6 Eylül 2015 Pazar

Peugeot 308 ile Uzun Yol Macerası ve Lezzet Durakları (Bursa İskender-Kemalpaşa Tatlısı-Urla Şarapçılık)

Peugeot 308 1.6 e-HDi; Karagöl, İzmir
Peugeot 308, bence Peugeot'nun bugüne kadar ürettiği en başarılı modellerden birisi. Hatta, belki de en başarılısı. Bu güzel Fransız aslanı, Akselerasyon'un yakın zamandaki test konuklarından biriydi. Test konuğumuz dizel motora da sahip olunca onunla kısa(!) bir yolculuk yapmaya kadar verdik.

Hedefimiz Ege Bölgesi'nin, hatta Türkiye'nin en başarılı şaraplarının altında imzası bulunan Urla Şarapçılık'ı ziyaret etmekti. Düştük yollara.
Tatdelisi ile düştük yollara. 
308'in koltuklarından birinde tatdelisi de olunca yol üstü lezzet duraklarına uğramamak kaçınılmazdı. Yol boyunca yediklerimiz yüzünden yolculuğun ertesi günü kahvaltı yapma ihtiyacı bile hissetmedim :)

İlk durak Bursa.

Bursa şehir merkezi, aslında İstanbul-İzmir yolu üzerinde değil. Ne var ki, Bursa'nın iskenderi deyince akan sular duruyor. Bu yüzden, rotamıza ani bir kararla Bursa'yı da dahil ettik.
Kabapçı İskender (Cevap İskenderoğlu Varisleri)'nin dükkanı Bursa şehir merkezinde.
Evet, İskender'in doğum yeri Bursa; ama bugün birden fazla mekan İskender'i ilk bulduğunu iddia ediyor. Benim araştırmalarım sonucu bulduğum gerçek ise şu şekilde. 

Bugün, Bursa'da "İskender'i biz bulduk" diyen iki ana mekan var. Bunlardan ilki şehir merkezindeki tarihi dükkandaki Kebapçı İskender (Cevat İskenderoğlu Varisleri İşletmeleri), diğeri ise Türkiye'nin birçok ilinde de şubeleri olan İskender (Yavuz İskenderoğlu). Burada ismi geçen Cevat İskenderoğlu, İskender'in yaratıcısı İskender Efendi'nin üç oğlundan en küçük olanı. Yavuz İskenderoğlu ise, İskender Efendi'nin ortanca oğlunun ortanca çocuğu. 

Kafanız biraz karıştı mı? :) Hiç karışmasın, çünkü bu karışıklığı aile için anlaşmazlık olarak niteleyip noktalayabiliriz. Aslında iki mekan da İskender'in ana formülüne ve yapılış detaylarına sahip. Aile içi anlaşmazlıklarından dolayı anlaşamıyorlar sadece...

Peki, hangi İskender'de iskender yemeli? 

Ben şehir merkezindeki tarihi dükkanı daha çok sevdiğim için Bursa'ya her gittiğimde İskender'i Cevat İskenderoğlu işletmesinde yemeyi tercih ediyorum. İstanbul'da da denemek istersem kolaylıkla Yavuz İskenderoğlu'na ulaşabiliyorum. Sadece Bursa sınırları içerisinde şubeleri olan Cevat İskenderoğlu, bu noktada daha "özel" hissettiriyor. Her iki dükkandan çıkan iskenderin lezzeti ise, paha biçilemez. Onu da belirteyim.


Tat delisinin kamerasından: Kebapçı İskender'de İskender şov :)

Sıradaki durak Mustafa Kemalpaşa.

