4 Ekim 2015 Pazar

Ford Mondeo Test Sürüşü - #DireksiyondaBenVarım

Ford Mondeo 1.5 Ecoboost AT Titanium /// #DireksiyondaBenVarım

Geçtiğimiz Kurban Bayramı'nda tatili fırsat bilip uzun zamandır okumak istediğim Seth Godin'in Purple Cow (Mor İnek) isimli pazarlama/kişisel gelişim kitabını okudum. Kitap, özellikle pazarlama alanında fark yaratan işler yapmanın önemini vurguluyordu. Bu farklı işleri yaparken ise, sizinle alakasız bir dolu insan yerine pazarlamanın temel ilkelerinden biri olan doğru kanaldan doğru hedef kitleyle iletişim kurmanın altı birçok kez çizilmişti.

İronik olarak, kitabı bitirdikten tam da birkaç gün sonra Akselerasyon'un facebook sayfasına gönderilen bir mesaj ile Ford'un #DireksiyondaBenVarım projesinden haberdar oldum. Kitapta okuduklarım birden hafızamda canlandı. Bu proje, sanki kitapta bahsi geçen Purple Cow'lardan birisiydi. :) Projeyi merak ettim, sıcak baktım, ve yeni Mondeo ile birlikte oldum.

Ford Mondeo 1.5 Ecoboost AT Titanium /// #DireksiyondaBenVarım

Peki, nedir Ford Türkiye'nin bu yeni projesi?

#DireksiyondaBenVarim projesi sayesinde siz otomobile gitmiyorsunuz, otomobil size geliyor. 


İlk önce internet üzerinden bir form doldurarak Yeni Mondeo'yu test etme isteğinizi bildiriyorsunuz. Ardından size ulaşan Ford Türkiye yetkilileriyle sizin istediğiniz bir lokasyonda ve saatte buluşma ayarlıyorsunuz. Otomobil size geliyor ve "Ford Marka Elçisi" ile birlikte teste başlıyorsunuz. Testin km'sini, parkurunu, süresini (ideali yarım saat) tamamen siz belirliyorsunuz. Showroomlardaki klasik testlerin kısıtlamaları burada pek yok. Ayrıca, marka elçisinin size satış yapmaktan ziyade sadece otomobili anlatmakla görevlendirildiğini belirteyim. Yani, satış görevlisinin satış baskısı "out", bir arkadaş gibi yol boyunca otomobil üzerine sohbet etmek "in".

Selfiesiz test sürüşü mü olurmuş!?! :)

İnternetten doldurulan formların yanı sıra, Ford Türkiye ekibi eski Ford sahiplerine de (bir daha Ford alması muhtemel insanlar) kendisi ulaşıyormuş. Bir başka deyişle, doğru kanaldan çok doğru hedef kitle ile gerçekten fark yaratan bir proje hayata geçiriliyor. Bu projenin İstanbul'dan önce pilot olarak İzmir'de uygulandığını ve satış tekelinde yüksek başarı kazandığını belirteyim. Anlayacağınız, kağıt üstünde başarılı görünen proje pratikte de başarılı olmuş durumda...


Projeyi beğendim, peki Yeni Mondeo nasıl?

Mondeo, D segmentinde ikamet eden bir model. Yani Passat, 508, Superb, Insignia gibi modellerle sıcak rekabet içinde. Tüm bu saydığım rakipleri bugüne kadar test etmeme rağmen Yeni Mondeo ile buluşmam birtakım sebeplerden ötürü gerçekleşememişti. Bu farklı test sürüşü projesi sayesinde kolaylıkla deneyimleyebildiğim Yeni Mondeo, bakalım nasıl olmuş.

Yeni Mondeo'yu sevdim, çünkü...

...tasarımı şahane!

Güzellik göreceli bir kavram, ama Yeni Mondeo'nun dış tasarımı bence tartışma kabul etmeyecek cinsten... 

Özellikle ön yüz oldukça güçlü görünüyor. Mustang'i andıran bu yüzü daha da çekici kılmak içinse (Ayrıca, sürüş güvenliğini artırmak adına..) üst donanımda Dinamik LED ön far opsiyonu satın alınabiliyor. Bu opsiyonla birlikte sıralı yanan LED sinyallere sahip oluyorsunuz. Ki ben onlara resmen aşık oldum! :)

Videoyu izleyin.


...sürüş zevki rakiplerinin çok üstünde.

Ford otomobiller "dinamik sürüş ve üstün yol tutuş"la birlikte anılır. Yeni Mondeo da bu konuda bir istisna değil. Yol tutuşu başarılı. Direksiyonu oldukça hisli. 160 beygirlik yüksek gücün ön tekerleklere aktarılması bile direksiyon sisteminin görevini yapmasına engel değil.

Süspansiyon sistemi yumuşak sayılamasa da bu sınıftaki bir otomobilden beklenen konforu rahatlıkla sunabiliyor. Kabin ise, hem motor hem de yol/rüzgar izolasyonu bakımından oldukça başarılı. Sonuç mu? Virajlara girmek için can attığınız, sizi yormayan, ve konforlu bir uzun yol otomobili...
Yakut Kırmızı, Mondeo'nun hatlarını en çok ortaya çıkaran renklerden birisi...
...O da arka koltuk yolcularını benim kadar düşünüyor. 

