8 Ağustos 2015 Cumartesi

Opel Corsa Sport 3 Kapı. Hediye Paketi Olsun Lütfen.

Opel Corsa 3 Kapı Sport (1.0 ECOTEC Turbo & 6 İleri Manuel)
Uzun zamandır bir otomobili bu kadar beğendiğimi hatırlamıyorum! Hatta beğenmekle kalmadım, Yeni Corsa 3 Kapı’yı bildiğiniz satın almak istedim. Corsa'yı bu kadar beğenmemin ardındaki temel sebep ise, benim profilimdeki bir insanın isteklerini karşılayabiliyor olması. O yüzden, otomobilden önce izninizle kendimi tanıtayım.
İki İzmirli Boğaz'a karşı poz da mı vermeyelim? :)
İsmim Mert. 21 yaşında üniversite öğrencisiyim. İstanbul’da yaşıyorum. Cinsiyetim erkek. Medeni halim bekar ve bir süre daha evlenmeyi düşünmüyorum. Spor yapıyorum. Son olarak, bir ürünün tasarımı satın alma tercihimi önemli ölçüde etkiler.

Tanıştığımıza memnun oldum :)

Gelelim Corsa’ya...

B segmentinde ikamet eden görece küçük bir otomobil. 2014 sonunda tamamen yenilendi. Silüeti eski nesille fazlaca benzerlik gösterse bile çok daha gergin hatlara sahip. Bu gergin hatlar en çok 3 Kapılı karoserin işine yaramış. Eskiden de sportif olan görünümünü daha sportif bir hale büründürmüş.
3 kapılı Corsa sadece Sport donanımıyla satın alınabiliyor. Bu da fotoğraftaki modelde gördüğünüz 17 inçlik jantların, bi-xenon farlar&led gündüz farlarının, krom çerçeveli ön sisfarlarının ve elektrikli&ısıtmalı&gövde rengi yan aynaların standart olduğu anlamına geliyor. 
Corsa 3 Kapı, Türkiye'de sadece 1.0 litrelik turbo benzinli motor ile 6 ileri manuel şanzımanla satılıyor. Bu otomobilin tek donanım seçeneğiyse, Corsa ailesinin en üst ve en sportif donanım seviyesi olan Sport


Anlayacağınız Corsa 3 Kapı, bir gencin sahip olmak istediği otomobil profiline son derece yakın bir pakette sunuluyor. Benim de bu sayede kalbimi çalıyor. 

Muhteşem üçlü; krom egzos çıkışı + 17 inçlik jantlar + coupe karoser 
Gelin, şimdi detaylara inelim.

Corsa 3 Kapı'nın motoru, otomobilin sportif görüntüsüne destek olacak cinsten. Motorun ismi, 1.0 ECOTEC Turbo. Sadece 6 ileri manuel şanzımanla sunulan benzinli turbo motor, 115 Hp’lik maksimum gücünü 5000d/dak’da, 170 Nm’lik maksimum torkunu ise 1800d/dak’da üretiyor. 3 silindirli motor, 1103 kg ağırlığındaki Corsa 3 Kapı'yı 10.3 saniyede 0'dan 100km/h hıza ulaştırabiliyor. 

Günlük kullanım için fena sayılmaz. Sollamalarda da turbonun düşük devirlerdeki varlığı güven veriyor. 

1.0 benzinli turbo motoru başarılı buldum.
Küçük hacimli motorlara genelde ön yargılı yaklaşırım. Düşük devirlerde atak karaktere sahip olsalar da yakıt tüketimleri genelde yüksek olur. Corsa’nın motorunda ise, çok karakterli bir yapı olduğunu söyleyebilirim. Turbonun avantajını kullanıp performanslı kullanmak isterseniz performanslı oluyor, düşük hacmin avantajını kullanıp az yakmak isterseniz az da yakabiliyor.  

350 km’ye yaklaşan kullanımım sonrası benim elde ettiğim gerçek tüketim değerleri şu şekilde. Tüm değerlerin, İstanbul içi karma tüketim değerlerim olduğunu belirteyim.

Performanslı kullanım: 8.4 litre/100km
Ekonomik kullanım: 5.3 litre/100km 
350 km’nin genel ortalaması: 7.5 litre/100km 

İtiraf etmem gerekirse, ekonomiklikten ziyade daha çok performanslı kullandım. Daha sakin kullanımlarda şehir içinde 7 litre/100km'nin altına inmek zor değil. 
İstediğiniz zaman performanslı, istediğiniz zaman ekonomik. 3 silindirli 1.0 litre turbo benzinli motoru sevdim. 
Motoru dışında otomobilin sportif dış görünümünü destekleyen ve sürüş keyfini artıran yegane unsur, 6 ileri manuel şanzımandı. Net ve kısa vites yollarına sahip bu şanzıman, sürüş keyfi arayan kullanıcıları kesinlikle üzmeyecektir.  

