18 Haziran 2015 Perşembe

Mazda CX-5. Vergi Mağduru Son Samuray.

Kendi hayatımda bir takım değişiklikler oldu. Bu değişiklikler blogu da etkileyen cinstendi. Bir yazıyla duruma yakın zamanda açıklık getireceğim, ama öncesinde küçük bir bilgilendirme yapayım. Artık Autocar'da da yazıyorum. Bu yeni süreçte blogu da aksatmamak adına tanıdığım ve güvendiğim arkadaşlarımdan yardım almaya karar verdim. İlk aşamada sevgili arkadaşım Hikmet Cemal, teklifimi geri çevirmedi. Bir deneme yazısıyla start almaya karar verdik. 

Akselerasyon'un sürekli takipçileri aslında Hikmet Cemal ismine aşinadır, Bildiğiniz gibi çoğu otomobillerin fotoğraf içeriklerinde Hikmet'in imzası var. Lafı fazla uzatmadan artık kalemi Hikmet'e de bırakıyorum...

Yorumlarınızı eksik etmeyin lütfen. :)

--

Merhabalar, ben Hikmet Cemal. Artık Akselerasyon.com otomobil blogu bünyesinde ben de deneyimlerimi sizlerle paylaşıyor olacağım. Daha önce birçok defa fotoğraf ve video içerik desteği  verdiğim Akselerasyon.com için işi bir üst boyuta taşımak istedim. Bu konuda blogun kurucusu sevgili arkadaşım Mert Alpkoçak’a teşekkürlerimi borç bilirim.

Hadi başlayalım! :)

Mazda CX-5 - Kompakt SUV'ların Sağlam Oyuncusu!

Mazda, son zamanlarda kendini hem teknoloji hem de tasarım açısından bir hayli geliştirmiş durumda. Eski araç tasarımlarına yeni bir soluk getirerek otomobil endüstirisinde adından çokça bahsettiriyor. Yeni nesil araçlarının hepsinde, kendince yorumlayıp uyguladığı "KODO – Hareketin Ruhu" tasarımı ile emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor. 
Mazda CX-5'in asıl rakipleri, Toyota RAV4 ve Ford Kuga gibi modeller..
Mazda'nın kendinden sıkça bahsettiren hatta otomobil literatürüne altın harfler ile yazılmış diğer bir yenilik ise SKYACTIV teknolojisi. İsterseniz gelin Mazda CX-5 detaylarına bir göz atalım...

Dış Tasarım – Tek Kelime ile Kışkırtıcı!

Mazda CX-5 ilk görüşte kendine hayran bırakıyor. Spor otomobillerini aratmayan akıcı dış bir tasarım’a sahip. Geniş omuzları ve kaslı yapısıyla çok yakışıklı duruyor. Önde üç boyutlu ızgara ve orta üst kısmına konuşlandırılmış iri Mazda logosu bir hayli dikkat çekiyor. Ön far grubu kendisinin uzak doğulu bir savaşçı olduğunu hissettiriyor. Savaşçı dedim, çünkü bu araç diğer giriş ve kompakt SUV’lara kafa tutuyor. 
Akıcı ve güçlü kelimeleri, CX-5'in tasarımının kilit sıfatları.
19 inçlik alaşımlı koyu gri jantlar, sağlam bir sürüş sunmasının yanı sırai tasarımsal olarak da CX-5'i tamamlayan önemli bir detay. Tamponlar, tekerlek çamurlukları ve kapıların altlarındaki siyah sert plastik hafif arazide oluşacak çarpma ve yerle oluşabilecek temaslara karşı aracı koruyor. Ön kaputta yer alan ve ön panjurla buluşan derinlemesine iki çizik bu küçük SUV’a ayrı bir dinanizm veriyor ayrıca geriye doğru alçalan tavan aracın sportif ruhunu tamamlayan diğer bir tasarımsal öge. Arka kısıma gelecek olursak spoyler, far grubu ve çift egzoz ise arkadan hatchback spor bir otomobil gibi görünmesini sağlamış.


İç Tasarım – Ha gayret az kaldı!