Otomotiv tarihinde bir ilk olarak Yeni Mondeo'nun arka dış koltuklarındaki emniyet kemerleri hava yastıklı olarak satın alınabiliyor. Sistemin kaza anında işe ne kadar yaradığını açıkcası bilmiyorum, ama uçakvari kemer tokası bile daha güvenli hissetmeniz için yetiyor. Bu ayrıntı hoşuma gitti.
Hava yastıklı emniyet kemerlerinin tokaları standart emniyet kemerlerinkinden daha büyük.
Yeni Mondeo'yu sevmedim, çünkü...

...yakıt tüketimi fazla. 

1600 d/dak'da 240 Nm tork ile 6000 d/dak'da 160 bg maksimum güç üreten 1.5 litre Ecoboost benzinli turbo motor ile 6 ileri otomatik şanzıman ikilisi, yaklaşık 1.5 ton ağırlığındaki Mondeo'yu 9.1 saniyede 0'dan 100km/h hıza ulaştırıyor. Kağıt üstünde başarılı görünen bu veri, sürüş sırasında da aksini hissettirmiyor.  

Gelgelelim, motorun yakıt tüketimi fazla. Fabrika verisi tüketim verileri şehir içi 10 litre/100km, şehir dışı 5litre/100km ve karma 6.8 litre/100km olarak veriliyor. 

Yaklaşık 70km'lik Ataşehir-Riva-Ataşehir yolculuğumuzda, gidişte sakin kullanarak 8.1 litre/100km, dönüşte performanslı kullanarak 10.6 litre/100 km değerlerini yakaladım. Tüp taktırmak bir çözüm olarak aklınızda yer alabilir. :) 
Dış tasarımı tek başına satın alma sebebi olabilir...
...multimedya sistemi sezgisel ve hızlı değil. 

Yeni Mondeo'da tüm donanım seviyelerinde (Style, Titanium) 8 inçlik dokunmatik ekrana sahip multimedya sistemi standart sunuluyor. Bu sistem ile ilgili beğenmedim iki nokta var. 

Birincisi, sistem sezgisel değil. Yani, istediğim bir fonksiyonu kullanmak için nereye dokunmam gerektiğini kestirmem zamanımı alıyor; arayüz alışkanlık gerektiriyor.

İkincisi, sistemin tepkileri hızlı değil. Ekranın dokunmatik hassasiyeti başarılı olmasına rağmen sistem yeterince hızlı olmadığından dolayı, sistemden tepki gelinceye kadar, ekranın parmağımı algılayıp algılamadığını sorgulamama imkan tanıyacak kadar fazla zamanım oluyor. Bu iyi değil.

...bagaj hacmi küçük. 

429 litrelik bagaj hacmi aslında değer olarak küçük değil, fakat otomobilin boyutları (yaklaşık 4.8m) ve rakipleri göz önüne alındığında komik kalıyor. Bunun temel sebebinin ise, tam boy stepne olduğunu belirteyim. Ayrıca, bagaj kapağı menteşelerinin amortisörlü seçilmemesi de hacmi küçülten bir diğer sebep.

Daha kullanışlı bir bagaj istiyorsanız arka camın bagaj kapağı ile birlikte açıldığı liftback ya da stationwagon karoserin tercih edilmesi mantıklı olabilir. 
Mondeo'nun bagaj hacminin küçük olmasının suçluları işte bu iki detay... 
Gelelim sadede.

Dünyada belki tek olan bu proje benim oldukça hoşuma gitti. İlk defa deneyimlediğim Yeni Mondeo'yu da beklentilerimin üzerinde başarılı buldum. Proje, şu anda sadece İstanbul'da Yeni Mondeo için uygulanıyor. (Yakın bir süre sonra Focus için de başlayacak.) Siz de İstanbul'da yaşıyor ve Yeni Mondeo'nun size gelmesini istiyorsanız direksiyondabenvarim.com adresinden isteğinizi bildirebilirsiniz.

--


Başarılı ve fark yaratan proje için #DireksiyondaBenVarım'ın mutfağındaki ekibe tebrikler, keyifli test sürüşü için ise, "Ford Marka Elçisi" Deniz Bey'e teşekkürler. 

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Yeni BlueHDi EAT6 dizel-tam otomatik kombinasyonu artık Peugeot'nun amiral gemisi 508'de de sunuluyor. 
Yeni modeli Bodrum'da düzenlenen Türkiye lansmanında kullanma fırsatı buldum.
Peugeot'nun Dizeli Bursa'nın İskenderi Meşhurdur!
Peugeot 508 1.6 e-HDi S&S ETG6 Allure'un detaylı test yazısı ve lezzetli İstanbul-Bursa yoluluğumuzdan notları okumak için buraya tıklayın.
Mini Limuzin; Škoda Superb detaylı testine göz atın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..