11 Eylül 2015 Cuma

Peugeot 508'e Yeni Dizel Otomatik. BlueHDi EAT6. [LANSMAN YAZISI]

Peugeot 508 BlueHDi EAT6 Dizel Otomatik
Peugeot'nun ünlü 1.6 dizel motorunu artık duymayan bilmeyen yok. Türkiye'de yaklaşık 10 yıl önce 110 beygir maksimum güç ve HDI adıyla hayatına başlayan 1.6 litrelik dizel motor zamanla geliştirildi. Maksimum beygir gücü 115 beygire yükseldi, ismi ise e-HDi olarak revize edildi. Bugün ise, sahne BlueHDi motorun. Peugeot'nun Türkiye'deki ünlü 1.6 dizeli (yurtdışında 2.0 litrelik versiyonu da satılıyor.) artık 120 beygir güç üretiyor. Ayrıca, CO2 salınımı 102g/km seviyesine (otomatik şanzıman için) çekilip AdBlue desteğiyle birlikte diğer zararlı gaz salınımları minimize ediliyor. Bir başka deyişle, bugüne kadar üretilen en çevreci 1.6 litrelik Peugeot dizeliyle birlikteyiz.
BlueHDi logosu, ön panjurda hazır bekliyor. 
BlueHDi motorun getirdiği bir diğer yenilik ise, tam otomatik şanzıman. Bugüne kadar Peugeotlarda bulunan ve vites geçişleri sırasında kafa sallatan ETG5/ETG6 robotize şanzıman artık yok! (Sonunda.) Aisin imzalı tork konvertörlü yepyeni EAT6'nın eski ETG5/ETG6'larla a-la-ka-sı yok! Vites geçişlerini hissetmeniz artık çok zor. Bazı vites geçişlerinde kağıt üstünde DSG'den bile hızlı olan şanzıman pratikte de bu bilginin aksini hissettirmiyor. Sanırım, en sonunda Peugeot'da otomatik önyargımı yıkmaya başlıyorum :)

BlueHDi EAT6, yılın ilk çeyreğinde Peugeot 308'de yüzünü göstermişti. Daha sonra yaz aylarının başında 3008 ve 5008 de aileye dahil oldu. En sonunda, 508'in de bu kombinasyona kavuşma vakti gelmişti.
Peugeot 508 BlueHDi EAT6 Dizel Otomatik
Eski robotize otomatik şanzıman, doğası gereği yavaş vites değiştirdiği için konforu düşürüyordu. Kısa lansman parkurunda edindiğim ilk izlenim ise, yeni şanzımanın görevini başarıyla yaptığı yönünde. Konfor hissedilir biçimde artmış. Ayrıca, güçlenen motor ve hızlanan vites geçişleri neticesinde 508, artık daha hızlı hissettiriyor. (0-100 hızlanması 11 saniye sürüyor. 0.9 saniyelik gelişme var.)

Evet, 508'in sadece motor-şanzıman seçeneği yenilendi. Yine de otomobilin kendisinden de çok kısaca bahsetmeden geçmeyeyim.

508'i seviyorum, çünkü...

Donanım olarak gerçekten fazlası var.

Mesela, 508'in klima kontrol özelliklerini görünce diğer otomobilllerde açıkcası enayi yerine konulduğumu hissediyorum. Dört bölgeli otomatik klima gerçekten de dört bölgeli! Dört bölge için ayrı sıcaklık kontrolünün dışında havanın nereden üfleneceğinin de (önde cam, yüz, ayak; arkada ayak, yüz seçenekleri) ayrı kontrolü yapılabiliyor.

Klima sadece bir örnek. Donanım listesini incelerseniz, daha net bir fikir sahibi olursunuz. 
Gerçek(!) dört bölgeli klima ile karşı karşıyasınız. 
Otomobilin yalıtımı son derece başarılı. 

