokunur dokunmaz emrinizde. BMW İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni Hakan Değerli'nin verdiği bilgilere göre i3'ün 0-60 km/h hızlanması 3.9 saniye, 0-100 km/h hızlanması ise 7.2 saniye sürüyor. Basın için düzenlenen kısa sürüş etkinliğinde davetli listesinde olmadığım için diğer günler yapılan "Taxi Drive" ile yetinmek zorunda kaldım. Yolcu koltuğunda oturarak da i3'ün ne kadar hızlı olduğunu hissedebiliyorsunuz. Evet, içindeyken bir Tesla Model S kadar adrenalin salgılatmıyor, ama arkadaşımın Z4'ünü de her koşulda sollayacak ivmelenmeye sahip olduğu kesin. Maksimum hız ise menzili düşürmemek adına 150 km/h ile sınırlandırılmış.

i3'te tek pedalla kullanım denen bir kullanım mevcut. Gaz pedalından ayak çekilir çekilmez, otomobil hafif bir fren yapıyor ve ortaya çıkan bu enerjiyle elektrik pillerini doldurmaya başlıyor. Bu sayede fren pedalını hiç kullanmadan sadece gaz pedalını kullanarak ilerlemek mümkün. Bu uygulama, fren yapıldığında ortaya çıkan enerji kaybını azaltmaya yönelik yapılmış hamlelerden biri.

Mezil Konusu ve Pillerin Şarjı
BMW i3
Tam dolu pillerle ortalama olarak 130 ile 160 km arası bir menzile sahip olunuyor. Otomobili tekrar şarj etmek içinse yaklaşık 8 saatlik bir süreye ihtiyaç var. Olur da "fast charging" şarj istasyonları kullanılırsa 30 dakika içinde pillerin %80'ini doldurmak mümkün. Fast charging şarj noktaları özellikle uzun yolculuklarda verilen molalarda kullanmak için oldukça mantıklı. Şehirlerarası seyahat ederken verdiğiniz yarım saatlik mola sırasında siz dinlenirken piller neredeyse tamamen şarj oluyor.

Dış Tasarım ve İç Mekan
BMW i3
BMW i3
Arka stop lambaları cam panelin arkasına gizlenmiş.
i3'ü, 1 Serisi'nin dış boyutlarında, 4 kişi için 5 Serisi'nin iç mekan ferahlığını sunan bir model olarak tanımlayabilirim. Konsept model neredeyse hiç değiştirilmeden üretime geçirilmiş. Bu yüzden üretim modeli, fuardan fırlamış konsept bir model edasına sahip. BMW'nin karakteristik böbrek ızgarasının çevresinde, logoların etrafında ve iç mekanda açık mavi renk detaylara yer verilmiş. Elektrikli ve çevreci bir otomobil kullanıldığı her daim hatırlatılıyor.
BMW i3
Direksiyonun arkasında da dijital ekran kullanılmış.
Orta konsoldaki tüm kontoller bu alanda toplanmış.
Torpido gözü çok büyük değil.
Ön koltuklar arası geçiş çok kolay.
Ön ve arkada oturan yolculara son derece cömert bir diz mesafesi sunuluyor. Baş mesafesi de yüksek tavan sayesinde oldukça yeterli. Ters yöne açılan yarım arka kapılar ve yatabilen ön koltuklar sayesinde arkaya geçişi kolaylaşmış. Tersine açılan yarım arka kapıların cam seviyesi, ön kapıların cam seviyesine göre daha aşağıda. Güncel Citroen Picasso serisinde de kullanılan bu tasarım hilesi arka tarafa daha fazla ışık girmesini sağlayarak arkadaki yolcuların ferahlık hissini artırmış.
Herşey sırayla! Önce arka kapı, sonra ön kapı kapanamlı. Emniyet kemeri de arka kapıdaki B sütunu gören bölümde.
Otomobilin kapısını ilk açtığım zaman kullanılan tüm malzemelerin farklı olduğuydu. Koltuk kumaşlarından, ön konsolda kullanılan plastiğine kadar her parça doğal malzemeler kullanılarak üretilmiş ve yüksek oranda geri dönüştürülebiliyor. Opsiyonel ahşap kaplamalarda, doğaya en az zarar vermek adına, en hızlı büyüyen ağaçlardan olan okaliptüs ağacı kullanılmış.
Çift parçalı sunroof 
i3'te en çok dikkatimi çeken noktalardan bir diğeri ise lastiklerin inceliğiydi. 155/70 lastik boyutuna sahip lastikler gerçekten oldukça ince. Buna rağmen 19 inçlik devasa jant boyutuna sahip. Devasa jantlar bu boyutta bir otomobilde kötü durmamış, aksine fütüristik tasarımını desteklemiş.
BMW i3
Almanya'da 35.000 euro seviyesinden satışına başlanan i3'ün Türkiye fiyatı henüz net değil, ancak BMW yetkilileri 40.000 euro seviyesinde olmasını bekleniyor. Türkiye'de satışa sunulma tarihi ise Nisan 2014 olarak belirlenmiş. 

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

 Türkiye'deki İlk Test! Smart Fortwo Electric Drive Detaylı Testi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..