23 Mart 2015 Pazartesi

Peugeot 308'e 1.6 Dizel Otomatik Geldi! [Lansman]

Peugeot 308 1.6 BlueHDi EAT6 lansmanı ve basın test sürüş organizasyonu, 18 Mart haftasında Çanakkale'de gerçekleştirildi.



Peugeot'nun orta sınıf hatchback modeli 308, Türkiye pazarının gözdesi 1.6 litre dizel-otomatik seçeneğine kavuştu. Sportif ve şık tasarımıyla baş döndüren model, böylelikle en önemli eksiğini de gidermiş oldu. Bir nevi aranan kan bulunmuş oldu..

Reklamlarını gördüğünüzde de dikkatinizi çekecektir, Peugeot 308'in bu yeni motor-şanzımanın tüm tanıtım çalışmalarında dizel-otomatik yerine dizel-tam otomatik tanımı kullanılıyor. Bir diğer deyişle Peugeot, yeni EAT6 şanzımanın, sarsıntılı geçişleriyle kötü üne sahip mevcut yarı otomatik ETG serisi şanzımanlardan tamamen farklı olduğunun altını çiziyor.

Bu konuda son derece haklılar, çünkü Aisin imzalı tork konvertörlü yepyeni EAT6'nın eski ETG5/ETG6'larla a-la-ka-sı yok! Bazı vites geçişlerinde DSG'den bile hızlı olan şanzıman pratikte de bu bilginin aksini hissettirmiyor. DSG kadar yüksek konfor sunan ve performanslı sürüşlerde sizi üzmeyecek çabuklukta tepkiler veren bir şanzımanla karşı karşıyayız. Sanırım, en sonunda Peugeot'da otomatik önyargımı yıkmaya başlıyorum :)
1.6 litrelik yeni BlueHDi dizel motor 120 beygir güç ve 300 Nm tork üretiyor. 
Performanslı kullanım demişken yeni 1.6 BlueHDi dizel motordan bahsetmenin de zamanı geldi sanırım. 1.6 BlueHDi, mevcut 1.6 e-HDi dizel ünitenin geliştirilmiş ve daha yüksek verimle çalışan versiyonu olarak tanımlanabilir. Bugüne kadar daha çok ticari araçlarda emisyon değerlerini düşürmek için kullanılan Adblue sıvısı bu motorda da emisyonları düşürmek için uğraşıyor. Motorun ismindeki Blue kelimesi de zaten bu Adblue sıvısından geliyor. Motorun salınım değeri 92 g/km CO2. Ayrıca, şimdiden Euro 6 normlarını karşılıyor.
Peugeot 308 1.6 BlueHDi EAT6, Çanakkale.
BlueHDi motorun emisyon değerleri gibi yakıt tüketim değerleri de sınıfının en başarılarından biri.

Bu anlamlı haftada Çanakkale Şehitler Abidesi gezisi de kapsayan hızlı tempolu lansman sonunda kendimizi son dakikada havalimanına atmadan hemen önce, yakıt tüketim değerini yol bilgisayarından 6.7 litre/100km olarak okudum. Bu değer yüksek gelmesin, çünkü 450 km'yi kesinlikle sakin bir şekilde kat etmedik! 

Şehirler arasında normal kullanımda bir Peugeot dizel motordan bekleyebileceğiniz 5.0 litre/100km ve hatta altı gibi düşük bir değeri rahatlıkla görülebileceğini söyleyebilirim. Tork konvertörlü geleneksel otomatik şanzımanın etkisi çok büyük değil anlayacağınız.. 
Peugeot 308 1.6 BlueHDi EAT6, Çanakkale.
1.6 BlueHDi dizel ünite, 1750d/dak'da 300 Nm maksimum tork ile 3500d/dak'da 120 hp maksimum güç üretiyor. 308'in boş ağırlığı bu motor-şanzıman seçeneğinde sadece 1200 kg. Yani, Peugeot 308 kendi sınıfının en "fit" otomobil. Bu da 9.5 saniyelik(Allure donanımındaki standart 17 inç&opsiyonel 18 inç jantlarla 10.2 saniye) kendi segmentindeki dizel-otomatikler arasında rekor olan bir 0-100 hızlanma verisini beraberinde getiriyor.

