6 Mayıs 2015 Çarşamba

245 Beygirlik Volvo, 23 Nisan ve Bir Uzun Yol Macerası

İtiraf ediyorum, ilkokuldayken 23 Nisan törenlerini pek sevmezdim. Tatil olan o günde sabahtan okula gidip törene katılmak resmen ızdırap gelirdi. İzmir'de yılın 365 günü sıcak ve güneşli olan hava ise, açık havada düzenlenen o törenleri benim için sadece daha çekilmez kılardı.. 

Ne var ki, son birkaç yılda bazı milli bayramlar ve resmi törenleri iptal edilmeye başlandı. 23 Nisan da bunlardan biriydi. Kutlamaların iptal edilme sebepleri ise, bir dişin kavuğunu doldurmayacak cinstendi. Hal böyle olunca, ilkokul zamanımın aksine bugün az soyu tükenmekte olan milli bayramların hepsinde yer alasım var.


Bu yüzden, bu sene 23 Nisan'da Ankara'daydım. Anıtkabir'i, I. ve II. Meclisler ile İsmet İnönü'nün Çankaya'daki evini (Pembe Köşk) ziyaret ettim. Bu yolculukta 245 beygirlik güce sahip Volvo S60 T5 R-Design bana eşlik etti. O da heyecanlıydı. Kıpkırmızı bayramlıklarını giymiş 22 Nisan'da Ankara'ya gitmek üzere buluştuk.

Volvo S60 T5 R-Design
Bilmeyenler için İstanbul-Ankara arası safi otoban. Mola vermez ve yasal hız sınırları dahilinde yolculuk ederseniz gideceğiniz ilçeye göre 4-4.5 saat arasında bir zamanda yolculuğunuzu tamamlarsınız.Otoban olması yolculuk konforunu üst düzeye taşıda da keyif anlamında bu yol son derece vasattır. Sıkıcıdır. Ne bir doğal güzellikten yada yerleşim yerinden geçersiniz ne de altınızdaki muazzam sürüş makinesinden keyif alabileceğiniz adam gibi güzel virajları vardır. Sadece A noktasından B noktasına ulaştırmak için yapılmıştır. Sadece karnını doyurmak için yemek yemek gibi anlayacağınız...

Bu yolda tek yapmanız gereken gaz-fren pedalına basmak ki onu da sağolsun Volvo'cum kendi kendine halletti. :) Adaptif Hız Sabitleme özelliğini kullanırken (200km/h üst hız limiti olmak üzere) tüm hızlarda önünüzdeki araçlarla aranızda olmasını istediğiniz mesafenizi koruyorsunuz. 


Bir aksilik çıkmazsa, 2020 yılında Adaptif Hız Sabitleme sistemi Otonom Sürüşe evrilecek. Ve ben bir Volvo ile Ankara-İstanbul yolunu giderken sürücü koltuğunda oturmak dışında parmağımı bile kıpırdatmayacağım. Gaz-fren pedallarına ilaveten direksiyonu yönlendirme işini de Volvo'nun kendisi yapacak.


Volvo'cum otomobili kendi kendine sürerken ben artık kitap mı okurum, yoksa otomobil dergilerini mi karıştırırım bilmiyorum :) Tek bildiğim, otonom sürüş sayesinde bu tip uzun otobanlarda yolculuğun en azından sürücü için çok daha rahat geçecek olması...

Bu arada, yola sıkıcı dediğimi yukarıdaki duymuş olacak, aylardan Nisan sonu olmasına rağmen yol boyunca iki kere (Bolu ve Kızılcahamam civarlarında) tipi şeklinde yağışa denk geldim. 
Bu arada, Ankara'ya giderken kar yağdı. Hem de iki kere. Kar yağışının yanında yer yer 0'ın altına düşen sıcaklık yüzünden otomobilin ön panjurunda yer alan radarı geçici bir süre işlevsiz kaldı. Öndeki araçla olan mesafe ölçülemediğinden dolayı, adaptif hız sabitleme özelliği de bu aşamada kullanılamaz hale geldi.