CX-5’ in dış tasarımı beni kendine hayran bıraktırmış olsa da iç tasarımın pek etkilemediğini itiraf edebilirim. Tasarım olarak pek etkilenmemiş olsam da kullanılan malzeme kalitesi gayet başarılı ve tok bir his veriyor. Orta konsola ulaşım son derece kolay ve rahat. Hem direksiyon simidinde hem de vitesin hemen altındaki joystick ile kolayca kontrol edilen multimedya sistemi, üst sınıf bir deneyim yaşatıyor. 
Dış tasarıma kıyasla bu iç mekan hiç olmuyor Mazda...
Araçta standart olarak yer alan BOSE ses sistemi, güçlü ve pürüzsüz ses çıkışı ile yolculuğun keyifli geçmesini sağlıyor. Torpido ve eşya gözleri ise kullanışlı ve yeterli. 
Koltuk içi cepler ve bardaklılar yeterli.
Ön koltukların elektrikli kontrol edilmesi ve baldır desteği ön koltuk yolcularını şımartıyor. Arka koltuklara gelecek olursak üç yolcunun arkada rahat edebileceğini pek sanmıyorum, fakat dirsek dayama ve bardaklık sayesinde iki yolcumuzu rahat ettirecektir.
Arka koltuklar iki kişi için rahat. Üç kişi için idare eder.
Ekstra Not: Bağımsız katlanabilir arka koltuklar bu araçta etkilendiğimiz diğer bir ayrıntı hem içeriden hemde bagajdan kollar sayesinde hiç yorulmadan serbest bırabildiğiniz koltuklar gerçekten muazzam tasarlanmış. 
Bagaj perdesi, bagaj kapağından ayrılabiliyor. (solda) Koltuklar tek bir kol yardımıyla bagajdan katlanıyor. (sağda)
Çok basit bir hareketle koltukları yatırabiliyorsunuz. Arka koltuklar katlandığında neredeyse çıkıntısız, dümdüz bir zemin oluşuyor. Normal kullanımda 503 litre yükleme alanı sunan CX-5 arka koltukları yatırınca 1620 litre yükleme alanıyla çok sevgili IKEA yassı kutularını bekliyor :) 
Bugüne kadar deneyimlediğim en kullanışlı bagaj alanlarından birisi CX-5'inkiydi. 
Performans – Atmosferik Motor ve Muazzam Tınısı

Daha önce Mazda 6 testinden hatırlayacağımız aynı motor ünitesi bu araca konuçlandırılmış. O yüzden çok ayrıntılı bahsetmeden diğer performans unsurlarından söz edeceğim.
Türkiye şartlarında 2.0 litrelik benzinli motor, 2.2 litrelik dizele kıyasla daha avantajlı. 
CX-5 ülkemize 2.0 lt benzinli ve 2.2 diesel olmak üzere iki ayrı motor ve standart 4X4 çekiş sistemi ile geliyor. Bizim test ettiğimiz araçta, 162 PS güç üreten 2.0 litrelik benzinli motor ile 6 ileri otomatik şanzıman yer alıyordu. Ben dizelciyim derseniz 2.2 litrelik diesel ünite 175 PS güç üretiyor, fakat ülkemizde yer alan vergilendirme sistemiyle diesel ünite cazibesini kaybediyor diyebiliriz. Kullandığımız aracın benzinli motoru ve şanzımanı son derece uyumlu bir birliktelik içerisindeydi. Tek eleştirim, turbo değil de atmosferik motor olmasından kaynaklı ani hızlanmalarda biraz cansız kalması. Devir yükseldikçe bu motor yeterince cürretkar olabiliyor.
Skyactiv teknolojisi, Mazda otomobillerin kilit özelliklerinden birisi. 
Performans deyince çoğu kişinin aklına motor ve şanzıman gelir, fakat performansı tetikleyen bir çok unsur vardır. Mazda CX-5'in hafif ve verimli SKYACTIV-GÖVDE özellikleri, aracın verimli bir yakıt performansı sağlamasının yanı sıra eğlenceli, çevik ve duyarlı bir sürüş deneyimi yaşatıyor.

