16 Eylül 2012 Pazar

Otomobil Markaları Sosyal Medyada-I

İnternet, yaygın olarak kullanılmasıyla birlikte, tüm yönleriyle hayatımızı ‘işgal’ etmeye başladı. Üretici ve tüketici arasında yeni bir iletişim kanalı açıldı. İnternet, ilk başlarda eski tip reklamlara (bannerlar, reklam videoları vs.) ev sahipliği yaparak üreticiler için klasik pazarlama ürünlerinin kulllanıldığı yeni bir mecra olarak görüldü. Bu durum çok uzun sürmedi ve "asıl yeni" iletişim kanalının "Sosyal Medya" olarak nitelenen yapı olduğu anlaşıldı. Friendfeed, Pinterest, Flickr, Youtube gibi mecraların da var olduğu; fakat Facebook, Twitter ve bloglar üçlüsünün bu yapının üç ana bacağı olduğu aşikar. Geleneksel araçlara göre Sosyal Medya'yı benzersiz kılan ise tüketicinin de üretici kadar söz sahibi olması. Sınırsız kullanıcının her türlü görüşünü ifade edebilmesi olumlu bir özellik olarak görülse de üreticiler bu durumun kendileri için büyük tehlike arz ettiğini farkettiler. Sosyal Medyada yapılan en küçük bir hata, olumsuz kullanıcı yorumu vs. marka imajında büyük bir hasara yol açabilirdi. Bu yüzden büyük stratejiler yapmak üreticiler için bir zorunluluk haline geldi. Nüfus olarak kalabalıklaşmasıyla birlikte Sosyal Medya'nın önemi daha da arttı. Bu muhteşem kitleyi etkilemek isteyen otomobil markaları da kolları sıvadı ve hiç vakit kaybetmeden sosyal medya kanallarından birine bazıları ise birden fazlasına hızlı bir giriş yaptı. Bu yazımda Türkiye'de faaliyet gösterip Twitter'ı da kullanmayı ihmal etmeyen Otomobil markalarını ele alacağım.


Türkiye'de Faaliyet Gösterip Twitter Kullanan 22 Otomobil Markası bulunuyor:




Audi Türkiye (@auditurkiye)
Alfa Romeo Türkiye (@AlfaRomeoTR)
Bmw Türkiye (@BMW_TR)
Citroen Türkiye (@CitroenTurkiye)
Fiat Türkiye (@FIAT_TR)
Ford Türkiye (@fordturkiye)
Hyundai Türkiye (@HyundaiTurkiye)
İnfiniti Türkiye (@InfinitiTurkiye)
Kia Türkiye (@KiaTurkiye)
Land Rover Türkiye (@LandRover_TR)
Mazda Türkiye (@MazdaTurkey)
Mercedes-Benz Türkiye (@MercedesTurkiye)
Mini Türkiye (@MINI_Turkiye)
Mitsubishi Türkiye (@MitsubishiTR)
Nissan Türkiye (@NissanTurkiye)
Peugeot Türkiye (@PeugeotTurkiye)
Renault Türkiye (@RenaultTurkey)
Seat Türkiye (@SEAT_TURKIYE)
Skoda Türkiye (@SkodaTurkiye)
Subaru Türkiye (@Turkiyesubaru)
Toyota Türkiye (@Toyota_Turkiye)
Toyota Türkiye (@toyotacomtr)
Volvo Car Türkiye (@VolvoCarTurkiye)


Çoğu marka twitter üzerinden direk model tanıtımı yapsa da işin bilincinde olanlar büyük reklam kampanyalarına twitterı da dahil edebiliyor. Bayram, önemli günler de yapılan paylaşımlarla kutlanıyor. Ayrıca, takipçilerin ilgisini korumak için zaman zaman küçük yarışmalar da twitter üzerinden organize ediliyor. 



En yüksek takipçi sayısına ilk beş: Audi, Volvo, Renault, Mercedes-Benz, Fiat şeklinde oluyor. En çok paylaşım Hyundai tarafından yapılırken, Mazda yaptığı sadece 7 paylaşımla twitter konusunda yeni olduğunu belli ediyor. Son zamanlarda gönderilen tweet sayısı ile takipçi dialogları incelendiğinde İnfiniti, Mazda ve Alfa Romeo diğer markalara göre daha silik bir imaja sahip.
Audi takipçi sayısının getirdiği birinciliğin hakkını veriyor. Oldukça yüksek bir kullanıcı katılımına sahip. Türkiye'de Twitter üzerinden yaptığı kampanyalara genel anlamda en fazla katılım alan otomobil markası büyük ihtimalle Audi. Sene başında Q3'ün tanıtımına destek olmak amacıyla #twhikaye hashtagiyle düzenlediği tanıtım kampanyası bunun en büyük kanıtı.
Volvo'nun geçtiğimiz aylarda twitter hesabından da desteklenen bir reklam kampanyası vardı: En iyi üçlü. Bu çalışma dahilinde 1.6 litre-dizel-otomatik kombinasyonun S60 ve V60 modellerinde sunulmaya başlandığı duyuruldu. Twitter üzerinden de  #eniyi3lu hashtagi oluşturuldu. Kampanya o kadar tutuldu ki #eniyi3lu hashtagi uzun bir süre "trending topics" listesinden inmedi.
Mercedes-Benz belki de en çok yarışma düzenleyen otomobil markası konumunda. Ayda en az bir kere ucunda Mercedes-Benz logolu küçük hediyelerin olduğu yarışmalar düzenliyor. Bu yarışmalar bazen retweetlemek üzerine kuruluyken bazen de sorulan soruya kısa bir cevap istenebiliyor. 
Son olarak Peugeot da geçtiğimiz hafta, Red Hot Chili Peppers Türkiye konseri bileti ödüllü bir yarışma düzenlenlemişti. Yapılan bilgilendirme tweeti:"Özgür", "Hareket" ve "Beden"... Bu üç kelimeden en az birini kullanarak  ile tweet at, RHCP konserini en önde izle!

Diğer markalar bu sene yaptıkları kampanyalarla öne çıkmaya başlasalar da Twitter'da genel toplamda birincilik bence Audi'ye gidiyor.

Facebok, Pinterest ve diğer sosyal medya mecralarının incelemesi ise önümüzdeki haftalarda Akselerasyon'da.


*Twitter'daki değerler 15 Eylül 2012 tarihlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..