Benzer durumu daha önce yine bir karlı kış günü XC60'la seyir halindeyken yaşadığım için bu sefer paniklemedim. Siz de paniklemeyin, bu gibi soğuk havalarda otomobilin gövdesi yüksek hızla birlikte biraz daha soğuyor. Aşırı soğuk da radarın çalışmasına engel oluyor. 


Radar modülünün sıcaklığı belli bir seviyenin üzerine tekrar çıktığında radar sisteminin yeniden çalıştığını göreceksiniz. Merak etmeyin, 10bin TL'nin biraz üstündeki opsiyonunuz hala yaşıyor :)

Önce Anıtkabir...
İstanbul-Ankara yolundaki karlı havanın aksine 23 Nisan günü Ankara'da tam bir bayram havası vardı.
23 Nisan sabahı ilk iş, bugünü bir çocuklara armağan eden ve egemenliğin salt ulusun kendisinde toplanmasını sağlayan Ulu Önder Atatürk'ü ziyaret ettik. Anıtkabir'e gittik. Daha sonra, Cumhuriyet'in kurulmasında büyük emekleri olan Milli Şef İsmet İnönü'nün Çankaya'daki evine doğru yola koyulduk.  
..sonra İsmet İnönü'nün Evi Pembe Köşk..
İsmet İnönü'nün bugün ailesinin yaşadığı Çankaya'daki evi Pembe Köşk, 23 Nisan'ı içine alan bir ay ile 29 Ekim'i içine alan bir ay olmak üzere her yıl yaklaşık toplam iki ay boyunca ziyarete açılıyor. Alt katı müze olan evde İsmet İnönü ve ailesinin çeşitli eşyaları sergileniyor. Hatta, İsmet İnönü'nün kızı Özden Toker müze gezisinde bizzat size eşlik edip anılarını ilk ağızdan paylaşıyor. (Güncel açılış/kapanış tarihleri için İnönü Vakfı'nın web sayfasını incelemekte fayda var.)
...en son ise, I. ve II. Meclisler... 
Ankara'nın Ulus semtinde yan yana olan Meclis binalarının ikisi de bugün müze olarak kullanılıyor. Birinci Meclis Binası Kurtuluş Savaşı Müzesi olarak İkinci Meclis Binası ise Cumhuriyet Müzesi olarak hizmet veriyor. Cumhuriyet ve ulusun egemenliği ile ilgili önemli hayati kararların alındığı odaların, tarihi belgelerin ve genel meclis atmosferinin aynen korunması bana sorarsanız bu müzelerin en etkileyici yanı. (İki müze de yıl boyunca açıklar.)

Motor ve Yakıt Tüketimi

Ankara turunu bitirdikten sonra dönüş yolunda Yeni T5 motorun karakteristik özellikleri ile yakıt tüketimi değerlerini test etmeye odaklandım. 

5500 d/dak'da 245 beygir güç ve 1500-4800 d/dak arasında 350 Nm tork üreten 2 litrelik T5 benzinli motor, 1664 kg'lık ağır S60 kütlesini yaklaşık 6.5 saniyede 0'dan 100km/h hıza ulaştırabiliyor. Tüm bunları 8 ileri otomatik şanzımanın desteğiyle yapıyor. Şanzımanın geçişleri hızlı ve sarsıntısız. Vites kolundan manuel kullanıma imkan sağlayabildiği gibi direksiyon arkasındaki kulakçıkları (opsiyonel) kullanarak da vites değiştirebiliyorsunuz.


T5 motoru otoyolda kullanırken dikkatli olmak gerekiyor, çünkü otomobil çok kolay hızlanmasının yanında adeta hız limiti nedir bilmiyor. Hız sınırı yokmuşcasına her hızda güçten kesilmeden ilerliyor. Performansın yanında sesi de fena sayılmaz. Bir an Almanya'nın hız sınırı olmayan otobanlarında olmayı hayal etsem de nafile.. Az ileride gezici hız radarını görür gibiyim :(