Kağıt üstündeki verilerini öğrendikten sonra hafif gövdenin yol tutuşa olumsuz etki edeceğini düşünmüştüm ama Peugeot 308 beni haksız çıkardı. Küçükkuyu-Çanakkale arasındaki virajlı dağ yolunda pençelerini adeta asfalta geçirerek ilerledi. Rakiplerine göre daha geniş olan ön/arka iz açıklığı ile yere yaklaştırılan ağırlık merkezi başarılı yol tutuşun en büyük sebepleri. 18 inçlik jantların da yol tutuşa olumlu etkisi olduğunu hatırlatayım. Ayrıca, 300 Nm gibi görece yüksek torka rağmen ön tekerlekler asfaltla ilişkisini kolay kolay kaybetmiyor. Bu da artı bir değer.. 
Eğlenceli sürüşün belkemiklerinden küçük direksiyon simidi. (Solda) Neredeyse tüm kontrollerin tek bir dijital ekranda topladığı kabin sade ve kumandaların kullanımı kolay. (Ortada) Keyif ile aranızda sadece tek tuş var. (Sağda)
Virajlı dağ yolundan yüksek keyif almamı sağlayan bir diğer ana faktör Sport modunda kabinde yaratılan "gaza getirici" atmosfer ve içeriye verilen yapay motor sesiydi. Orta konsolda Sport tuşuna basınca gösterge paneli bir anda kıpkırmızı kesiliyor, gösterge panelinde ortadaki dijital bölümde anlık tork, güç ve basınç değerleri gösterilmeye başlanıyor. Gaz pedalının tepkileri iyileştiriliyor. İçeri verilen V8 motor sesi ise cabası. (Aşağıdaki videoyu izleyerek sesi deneyimleyin.)
İtiraf etmem gerekirse bugüne kadar deneyimlediğim en başarılı "gaza getirme" atmosferlerinden birisini 308'in Sport modunda yaşadım. Sport modu, Allure donanımının üzerine 2400 TL verilerek alınan Performance Pack(18 inç jantlar, vites kulakçıkları, Sport modu) ile geliyor. Ona verilen parayı kuruşuna kadar hakediyor. 

Bu arada, 308 BlueHDi EAT6 ile ilgili hoşuma gitmeyen yegane nokta, normal sürüş modunda motor gürültüsünün kabinde bir miktar fazla hissediliyor oluşu. Ne var ki Sport modu yine günü kurtarıyor :) 

Kırmızı otomobilde Performance Pack opsiyonu var, gri otomobilde yok. Dışarıdan bakıldığında aralarındaki tek fark jantları. Asıl fark ise, direksiyonları başındaki eğlence katsayısı :)
BlueHDi EAT6 seçeneği, sadece orta donanım Active yada yüksek donanım Allure ile satın alınabiliyor. Acitve'in fiyatı 73.990 TL, Allure'un fiyatı 81.990 TL'den başlıyor. (Detaylı donanım tablosu için buradaki, güncel fiyatlar için şuradaki broşür işinizi görecektir.)

Eminim ki 308 dizel-otomatik seçeneğinin satış fiyatlarını yüksek bulanlar olmuştur. Ne yalan söyleyeyim, bu fiyat ilk başta bana da bir miktar yüksek gelmişti. Rakiplerini incelediğimde ise, fiyatının o kadar da abartılmaması gerektiğini farkettim.


308'in muadili olabilecek rakiplerinden Ford Focus'un 1.6 dizel manuel en üst donanımlı versiyonu (otomatik şanzıman sunulmuyor) 76bin TL'den, Opel Astra'nın 136 beygirlik 1.6 dizel manueli (otomatik şanzıman sunulmuyor) iki farklı donanımda 73 ve 79 binTL'den, VW Golf'ün 1.6 dizel DSG otomatik en üst donanımlı versiyonu ise, 90bin TL'den başlıyor. 308'in fiyatları ise ortada. Kaba tabirle ağzına kadar dolu test aracıma (kırmızı olan) fiyatı yaklaşık 91bin TL'ye sahip olabiliyorsunuz. Muadili rakiplerini düşündüğümde fiyatı aslında rekabetçi gözüküyor..
Full LED ön farlar Allure donanımında standart.
Peugeot 308, Peugeot'nun bence bugüne kadar ürettiği en başarılı otomobil. Başarılı tasarım özellikleri ile kendine has kullanışlı ve sade iç mekan yapısının yanında teknik özellikleriyle de rakiplerini terletmeyi başarıyor. Yeni eklenen dizel-otomatik seçeneği sayesinde elinin güçlendiği de tartışmasız bir gerçek. Dizel-otomatik'te diretiyor ve zengin donanıma, keyifli sürüşe ve başarılı kabine sahip bir model arıyorsanız 308'i atlamayın derim. Bir sonraki otomobiliniz o olabilir...

--

Fotoğrafları Peugeot Türkiye için Savaş Yılmaz çekti. Bu şahane fotoğrafları gördükten sonra benimkiler ütüyle çekilmiş gibi durduğu için kendiminkilerden ziyade daha çok onun fotoğraflarına yer verdim :) Ayrıca, bu anlamlı haftada lansman programını Çanakkale merkezli organize eden Peugeot Türkiye'ye tebrik ve davet için teşekkürlerimi bir kez de buradan ileteyim.. 

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..