14 Mayıs 2013 Salı

MINI Paceman Test Sürüşü ve Tanıtım Etkinliği'nden Notlar

Usta Tasarımcılar Tarafından Paceman Türkiye Tanıtım Etkinlikleri için Tasarlanmış Pacemanlerden Birisi
Geçtiğimiz hafta Yeditepe Üniversitesi Spring Fest'te tanıtım yapan firmalardan biri MINI'ydi. Test sürüşü yaptırılmasa da markanın henüz Türkiye'de satışa sunulmamış yeni modeli Paceman, Yeditepelilerin beğenisine sunuldu. Ben ise, kurulan standta yeni modeli incelerken MINI görevlisinden 12 Mayıs Pazar günü Kosifler Oto MINI Kalamış'ta gerçekleştirilen Mini Paceman Türkiye Tanıtım Etkinliği'nin davetini aldım. Biraz da "Bakalım neler olacak?" merakıyla etkinliğe gittim. Gördüm, beğendim. Bu yazımda da MINI Paceman Tanıtım Etkinliği'nden aklımda kalanları ve test sürüşü izlenimlerimi aktarmaya karar verdim.
MINI Paceman, Mini Kalamış
MINI Paceman, Mini Kalamış
Pazar öğlen 14 sularında MINI Kalamış'ın önündeyim. Daha içeriye adımımı atmadan showroomdan gelen müzik sesleriyle beraber içeridekilerin enerjisini hissediyorum. İçeri girip ilk olarak showroomda duran, "en full" Paceman'i incelemeye başlıyorum. Yeditepe'ye getirilenden farklı olarak bu koyu renkli Paceman; dev hız göstergesinin ortasındaki dijital ekrandan deri koltuklara, sunrooftan otomatik şanzımana kadar her türlü opsiyonel donanımı üzerinde barındırıyor. Donanımının fazla olması maalesef malzeme kalitesinde bir artışa sebep olmamış. İlk İzlenim yazımda da belirttiğim gibi fiyatı 100 bin TL sınırına dayanan fiyata sahip bir otomobilin iç mekanında daha kaliteli malzemelere dokunmak isterdim. (İç mekan hakkında daha fazla bilgiye "Mini Paceman İlk İzlenim" başlıklı yazımdan ulaşabilirsiniz.)
Opsiyonel Multimedya Ekranı ve MINI Connected Sistemi
Kapı Kolundaki Ambiyans Aydınlatması (Klasik MINI Ambiyans Işıkları Paceman'in Kabini Sarmış Durumda)
Bu sırada yanıma MINI görevlilerinden birisi yanıma geliyor, araç hakkında birkaç bilgi aktarıp test sürüşü yapmak isteyip istemediğimi soruyor. Ehliyet bilgilerimi alıyor. Ben de içeceğimi alıp dışarıdaki şemsiyelerin altındaki rejisör koltuklarından birine oturup testte olan aracı beklemeye başlıyorum. Mavi Paceman geliyor, şansıma yine bir Yeditepeli olan MINI yetkilisiyle araca geçip başlıyorum sürüşe.
MINI Paceman Tanıtım Etkinliği, MINI Kalamış
Mini Paceman Tanıtım Etkinliği ,Mini Kalamış
Test otomobili MINI Cooper S Paceman ALL4; yani 1.6 litre 184 beygir gücünde motora ve dört tekerlekten çekişe sahip. Ayrıca, kulakçıklardan vites değişimine izin veren opsiyonel 6 ileri otomatik şanzıman da test otomobilinin cabası. Anahtarı yuvasına takıp start tuşuna basıyorum. Vitesi D'ye alıp çıkıyorum yola. Anneler günüydü, Galatasaray-Fenerbahçe derbisiydi, hava güneşliydi derken bütün İstanbullular kendini sokaklara atmış. Kalamış Sahil Yolu'na kadar trafiğin içindeyiz. Ne varki sahil yolu açık, performanslı kullanıma izin veriyor. Gaza biraz sert davranınca, otomatik şanzımanın bir sürprizi olarak, Paceman vites küçültüp kendini büyük bir ivmeyle ileri fırlatıyor. Büyük keyif veren detaylardan olan bu kickdown özelliği Paceman'in hanesine bir artı kazandırıyor. (Daha sonra öğrendim ki, kickdown özelliği MINI'nin tüm otomatik S modellerinde varmış.) Paceman'in yüksek yapısı güven veriyor, keskin dönüşlerde salınım fazla olsa da dört tekerlekten çekiş sistemi güvenliği elden bırakmıyor.. Orta konsolda, sürüşe heyecan katan bir şalter var: Sport. Sport moduyla beraber gaz pedalı hissedilir biçimde hassaslaşıp, direksiyon da hissedilir biçimde sertleşiyor. Paceman kesinlikle eğlenceli bir otomobil. Test parkurunu tamamlayıp MINI Kalamış'a geri dönüyoruz.
MINI Paceman
MINI Paceman
Showroomda diğer MINI modellerini incelerken kız arkadaşım geliyor. Bu sefer onun şoförlüğünde test sürüşüne çıktığımızda arka koltukları deneme fırsatım oluyor. 2+2 oturma düzeni sayesinde arka koltuklar son derece rahat. Camların büyük olması ferahlık hissini artıyor. Standart olarak önde ve arkada olmak üzere iki parçalı sunulan ancak test aracında olduğu gibi tek parça olarak da tercih edilebilen Merkezi ray, oldukça fonksiyonel bir detay. Özetle, arkada da önce olduğum kadar rahatım.
MINI Paceman
Yeni modelin fiyatları hakkında da küçük bilgi vereyim. MINI Cooper Paceman'in fiyatı 28 bin euro civarından, Cooper S Paceman ALL4'un fiyatı ise 37 bin euro civarından başlıyor. Opsiyonlarla birlikte bu fiyatları yukarılara taşımak mümkün.
MINI Paceman
Günün sonunda MINI Paceman, yeni favori MINI modelim oldu. Paceman; yüksek, yeterince geniş ve konforlu yapısının yanında güçlü motoru(S modeli için) ve eğlenceli sürüşü ile aklımda yer etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..