3 Eylül 2015 Perşembe

5. Nesil Mitsubishi L200 Türkiye'de [Lansman Yazısı]

Mitsubishi’nin başarılı pick-up temsilcisi L200 baştan aşağıya yenilendi. 5. jenerasyonuyla yola devam eden tecrübeli model, markanın 70 yıllık pick-up tecrübesinin bir ürünü...

Isparta’da Davraz Dağı’ndayım. Burada Ağustos ayı hava sıcaklık ortalaması gündüz 16 derece, gece ise 10 derece. Evet, İstanbul’un sıcağından ve neminden bunaldım, ama buraya geliş sebebim serin birkaç gün geçirmekten daha öte…
Mitsubishi L200
Mitsubishi’nin segment lideri pick-up’ı L200 kısa bir süre önce yenilendi. 5. nesliyle yoluna devam eden modelin Türkiye basın test sürüş organizasyonu ise, Isparta-Antalya arasında otomobilin limitlerini deneyebildiğimiz bir offroad rotasında yapıldı.

Dikkatinizi çekerim ki offroad parkuru demedim. Zira, bildiğiniz dağ yollarında ilerledik. Başlangıç noktamız, Isparta Davraz Dağı’ndaki otelimizdi. Buradan sabah çıkıp Antalya’ya kadar çoğunlukla toprak yollarda seyrettik. Hatta, bazı etaplarda kendi yolumuzu da biz yarattık! Dağ keçileriyle yana gittik. Gün sonunda doğa içindeki parkurdan şahsen oldukça keyif almıştım. Aldığım keyfin yüksek olmasının bir diğer sebebi de L200’ün bizi yarı yolda bırakmayıp her zorlu tepeyi aşmasıydı.
Gittiğimiz yolun yola benzer bir hali yok, değil mi? 
Yukarıda söylediğim gibi aracın offroad yeteneklerini daha iyi görebilmek adına bazı durumlarda yoldan çıkıp şartları zorlaştırdık. Ne var ki, bu tepeden artık çıkamayacağız dediğim anlarda bile sorunsuzca yol almaya devam ettik.
Konvoydan ayrılanı kurt kapar. :)
Zorlu zemin koşullarında sorunsuzca ilerlemenin sırrı ise, doğru sürüş modu seçimiydi. Yeni L200’de ön koltukların arasındaki çevirmeli büyük yuvarlak buton yardımıyla 4 farklı sürüş modu arasında (sadece giriş donanımı 4X4 modelinde 3 sürüş modu sunuluyor.) seçim yapabiliyorsunuz: 2H, 4H, 4HLc, 4LLc. Özellikle son iki mod, kar/çamur/kum gbi zorlu yol şartlarının üzerinden gelinmesi için yaratılmış.


Mitsubishi Türkiye yetkilileri, yeni L200 ile ilgili sosyal medya paylaşımlarımızda kullanmamız için #L200DahaSert ortak hashtagini belirlemişler. Yeni L200’ün tüm basılı ve TV reklamlarında da aynı sloganı görmeniz mümkün. Bu söylemlerinde haklılar, çünkü yeni L200 selefine kıyasla daha rijit bir gövdeye sahip.  Bir başka deyişle, araç zorlu doğa koşullarında artık daha az esniyor. Bu da offroad sürüş kabiliyetini artırıyor.
"J" şeklinde inen kabin arka tasarım çizgisi sayesinde arka koltuk sırtı rahatsız edici şekilde dik değil.
Yeni L200’in dış tasarımı baştan aşağıya yenilenirken (ki bence eski özgünlüğünü maalesef kaybetmiş) eski L200’ün birtakım karakteristik tasarım öğeleri korunmuş. Özellikle de kabinin arka kısmının “J” şekilli yapısı. Bu tasarım detayının faydasını arka koltuğa oturduğunuzda anlıyorsunuz. Pick-up’ların genelinde dik ve rahatsız olan arka koltuk sırtlığı bu sayede binek otomobillerdeki gibi eğimli bir yapıya sahip olabiliyor. Bu da iki büklüm oturmanıza gerek olmadığının müjdecisi.