Süspansiyonlar hafif sert ayarlara sahip. Bu noktada konfordan biraz ödün verildiğini söyleyebilirim. Ses yalıtımı ve yol gürültüsü ise, sınıf ortalamalarında. 


Sürüş dinamikleri açısından baktığımda ise, direksiyonun hisli yapısı beğenimi kazandı. Küçük ve rijit gövde ile oynamak eğlenceli ki bu noktada hafif sert süspansiyonlar size yol tutuş konusunda yardımcı oluyor. 
Eski Opellerin kalabalık düğmeli yapısından uzak yeni kabin tasarımı benim beğenimi kazandı. 
Biraz da iç mekan ve genel kullanımdan da biraz bahsedeyim.

Sürücü koltuğuna oturduğunuzda Opel ailesinin küçük üyesi Adam'dan tanıdık kabin tasarımıyla karşılaşıyorsunuz. 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı baş köşeye yerleştirilmiş. Klima kumandaları olması gerektiği gibi ekranın hemen altında. Geniş piano siyahı kaplama yüzey, ön konsolu boydan boya sarıyor. Kırmızı dikişli deriye sahip el freni, direksiyon, vites topuzu ise, bu otomobilin Sport donanımında olduğunun ipuçlarını veriyor.

Malzeme kalitesine edecek laf yok. IntelliLink yeni multimedya sistemi eski bol düğmeli kontrollerden çok daha iyi, ama bu konuda favorim hala Peugeot'nun multimedya sistemi. Klima kontrollerinin hem kulllanımı basit hem tasarımı güzel. Kırmızı dikişler Sport donanımın bir getirisi.
Bir sürücü olarak otomobille bütünleşmenize engel birşey yok. Derinlik ayarlı sürücü koltuğu yeteri kadar aşağıya inebiliyor. Keza, direksiyon simidi ve vites topuzunun yerleşimi de  mükemmel sürüş pozisyonunu bulmanızda yardımcı oluyor.

Evet, ben ön tarafı beğendim, ama arkada oturan arkadaşlarım kendi koltuklarını pek beğenmedi. Kağıt üstünde ölçüleri incelediğinizde, Corsa 3 Kapı’nın arka koltukları iki normal boyutlu insanı rahatlıkla ağırlayacak hacme sahip. Ben de 178 boyumla başım ve dizlerim bir yerlere çarpmadan arkada oturabiliyorum. Ne var ki, arka koltuğun sırt kısmı olması gerektiğinden daha dik. Bu da uzun yolculukların hafif bir sırt ağrısını beraberinde getirebileceğinin bir işareti.
Arka koltuklarda yeterli yaşam alanı bulunsa da dik sırtlıkları yüzünden burada oturmak pek konforlu değil.
Corsa 3 Kapı'nın bagaj hacmi 5 kapılı kardeşi ile aynı. 280 litre. Bagajı bölen separatör sayesinde, arka koltukları yatırdığınızda düz bir alana sahip olabiliyorsunuz. 
Bagaj hacmi 280 litre. Yükleme ağzı geniş sayılmaz. 
Eee, sonuçta satın alır mıyım Corsa 3 Kapı'yı?

Yazının başında da belirttiğim gibi komple bir paket olarak baktığımda Corsa 3 Kapı'yı gerçekten sevdim. Hem günlük kullanımda performanslı olabiliyor, hem de tasarımı sportif ve şahane. Sürüş özellikleri de fena sayılmaz. 
Opel Corsa 3 Kapı Sport (1.0 ECOTEC Turbo & 6 İleri Manuel)
Lakin Corsa Sport'un 61.100 TL'den başlayan kampanyalı fiyatı biraz fazla. Bu baz fiyata test otomobindeki görüş paketi(yağmur sensörü&far sensörü&otomatik kararan iç dikiz aynası-750 TL), kış paketi(ısıtmalı ön koltuklar&direksiyon simidi-1500TL) ve gelişmiş park pilotu'nu(ön&arka park sensörü&otomatik park&kör nokta uyası sistemi-1500TL) eklediğinizde 64.850 TL gibi bir fiyata ulaşıyor. Bu da B sınıfı bir otomobil için bence biraz yüksek.

Görece yüksek fiyatına rağmen yine de Corsa 3 Kapı beni bir şekilde çekmeye devam ediyor.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..