9 Mayıs 2013 Perşembe

MINI Paceman İlk İzlenim

MINI Paceman
MINI Paceman, geçtiğimiz sene Eylül ayında facebook üzerinden tanıtılmıştı. Bugün ise Paceman'i satışa sunma vakti geldi. Haliyle tanıtım çalışmaları hız kazandı. Mini'nin en son modeli, Yeditepe Üniversitesi Spring Fest'te Kosifler Oto tarafından sergilendi. Test sürüşü yaptırılmadı, ama Paceman için hazırlanan sıcak stantta yeni otomobilin tanıtımı enerjik MINI ekibi tarafından başarıyla yapıldı. Büyük boy Mini ördeği sempati topladı, langırtta stres atıldı. Paceman kampüsteyse, bana incelemek düşer dedim; başladım yeni otomobili incelemeye. Bu yazıda, MINI Paceman hakkındaki ilk izlenimlerimi okuyabilirsiniz. 
MINI Paceman
MINI Paceman yan ve arka gövde tasarımıyla güncel MINIlerden farklılaşıyor. Önden bakıldığında Countryman ile oldukça benzer bir tasarıma sahip. C sütünunda ise MINI Coupe'ye özgü tasarım detaylarını görmek mümkün. Arka stoplarda, bugüne kadar satışa sunulan bütün Minilerde kullanılan ortak stop tasarımına sadık kalınmamış, farklılığa gidilmiş. Oval tasarıma sahip, yanlara doğru uzayan ve uçları MINI amblemindeki kanatlara benzetilen büyük stoplar Paceman'e oldukça yakışmış. Yeni otomobil, yüksek yapısı ile sağlam duruşunu kuvvetlendirirken arkaya doğru eğimli tavanı ve yükselen omuz çizgisiyle sportif yönünü sonuna kadar belli ediyor. Bagaj kapağındaki MINI logosu, bagaj kapağı açma kolu işlevini görüyor. Bagaj, 300 litre hacminde.
MINI Paceman
MINI Paceman
Paceman'in klasik MINIlere kıyasla oldukça büyük ve geniş kapılarını açınca tanıdık bir gürüntüyle karşılaşıyorum. İç mekan Countryman'den yadigar. Ön konsoldaki büyük hız göstergesi, direksiyonun arkasındaki devir saati, şalter şeklindeki düğmeler ile herşey bir MINI'de olması gerektiği gibi. Tek fark, cam açma/kapama düğmelerin orta konsolda şalter şeklinde bulunması yerine, çoğu diğer otomobilde olduğu gibi kapılarda bulunması. 
MINI Paceman
MINI Paceman
MINI Paceman Ön Konsol
MINI Paceman Ön Konsol
MINI Paceman
Yeni tomobil, 2+2 koltuk düzenine sahip. Uzun kapılar sayesinde arka koltuklara geçiş sorunsuz. Orta konsol görevini Countryman'den tanıdık Merkezi Ray sistemi görüyor. Merkezi ray, önde vites kolundan başlayıp arka koltukların arasından geçerek arkada bagaj duvarına kadar ulaşıyor. Bardaklıklara, gözlük kabına kadar herşeyi merkezi yay üzerinde istediğiniz yere hareket ettirebiliyorsunuz. İç mekandaki malzeme kalitesi, bu fiyatta satılan bir otomobil için üzücü. Torpido gözü yeterince geniş, arka görüş ise çoğu coupe otomobilin aksine sorunsuz.
MINI Paceman Merkezi Ray
MINI Paceman Merkezi Ray
MINI Paceman
MINI Paceman Torpido Gözü
Paceman iki farklı motor ile satışa sunulacak. Bu motorlar, tüm Mini gamında kullanılan ortak motorlar. Normal versiyon Cooper Paceman, 1.6 litre 122 beygir benzili bir motora sahipken, daha hızlı versiyon Cooper S Countryman ALL4 1.6 litre 184 beygir benzinli motora sahip. Yeni otomobilin satış fiyatının son hali, pazar günü Kosifler Oto'ya ait ve Türkiye'nin tek MINI showroomu olan MINI Kalamış'ta düzenlenecek olan lansman ile birlikte açıklanacak, fakat öncesinde Yeditepe Üniversitesi Spring Fest'te bulunan MINI yetkililerinin yaptığı açıklamaya göre Paceman'ın satış fiyatı 65bin TL civarından başlayacak.
MINI standındaki Not Normal çerçevesiyle fotoğraf çekilmeyi ihmal etmedim.
MINI standındaki büyük boy ördek de büyük sempati topladı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..