Mustafa Kemalpaşa, Bursa'nın bir ilçesi. İstanbul-İzmir yolu üzerinde kalıyor ve Bursa ile Balıkesir şehir merkezlerinin orta noktası 

Kemalpaşa tatlısının ismi de işte bu ilçeden geliyor. NGS, mustafa kemalpaşa tatlısının üretimini yapan şirketlerden birisi. İstanbul-İzmir yolu üzerinde de hem İstanbul hem İzmir yönüne doğru birer tesisleri bulunuyor. 
Fotoğraftaki kaymaklı kemalpaşa tatlısı, ama içeride envai çeşit kemalpaşa tatlısı mevcut. :)
Biz de iskenderi mideye indirdikten sonra tatlı için NGS'de mola verdik. Mustafa Kemalpaşa'da yediğiniz kemalpaşa tatlısının marketlerde kuru olarak satılan kemalpaşa tatlısından farkı, daha yoğun peynire sahip olması. Daha önce hazır satılan kemalpaşa tatlılarından yemişseniz, aradaki farkı net bir şekilde gözlemleyebiliyorsunuz. 

Bu arada, NGS'de Kemalpaşa tatlısının envai çeşidi bulunuyor. Tahinli, dodurmalı, kaymaklı... Sıcak günlerin kurtarıcısı ise, tabii ki dodurmalı kemalpaşa tatlısı. 

Kemalpaşa tatlısı ile ilgili ekşi sözlükte yazılanları okuyun

Urla Şarapçılık'a ulaştık!

Şaraplarını daha önceden tatttığım için ne kadar başarılı olduklarını biliyordum, ama tesisin bu kadar şahane olabileceğini düşünmemiştim.
Bu Fransız, Urla Şarapçılık'ı sevdi. :)
Masmavi havuz ve sıra sıra dizilmiş palmiyelerin etksiyle Urla'ya mı yoksa Miami'ye mi geldik, bilemedik. :) Aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz havuzun bitimindeki yapının üst katı iki odalı butik otel, alt katları ise tadım merkezi ve şaraphane olarak kullanılıyor. 
Urla'ya mı yoksa Miami'ye mi geldik bilemedik. :)
Şaraphane gezisi sırasından öğrendik ki tesisin girişindeki bu devasa süs havuzunun fonksiyonel bir kullanımı daha varmış. Bu havuzun zemininde yer alan üç büyük pencere yardımıyla fıçılarda bekletilen şarapların bulunduğu odanın aydınlatılması sağlanıyor. Güneş ışığı hem suda hem kalın camda kırıldığı için ışınların ısı etkisi ortadan kalkıyor. Böylelikle, serin olması gereken bu odanın soğutulması için ekstra enerji harcanmamış oluyor. Güneşin sadece aydınlatma özelliğinden faydalanılıyor.
Urla Şarapçılık, son derece temiz ve düzenli bir tesis. Uluslararası standartları yakalamak için hiçbir detay atlanmamış. 
Urla Şarapçılık'ın yakınlarındaki Uzbaş Çiftliği'nde envai çeşit bitki yetiştiriliyor. Burası aynı zamanda palmiye yetiştiriciliği adına Avrupa'nın en büyüğü.
Urla Şarapçılık web sayfası için buraya, ekşisözlük yorumları için buraya tıklayın. 

Zomato'da yazılanlar içinse şuraya tıklayabilirsiniz. 

Peugeot 308 Hakkında

Herkesin bir favori otomobili vardır. Bu noktada C-hatchback segmentindeki favori otomobilimin 308 olduğunu söyleyebilirim. "Golf'ü unuttun galiba" söylemlerini duyar gibiyim. Golf'ü  Bunun üç sebebi var: Keyifli sürüşü, kullanışlı yapısı ve tasarımı. 
Peugeot 308, sürüşüyle de sürücüsünü memnun ediyor. 
308, bana göre Peugeot'nun bugüne kadar ürettiği en başarılı otomobil. Sürücü koltuğuna oturduğunuzda ve otomobili daha çalıştırmadan, 308'in keyifli bir sürüş sunacağını hissedebiliyorsunuz. Size dönük ön konsol, küçük direksiyon simidi, farklı ve sportif tasarımlı göstergeler, yeterince alçakta konumlandırılan ve sizi saran koltuklar...

Tüm bunlar keyifli sürüşün habercisi. Nitekim, tekerlekler dönmeye başladığında tahminleriniz gerçek oluveriyor. 1100kg'lık neredeyse B sınıfı hatchbacklerle yarışır düşük ağırlığı otomobille daha fazla eğlenmenize de olanak veriyor.
Sade ve şık, 308'in tasarımını en iyi özetleyen iki kelime. 
Tasarım anlamında otomobile yalın bir tarz hakim. Ne dışarıda ne de içeride gözü yoran "abartı" tasarım detaylarından kaçınılmış. Hatta, iç mekanda bu durum daha da abartılarak neredeyse hiç düğme kullanılmamış. 