Ön ve arka süspansiyonlar ise yüksek hız ve virajlarda aracı stabil ve düz tutarken, engebeli yollarda yumuşak emişler ile kabin içine minimum sarsıntı veriyor.


Adaptif LED Ön Farlar (ALH)


Sürücü Dikkat Uyarısı (DAA)

DAA sistemi sürüş davranışını sürekli analiz edip sürücünün yorgun olduğunu belirlemesi halinde sesli ve görsel uyarı veriyor.

Akıllı Şehir İçi Fren Desteği (SCBS-Smart City Brake Support)

Bu sistem düşük hızlarda oluşabilecek çarpmaları engellemek için tasarlanmış. 30 km/s ve daha düşük hızlarda olası bir çarpma durumu söz konusu olduğunda otomatik olarak fren yapıyor. Bir de 8 km/s ve daha düşük hızlarda geri viteste giderken arka sensörler yardımıyla olası kazalara karşı fren uygulayıp çarpmanın etkisini veya çarpmanın tamamen önlenmesini sağlar. 
Ön camın üst orta kısmında Şehir İçi Akıllı Fren Desteği'nin kamera ve sensörleri yer alıyor. 
Ekstra Not: Bu tür özelliklerin yeni nesil araçlarda yer alması gerçekten sürücüye güven veriyor fakat selefleri bu konuda bir hayli ilerlerken Mazda’nın SCBS sistemini daha da geliştirmesi gerekiyor. Örneğin, Volvo ve Subaru'nun sistemleri daha yüksek hızlara (50km/h) kadar çarpmaları engelleyebiliyor. Ayrıca, Mazda'nın sistem çalıştığında herhangi bir görüntü ya da sesli uyarı verilmediği için ansızın acı bir frenle birden kola kola giriyorsunuz... Bu da haliyle otomobil içinde soğuk ve gergin rüzgarlar esmesine sebep oluyor. 

Arka Trafik Uyarısı (RCTA)

Mazda CX-5'inizi geri vitese aldığınızda etkinleşen sistem, örneğin bir park alanından geri viteste çıkarken aracın arkasına yaklaşan tüm araçlara ilişkin uyarı veriyor. Sesli uyarı ve kapı aynasında yanıp sönen sinyal, güvenli olmayan bir mesafede bulunan engelleri sürücüye iletmesi gayet başarılı.

Kör Nokta İzleme Sistemi (BSM)

Mazda CX-5’in radar tabanlı sistemi, kör noktanıza bir araç girdiğinde sizi uyarıp olası bir kazaya karşı korur. Bu sistem bir araç arkadan 45 metreye kadar yaklaştığında, sizi sesli bir uyarı alarmıyla ve kapı aynalarındaki sinyal lambalarını yakıp söndürerek uyarır.
Ekstra Not: Mazda CX-5’in yan aynaları tek kelime ile muhteşem! Geniş ve büyük olması sebebiyle arkanızı çok rahat bir şekilde görebiliyorsununuz.

Son Söz

2.0 lt benzinli Mazda CX-5’i kutup beyazı (mat) rengi ile 137.850 TL’lik bir etikete sahip. Kutup beyazı haricinde diğer renkler için extra 1.800 TL, ateş kırmızısı için ise extra 2.300 TL ödemeniz gerekecek. Açıkçası, birçok teknolojik ve tasarımsal yeniliği standart olarak sunan Mazda CX-5 renk konusunda ki bu aç gözlülüğü tutumunu anlamış değilim. Ateş kırmızının Mazda'lara çok yakıştığını da itiraf etmeliyim.
Mazda CX-5 
CX-5’in 2.2 lt turboşarjlı ünitesini almak isterseniz, etiket fiyatı 203.100 TL oluveriyor. Bu parayı verip diesel almak mı, yoksa uygun fiyata benzinli motoru mu tercih etmek derseniz kesinlikle benzinli ünitenin alınması taraftarıyım, kar zarar analizi yapıldığında aradaki miktarın çok çok uzun kilometreler yapıldıktan sonra ancak kapanacağı aşikar.

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..