Dizel motorun sesi içeriye çok az giriyor. Süspansiyon konforu başarılı. Yol gürültüsünün ise, yüksek olduğunu söyleyemem. Tüm bunların yanında JBL ses sistemi (opsiyonel) işini hakkıyla yapıyor. Gürültü seviyesi halihazırda düşük olan kabini, sevdiğiniz müziklerle doldurmak için haklı bir sebebiniz oluyor. 
Tamamen LED ön farlar en üst donanım Allure'da sandart sunuluyor. 
508'i sevmiyorum, çünkü...

Cep telefonumu koyabileceğim mantıklı bir saklama alanı yok. :( 

Orta konsoldaki stor kapaklı göze sadece otomobilin anahtarı sığabiliyor. Orta kol dayamanın altındaki altındaki alana ise, iPhone 6 Plus büyüklüğündeki telefonları zar zor sığdırabiliyorsunuz. 
Malzeme kalitesi üst düzey. Tasarım da fena sayılmaz. Kullanışlılık mı? İşte o biraz geride. 
Multimedya sistemi artık yaşını hissettiriyor. 

İlk çıktığı zamanlarda beğenimi kazanan ve kullanımı hala kolay olan sistemin artık güncellenmesi gerekiyor. Hem görsel olarak yaşını belli ediyor hem de artık rakiplerine kıyasla tepkileri yavaş kalıyor. Günümüzde süper hızlı tepki veren multimedya sistemleri kullanılırken, 508'in multimedya sistemi bu anlamda gözüme batıyor.

Yakıt Tüketimi

508 BlueHDi EAT6 lansmanı, bugüne katıldığım lansmanlar arasında otomobili en kısa mesafe kullandığımız lansmandı. (Kişibaşı yaklaşık 30km kullandık.) Bu yüzden, yakıt tüketimi adına elimde sağlıklı bir veri oluşmadı. 
Bagaj kapağı hala 508 logosundaki 0'ın içine basılarak açılıyor. Fransızlar tasarım işini iyi biliyorlar.
Gerçek tüketim sonucunu, daha önce 508 e-HDi ETG6 ile İstanbul-Bursa arasında yaptığımız yolculuğun aynısını 508 BlueHDi EAT6 ile tekrarladığımda verebileceğim. 
Peugeot 508 e-HDi ETG6 ile İskender'in anavatanı Bursa'ya İstanbul'dan 4.4litre/100km'lik ortalama yakıt tüketim değeri ile gitmiştik.
508 e-HDi ETG6 ile İstanbul-Bursa arasında 4.4 litre/100km'lik şahane bir tüketim değerine ulaşmıştık. Önümüzdeki aylarda gerçekleştireceğimiz "Peugeot'nun Dizeli Bursa'nın İskenderi Meşhurdur! VOL.2" :) yazısında bakalım nasıl bir tüketim değerine ulaşacağız. 

Sonuç

Bu arada, Peugeot 508 BlueHDi EAT6'nın fiyatları 107.500 ile 127.000TL arasında değişiyor. (Access, Active, Allure) Bu durumda 508'in fiyatları sınıfın kodomanlarından sayılan Passat'ın benzer motor-şanzımanlı versiyonunundan daha uygun kalıyor. Donanım bacağında da 508'in daha avantajlı olduğu görülebilir. 

Tasarımda daha iyi, konfor hissinde ise Passat'la yarışabilecek kadar güçlü olan Peugeot'nun amiral gemisinin en büyük ve belki de tek handikapı ise, ikinci eldeki görece yüksek değer kaybı..

--

Fotoğraflar, Peugeot Türkiye'ye aittir. 

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--
Peugeot'nun Dizeli Bursa'nın İskenderi Meşhurdur!
Peugeot 508 1.6 e-HDi S&S ETG6 Allure'un detaylı test yazısı ve lezzetli İstanbul-Bursa yoluluğumuzdan notları okumak için buraya tıklayın.

Mini Limuzin; Škoda Superb detaylı testine göz atın. 
Peugeot 308 1.6 BlueHDi EAT6 (dizel-otomatik) Basın Lanmanı ve Test Sürüş Etkinliği, Edremit-Küçükkuyu-Çanakkale, 18-19 Mart 2015
Qashqai'nin Neden Sınıf Birincisi Olduğunu Şimdi Daha İyi Anladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..