Son olarak 308'in kullanışlılığından bahsedeyim. 

308'in arka koltukları üç kişiyi ağırlayabilecek genişlikte. Orta konsolda sadece bir kişi için tek bardaklık sunulması olumsuz bir detay olsa da kapı içi cepleri ve diğer saklama alanları yeterli sayıda ve geniş tasarlanmış. Dahası, orta konsolun arkasındaki 230 V'luk priz, uzun yolculuklarda kurtarıcı olabiliyor.
İşkolik arkadaşlarınız varsa, 230 V'luk prizden faydalanabilir. 
Artık Peugeot ile özdeşleşen geniş panoramik cam tavan da işini şahane yapıyor. Panoramik cam tavanın da desteğiyle iç mekan, son derece aydınlık. 

Bonus: Düşük Yakıt tüketimi.

Bu yolculuğun bir diğer amacı 1.6 e-HDi dizelin yakıt tüketimini de ölçmek istememizdi. Bu noktada sağlıklı bir test gerçekleştirdiğimizi söylemek zor. Yemek molalarımız tahminimizden fazla ve uzun soluklu olunca programımızın çok kere gerisinde kaldık. Bu yüzden yüksek tempolu bir sürüş seyrettik. Mesela, yoğun trafikten dolayı Bursa'da 4 saat harcadık. Urla içinde çok oyalandığımız için de İstanbul'a dönüş programımız sarktı. 

308 ile aynı dizel motoru paylaşan Peugeot 508 ile Bursa'ya yaptığımız tüketim yolculuğunda 4.4 litrelik ortalama tüketim değerine ulaşmıştık. 308 ile ulaştığımız değerleri ise, aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz. (Sol fotoğraf İstanbul-İzmir, sağ taraf tüm yolculuk.)
Peugeot 308 1500km'ye yakalaşan yolculuğumuz sonunda tüketim değerleri yukarıdaki fotoğraftaki gibi çıktı. 
Sonuç olarak, bu gezide bize eşlik eden ve halihazırda beğendiğim bir model olan 308'e duyduğum sevgi artarak devam etti. 308, çok ortalarda gözükmeyen ama bir o kadar da özel bir otomobil. Onun ülkemizde duyduğu en büyük sıkıntı ise, diğer markalara göre kıyasla daha yüksek olan ikinci eldeki değer kaybı. Peugeot modellerinin ikinci elde daha hızlı değer kaybı yaşadığı aşikar, ama bu handikap üretilen yepyeni başarılı modellerle ileride aşılacaktır. 308, bu savımın en büyük somut örneği..

--

Urla Şarapçılık'a ve Urla Şarapçılık Yönetim Kurulu Başka'nı sevgili Can Ortabaş'a bizi misafr ettiği için sonsuz teşekkürler. 

---İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar---

Peugeot 308 1.6 BlueHDi EAT6 (dizel-otomatik) Basın Lanmanı ve Test Sürüş Etkinliği, Edremit-Küçükkuyu-Çanakkale, 18-19 Mart 2015
Peugeot'nun Dizeli Bursa'nın İskenderi Meşhurdur!
Peugeot 508 1.6 e-HDi S&S ETG6 Allure'un detaylı test yazısı ve lezzettli İstanbul-Bursa yoluluğumuzdan notları okumak için buraya tıklayın.
Bir Marjinal Fransızla Bir Marjinal Bağa Yolculuk 
Mercedes-Benz A 200 AMG Test Sürüşü 


Asfalt dışına çıkmaya hevesli Peugeot 2008 Active 1.6 e-HDi S&S ile Tekirdağ Bağ Rotası'ndaki bir bağ evine, Chateau Nuzun'a, keyifli bir yolculuk gerçekleştirdik. Yolculuk notlarına ulaşmak için buraya tıklayın. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..