Yakıt tüketimini test etmek içinse adptif hız sabitleme sistemini devreye aldım. Hızımı 120 km/h'e sabitledim. Yol çok kalabalık olmadığı için otomatik fren sadece birkaç kez devreye girdi. 160 km uzaklıktaki ilk mola yerime kadar elde ettiğim ortalama tüketim değeri ise, 6.6 litre/100km oldu.
Ortalama hızın 114km/h olarak göründüğüne aldanmayın, aslında 120 sabit hızla geldim. Ortalama hız ben fotoğrafını çekene kadar dayanamadı. :) (Motoru kapatmayı unutmuşum.) [Solda] Yakıt deposu tam dolu olmamasına rağmen menzil 1045 km olarak veriliyordu. Yani tek depoyla 120 km/h sabit hızla giderek İstanbul-Ankara-İstanbul kolaylıkla yapılabilir. [Sağda]
Şehir içinde ise, ortalama yakıt tüketimini birkaç kere sıfırladım. Her seferinde de bir süre sonra ekranda stabil bir şekilde 9.4 litre/100 km civarı tüketim değerine ulaştım.
Tüketim değerleri kişiden kişiye değişir, ama örnek teşkil etmesi adına benim elde ettiğim değerler bu şekilde. Motorun 245 beygirlik gücü ve otomobilin 1664 kg'lık ağır yapısı düşünüldüğünde bu tüketim değerleri makul sayılabilir. 


R-Design Farkı



Biraz da R-Design'dan konuşalım.


Benim bu zamana kadar bildiğim ve sevdiğim ikonik R-Design rengi gerçekte Rebel Blue adında, benim ise Şirinler Mavisi dediğim bir renkti. Hatta geçen sene V40 T4 R-Design'ın yazını Şirinler teması üzerinden kurgulamışlığım bile vardır. :)  

Volvo Car Türkiye, 2015 model test araçlarını satın alırken R-Design donanımlı test araçları kırmızı renkli olarak belirlemiş. Bence "R-Design = Rebel Blue" demektir, ama kırmızıyı da seven seviyor.. Bakan da dibine kadar bakıyor! Kırmızı renkli S60 R-Design da test süresince nazara gelmesinden korktuğum otomobillerden birisi oldu..

R-Design donanımlı Volvolar standart donanımlı kardeşlerine göre bir takım sportif ayrıntılara sahip oluyorlar. Aşağıdaki kolajda tüm bu tasarım farklılıklarını görebilirsiniz. Görebileceğiniz farklılıkların dışında sürüşte hissettiğiniz bir farklılık var. O da süspansiyon sertliği. R-Design'ların süspansiyonları daha sert ve alçak oluyor. Bu da tasarımın yanında daha iyi yol tutuş ile sürüşünün de daha sportif olması demek.

S60'ın R-Design ile kazandığı detaylar.
Sürüş demişken, S60 R-Design'ın sert süspansiyonlarına rağmen günlük kullanım için son derece yeterli olduğunu belirteyim.

Sonuç


İlk defa bir test otomobiliyle bu kadar uzun süre beraber oldum. Saat olarak değil, ama net km olarak. İstanbul-Ankara-İstanbul yaklaşık 900km. Şehir içindeki mesafeleri de işin içine katınca 1000km'yi devirdik bu Volvo'cumla. 


Evet, yazının sonuna geldim. Pek bir olumsuz nokta bulamadım. Volvo S60 da diğer tüm Volvo'lar gibi en ince ayrıntısı kullanım kolaylığı ve sadelik ön plana alınarak geliştirilmiş..


Bulabileceğim tek olumsuz nokta, T5 motorun vergiler yüzünden Türkiye'deki yüksek fiyatı olabilir. Ben bu yazıyı hazırladığım zamanlarda S60 T5'in baz fiyatı 179bin TL'ydi. Tabii üzerinde alınan opsiyonlarla bu fiyat bir miktar daha yukarı çıkıyor. İstediğiniz S60'ın tam fiyatını öğrenmek için, Volvo Car Türkiye'nin diğer tüm markalara örnek olmasını beklediğim online konfigüratörünü ziyaret edebilirsiniz.


Bu arada, 23 Nisanlarda etrafınızda bulabildiğiniz törenlere katılmayı da unutmayın ;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..