6 Kasım 2014 Perşembe

Volvo XC70. Nevi Şahsına Mühnasır.

Volvo XC70 D4. Sıkıcı olmayan bir tasarıma sahip.
Volvo XC70, XC90'dan sonra Volvo model gamının en üstündeki modellerden birisi. Modellerden birisi diyorum, çünkü en tepede üç kardeş model yer alıyor: S80, V70, ve XC70. Bu üç model de temelde aynı otomobil. S80, yüksek konforu sedan karoserde sunarken, V70 bu yüksek konforu daha fonksiyonel bir pakette, stationwagon karoserde sunuyor. XC70 ise, tüm bunların üstüne bir de maceraperest karakter ekliyor. 

Küçük Gözüken Büyük Boyutlar

XC70, önceki yıllarda geçirdiği hafif makyajı saymazsak, 2007 yılından beri aynı tasarımla üretiliyor. Arkadan bakıldığında D sütünlarını kaplayan Volvo klasiği dik stoplar, otomobilin hala diri ve canlı gözükmesini sağlada da ön yüzde kırışıklıkların derinleşmeye başladığı anlayabiliyorsunuz.. (Bu arada, yukarıda bahsettiğim üç kardeş 2015-2016 döneminde yenilenecek, haberiniz olsun.) Volvo'nun ünlü köşeli "wagon" tasarımı, profilden bakıldığında net bir şekilde görülüyor. Köşeli arka tasarımın bir getirisi de yüksek bagaj hacmi. XC70'in bagaj hacmi koltuklar dik haldeyken 575 litre. Bagaj kapağı da elektrikli.
Volvo XC70 D4. Test otomobilinde standart 17 inçlik jantların yerine, opsiyonel 18 inçlik Pan Jantlar var.
XC70 için az önce V70'in(ülkemizde satışı birkaç sene önce durduruldu.) maceraperest versiyonu demiştim. Peki, bu maceraperest hava nasıl yaratılmış? Öncelikle V70, yerden biraz yükseltilmiş. Ön tampon, arka tampon, çamurluklar ve kapıların alt kısmında siyah plastik kaplamalar kullanılmış. Tum bunların üstüne "bonus" olarak test aracındaki kahverengi rengi ekleyince, ortaya sıkıcı olmaktan uzak bir tasarım çıkmış. Bu haliyle XC70'in offroad'a istekli bir görüntü sergilediğini itiraf etmeliyim. Offroadda gerçekten başarılı olması içinse, dört tekerlekten çekişli D5 AWD modelinin tercih edilmesi daha doğru olacaktır. Neyse ki, test otomobili önden çekişli D4 dizel motora sahip ve benim de Bodrum'un masmavi deniz manzarasına sahip yollarından ayrılmaya niyetim yok..
Volvo XC70 D4'ü, Bodrum'da düzenlenen Volvo Benimle lansmanı sırasında test etme imkanı buldum. 
Volvo Demek Yüksek Konfor ve Güvenlik Demek.

Yüksek konfor hissine kapılmamda XC70'in konforlu yapısının yanı sıra kuşkusuz Bodrum'un masmavi deniz manzaralı yollarının etkisi de var tabii :) Şaka bir yana, içinde olduğunuz otomobil Volvo ailesinin en tepesindeki modellerden biri olunca, ister istemez yüksek Volvo konforunu da iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Yüksek hızlara çıkıldığında dahi kabindeki sessizlik korunuyor. Konfor odaklı süspansiyonlar yollardaki bozuklukları sönümlemekte başarılı. Crossover yapısının getirdiği hafif yüksek yapı sayesinde, otomobil iniş ve binişler için ideal yükseklikte. Bu yüksek yapı aynı zamanda yola daha hakim bir görüş anlamına geliyor. Geniş cam yüzeyler ise, zaten açık renkli döşemeler kullanılan iç mekanı daha ferah ve aydınlık kılıyor. Ön ve arka koltuklarda yaşam alanı sorunsuz. 5 kişi şıkışmadan yolculuk edebiliyor.

İç mekanda bolca Volvo tasarım detayı mevcut. Ön konsol sade ve toplu duruyor. "Havada asılı duran" ön konsol tasarımı yine sahnede. Opsiyonel, dokulu ahşap kaplamalar şahane duruyor. Bence, kesinlikle tercih edilmesi gereken opsiyonların başında geliyor. Klima kumandaları, kapı içindeki tuşlar, direksiyonun solundaki aydınlatma grubuyla ilgili butonlar gibi güncel Volvo modellerinde kullanılanlarla aynı birçok kumanda birimi XC70'de de kendine yer edinmiş. Tüm Volvolarda kullanılan ve üç farklı temaya sahip Active TFT Display dijital gösterge ekranı da XC70'de kullanılıyor. V40 R-Design'da V40 silüetiyle size veda eden [VİDEO] bu göstergeler, XC70'de de XC70 silüetiyle sizi uğurluyor. Bu göstergelerin en sevdiğim tarafı sanırım, bu kapanış animasyonu :)
Volvo'nun tüm güvenlik teknolojileri XC70'de de mevcut. 50km/h hıza kadar bir engel gördüğünde otomatik fren yapan City Safety sistemi standart. Kör nokta uyarı sistemi, hatalı şerit değiştirme uyarısı, hız limiti tabelalarını algılayıp bu bilgileri gösterge paneline aktaran sistem, çarpışma uyarı sistemi, öndeki araç ile olan mesafeyi sabitleyip edip hızını öndeki araca göre otomatik ayarlayan adaptif hız sabitleme gibi birçok aktif güvenlik donanımı diğer Volvolar gibi XC70'de de sunuluyor.