Kabin tasarımında da yenilikler mevcut. Yüksek tasarlanan ön konsolun ergonomisi sorunsuz. Saklama alanları çoğu aile otomobiliyle yarışcak kadar kullanışlı. Paino black kaplamalar ise, bir pick-up’ta olduğunuzu unutturacak cinsten.
Yazıya bu fotoğrafla başlasam, bu kabinin bir pick-up'a ait olabileceğini düşünmezdiniz. 
L200’ün geliştirilen özellikleri arasında yalıtım da yer alıyor. Özellikle motor bölümü ile kabin arasında daha fazla yalıtım malzemesi kullanılmış. Bu sayede yeni L200, yerini aldığı modele kıyasla daha sessiz bir sürüş vaat ediyor. Ayrıca, hem iyileştirilen yalıtım hem daha sert gövde sayesinde kabin içi titreşimi azaltılmış.

Yeri gelmişken motor hakkında da bilgi vereyim. Türkiye’deki L200’ler 2.4 litrelik iki farklı turbo dizel motor seçeneğiyle pazara sunuluyor. Bu motorlardan ilki 3500 d/dak’da 154 hp güç ile 1500d/dak’da 380 Nm tork üretirken, diğeri 3500d/dak’da 184 bygir güç ile 2500 d/dak’da 430 Nm tork üretiyor.  Güçlü olan motor sadece 4X4 çekiş sistemi, otomatik şanzıman ve en yüksek donanım seviyesi olan Blizzard ile satın alınabiliyor.
Mitsubishi L200
L200, Türkiye’de üç farklı donanım seviyesi (Storm, Tornado, Blizzard), iki farklı çekiş sistemi ve iki farklı şanzıman seçeneğine sahip. İki tekerlekten çekişli versiyon sadece en düşük donanım seviyesi Storm ve 5 ileri otomatik ya da 6 ileri manuel şanzıman ile satın alınabiliyor. Tüm donanım seviyeleriyle satın alınabilen 4X4 versiyon ise Storm ve Tornado’da sadece manuel, Blizzard’da sadece otomatik şanzımana sahip.

Storm donanımının çoğunlukla filo kullanıcılarını hedeflediğini belirteyim. Tornada ve Blizzard donanımı ise, yoğunlukla bireysel kullanıcıların taleplerini karşılaması için yaratılmış. Özellikle Blizzard’da elektrikli ayarlı sürücü koltuğundan şerit takip asistanına, anahtarsız giriş&çalıştırma sisteminden çift bölgeli otomatik klimaya kadar lüks sayılabilecek konfor ve güvenlik donanımları sunuluyor. Bunun yanı sıra, giriş donanımı Storm’da da zengin bir listesinin olması sevindirici. En uygun fiyatlı L200’de 7 hava yastığı, bluetooth, elektrikli yan aynalar gibi günlük kullanımı kolaylaştıran ve güvenliği en baştan sağlama alan donanımlar mevcut. (Tüm donanım kalemlerini görmek için buradaki broşürü incelemenizde fayda var. )

L200’ün fiyatları ise, 79.900 TL ile 109.900 TL arasında değişiyor.

Yeni L200, bir pick-up’ı pick-up olduğu için satın alanları mutlu etmeye devam edeceğe bezinyor. Arazi amacının dışında yoğunlukla şehir içinde kullanacaklar da aracın boyutlarını dert etmeyeceklerse pekala mutlu olabilirler. Aynı zamanda konfor donanımları da bu tip kullanıcıları sevindirecektir.

Mitsubishi Türkiye’nin de yeni L200’den beklentisi eskiden olduğu gibi yüksek. Güncel L200 halihazırda kendi sınıfının lideriydi. Satış oranlarına bakıldığında Türkiye’de yeni satılan her 3 pick-up’tan 1’i Mitsubishi L200. Elini güçlendiren yeni L200’ün de benzer satış performansına sahip olması rastlantı olmayacaktır.


Mert ALPKOÇAK/ISPARTA

*Bu yazı, Autocar Türkiye Eylül sayısında da yayınlamıştır.

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--
Bir Marjinal Fransızla Bir Marjinal Bağa Yolculuk 
Mazda CX-5. Vergi Mağduru Son Samuray.
Asfalt dışına çıkmaya hevesli Peugeot 2008 Active 1.6 e-HDi S&S ile Tekirdağ Bağ Rotası'ndaki bir bağ evine, Chateau Nuzun'a, keyifli bir yolculuk gerçekleştirdik. Yolculuk notlarına ulaşmak için buraya tıklayın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..