12 Ocak 2014 Pazar

#reklampazarı - Tavuk Savaşları

Bugün günlerden #reklampazarı! Bu sefer otomotiv gündemindeki güncel bir "reklam atışması"nı paylaşıyoruz. Evet, evet Mercedes'in tavuklu reklamı ile Jaguar'ın Mercedes'in tavuğunu yediği reklamdan bahsediyoruz.

Bugüne kadar süren hikaye:

Herşey Mercedes-Benz'in 3 ay önce (Eylül 2013) yayınladığı bir reklamla başladı. MB "Magic Body Control*" özelliği için tavukların kafalarını sabit tutma özelliğini kullanıdığı bir reklam çekti. Son derece yaratıcı ve eğlenceli olan bu reklamda hiçbir animasyon kullanılmadı. Sadece tavuklar ve kamera. Mercedes'in bu son derece yaratıcı ve eğlenceli tavuklu reklamı sadece Mercedes-Benz'in youtube kanalında bugüne kadar 9 milyon kere izlendi.
Daha sonra Jaguar, biraz kıskanmış olacak ki Mercedes'in tavuklu reklamını ti'ye alan bir reklam yayınladı. Yine oldukça yaratıcı ve eğlenceli olan bu reklam, Jaguar Amerika'nın youtube kanalında bugüne kadar 2.7 milyon kere izlendi.

Mercedes-Benz cevap vermekte geç kalmadı. Jaguar'ın ti'ye alan videosuna cevaben aşağıdaki görseli yayınladı. Bu sefer Pre-Safe adını verdiği güvenlik sistemini
Dikkatli bakarsanız sağ tarafta bir jaguar görülüyor.
Şimdi sıra Jaguar'ın. Bakalım, Jaguar tarafından nasıl bir cevap verilecek :)

Merak edenler için:

*Magic Body Control, bir kamera sayesinde yol koşullarını izleyip eğer yolda çukur, tümsek vs. varsa otomobilin süspansiyonunu önceden hazırlayıp konforu artırıyor.
**Pre-Safe, kamera ve sensörler yardımıyla kaza olacağını önceden anlayıp otomobilin süspansiyonunu, koltukların pozisyonunu ayarlayıp emniyet kemerlerini sıkma gibi birtakım işlem ile otomobili kazaya hazırlıyor.
***Mercedes-Benz'in tavuklu reklamında Diana Ross'un Upside Down şarkısı kullanılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..