Motor da Şanzıman da Tamamen Yenilendi.

Test otomobiline Volvo Ar-Ge'sinin en son ürünlerinde, D4 dizel motor hayat veriyor. Yeni D4 motor, tüm yeni Volvo motorları gibi 2 litrelik hacme sahip. 4250d/dak'da 181 beygir güç ve 1750-2500d/dak aralığında 400 Nm tork üretiyor. D4 motorlu XC70, sadece yeni 8 ileri otomatik şanzıman ile alınabiliyor. Ağırlığı 1900 kilograma yaklaşan XC70'in 0-100km/h hızlanma süresi 8.8 saniye. Fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi ise, 4.8 litre/100km olarak veriliyor. Bu değer pek gerçekçi olmasa da ben sakin kullanımda 6-6.5 litre/100km seviyelerinde rahatlıkla gezilebileceğine şahit oldum.
Volvo XC70 D4. XC70'de çiftli egzos çıkışı var.
D4 Motor, XC70'e yeterli performansı sunuyor. 1750d/dak'da emrinize amade 400Nm tork sayesinde otomobil kesinlikle hantal hisettirmiyor. T4 motorlu V40 R-Design testimde eksikliğini hissettiğim direksiyon arkasındaki vites kulakçıkları ise, beklemediğim şekilde XC70'de mevcut. Sportiflik bir sürüş sunmak bu otomobilin ana hedefi olmasa da vites kulakçıklarının sürüşe keyif kattığı bir gerçek..

Her Şey İyi Güzel Ama...

XC70 hakkında söylenebilecek tüm pozitif yönleri aktardıktan sonra biraz da hoşuma gitmeyen taraflarını söyleyeyim.. Pek göstermese de XC70 aslında son derece iri bir otomobil. 4.8 metreyi aşan uzunluğu ve yüksek yapısı yüzünden virajlarda büyük ağırlık değişimini hissettiriyor. Ayrıca, büyük boyutlar şehir içinde manevra yaparken ekstra dikkat gerektiriyor. Neyse ki, geri görüş kamerası ve park sensörleri park yapma işini kolaylaştırıyor. Ayrıca, bu denli cüsseli bir otomobilde daha sert bir direksiyon kullanılabilirdi. Yine bu direksiyon, daha hisli olabilirdi. 

Sonuç

XC70, Türkiye'de sadece üst donanım seviyesi Advance ile satılıyor. Fiyatı, 200bin TL seviyesinden başlıyor. Test aracındaki gibi tüm opsiyonları satın almaya kalkarsanız bu fiyat, 250bin seviyesini bir miktar aşıyor. Volvo Car Türkiye'nin web sayfasında başarılı bir "Kendi Modelini Yarat" bölümü var. XC70'in tüm donanım listesi ile opsiyonlarının detaylarını bu sistemi kulllanarak kolaylıkla inceleyebilirsiniz.
Volvo XC70 D4
Volvo XC70, nevi şahsına münhasır bir tip. Herkesin ilk başta etkileneceği türden değil yani.. Bu kadar parayı bir Alman premiuma vermektense bu "farklı" İsveçliye vermek içinse aslında çok birşey gerekmiyor. Gösterişe çok önem vermemeniz ve maceraperest ruhla aktif bir hayat yaşama isteğinizin olması yeterli. XC70'in sizi üzeceğine pek ihtimal vermiyorum...

Son olarak, sıfır yada ikinci el bir Volvo modeli sahibiyseniz, Volvo Benimle ayrıcalıklarından da faydalanacağınızı hatırlayatım. "Volvo Benimle Nedir?" diyorsanız, sizi hemen bu linkten içeriye alayım..

--
Son olarak fotoğrafların bazılarının altında imzası olan Gökhan Kali'ye teşekkürler. Bu arada, teknik bir sebepten ötürü tüm fotoğrafları ve de videoyu yazıya dahil edemedim. (Özellikle iç mekan fotoğraflarını) En kısa sürede bu sorunu giderip diğer fotoğrafları da yazıya dahil etmeyi planlıyorum. 


--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..