15 Aralık 2015 Salı

Peugeot 208 Seçim Rehberi. "Dizel Otomatik" mi "Benzinli Otomatik" mi?


Peugeot 208 1.6 e-HDi ETG6
İlk başta hedefim makyajlı 208'i kuru kuru tek başına test etmekti. Peugeot Türkiye ile mat boyaya sahip dizel otomatik Peugeot 208 için test programı organize ettik. Daha sonra, Autocar'da da turuncu 208'i test alacağımızı öğrendim. (Bilmeyenler için sanırım tam burada Autocar Türkiye'nin de editörü olduğumu belirtmeliyim.) Hem de tarihler öyle bir denk gelmişti ki mat 208 ile turuncu 208 tek geceliğine aynı anda bende olacaktı.
Peugeot 208 1.2 PureTech ETG5 & Peugeot 208 1.6 e-HDi ETG6
İki otomobilden birisi dizel otomatik diğeri benzinli otomatik seçeneğine sahipti. Donanımları da birebir aynıydı. Hal böyle olunca işi karşılaştırmaya dökmeye karar verdim ve hemen telefona sarıldım. Gece fotoğraf çekimi Boray'a müsait olup olmadığını sordum. Sonra, ortaya yine harika kareler çıktı.
İkisi de Peugeot 208. İkisi de otomatik şanzımanlı. İkisi de aynı donanım seviyesine sahip. Tek farkları birinin dizel, diğerinin benzinli olması. 
"Dizel Otomatik" vs "Benzinli Otomatik" savaşını başlatmadan önce, makyajın getirdiklerinden biraz bahsedeyim.

Makyajla birlikte 208'in ön ve arka aydınlatma grubunun iç desenleri yenilendi. Arka stoplar, Peugeot ailesinin diğer üyelerinde de bulunan aslan pençesi desenine kavuştu. Yeni stopların hava kararınca şov yaptıklarını belirtmeme sanırım gerek yok. Bu arada, tamponlar da dış tasarımda elden geçirilen noktalar arasında.
208'de makyajın getirileri dış mekanda yeni ön & arka tampon ile iç desenleri değiştirilen aydınlatma elemanlarından ibaret.
Makyajla gelen bir diğer yenilik, yeni mat saten boya seçenekleri. Makyajlı 208, fabrika çıkışlı olarak mat saten boyalı alınabiliyor. Sanırım, Peugeot 208 mat saten boyanın fabrika çıkışlı alınabildiği ilk otomobil olma özelliğine sahip. Şimdilik iki farklı gri tonu sunuluyor. Bu arada, mat saten boyalı 208'lerin dokusu pütürlü. 

dokusu da pütürlü bir yüzeye sahip. 208 satın alacak olsam, ilk tercih edeceğim opsiyon sanırım bu olurdu. :)

208'in iç mekanı ise, makyaj öncesi 208'lerle birebir aynı. 
Aslan pençesi arka stoplar geceleri görsel şölen sunuyor. 
Savaş başlasın. :) Dizel otomatik mi, yoksa benzinli otomatik mi?

Öncelikle ringe çıkan iki delikanlıyı da yakından tanıyalım. 

Mat saten gri renkli aracımızın tam ismi, Peugeot 208 1.6 e-HDi ETG6. Bir başka deyişle, 1750 d/dak'da 230 Nm tork ile 4000 d/dak 92 hp güç üreten 1.6 litrelik dizel motora sahip. Bu motora, ETG6 isimli robotize otomatik şanzıman (6 ileri) eşlik ediyor. Modelimizin 0-100 hızlanması ise, fabrika verisi 11.8 saniye sürüyor. 

Turuncu Peugeot 208 1.2 PureTech ETG5'in kalbinde ise, Peugeot'nun 3 silindirli benzinli atmosferik motoru yatıyor. 1.2 hacimli ünite, 5750d/dak'da 82 bg güç ile 2750d/dak'da 118 Nm tork üretiyor. Bu motora, ETG5 isimli robotize otomatik şanzıman (5 ileri) eşlik ediyor. Bu veriler ışığında, turuncu 208'in 0-100 hızlanması fabrika verisi 14.8 saniye sürüyor. 
Metalik boya için 950, mat saten boya için 1243 TL fiyat farkı isteniyor. Benim tercihim, kesinlikle mat saten boya...
Dizeli seçerdim, çünkü...

Dizel fanatiği değilim, ancak bu senaryoda dizelin benzinliye karşı performans anlamında üstünlüğü var. Bu farkı iki otomobilin direksiyon başına geçtiğinizde daha net hissedebiliyorsunuz.

Ayrıca, dizelin tüketim değerleri benzinli ile kıyaslandığında dizelin daha başarılı olduğu görülüyor. Dizel Peugeot 208 ile 300km'ye yaklaşan birlikteliğim sonunda ulaştığım ortalama tüketim değeri 5.8 litre/100km. Benzinlide ise bu değer 7 litre/100km. Uzun yolda dizelin arayı daha da açtığını söyleyebilirim.
Peugeot 208
Benzinliyi seçerdim, çünkü...
Sınıfında motor ses yalıtımı açısından daha başarılı rakipleri olsa da benzinli motorlu 208'in dizel motorlusuna göre çok daha sessiz olduğu aşikar. Ayrıca, benzinli motor dizele göre çok daha az titreşiyor. Bu da benzinli 208'in bir tık daha konforlu olduğu ve uzun yolda daha az yorulacağınız anlamına geliyor.

Ayrıca, traktör gibi ses çıkaran bir motoru kim ister ki?

Fiyatlar ne alemde?

Fotoğraflarını gördüğünüz otomobillerden ikisi de girişin bir üstü olarak isimlendirebileceğim "Active" isimli donanım paketine (Access, Active, Allure, GT Line) sahip. 

Yazıyı hazırladığım tarihte (15 Aralık 2015) 1.2 PureTech ETG5'in fiyatı 56.450 TL iken 1.6 e-HDi ETG6'nın fiyatı 67.950 TL idi. Yani, arada 11.500TL'lik bir fiyat farkı bulunuyor. 

15 Aralık 2015'te Ataşehir'de Shell'in akaryakıt pompa satış fiyatları benzinde 4.29 TL/litre, motorinde ise 3.26 TL/litre seviyesindeydi. Kendi tüketim değerlerimi (5.8 litre/100km, 7.2 litre/100km) göz önüne aldığımda ise bu 100km'de 12 TL'lik maliyet avantajı anlamında geliyor. Yani, 11.500TL'lik fiyat farkını amorti etmek için kabaca 95.000km kadar yol yapmak gerekiyor.

Bir başka deyişle, günde 50km'den (ayda 1.500km, yılda 30.000km) az yol yapıyorsanız ve otomobilinizi 3 seneden önce değiştirmeye meyilliyseniz dizel-otomatik 208'i tercih etmek pek mantıklı gözükmüyor. Tabii, benim bu kaba hesaplamamda dizelin ikinci eldeki yüksek değeri, servis gider farkı gibi kalemleri yok saydığımı hatırlatayım..
Günü sonunda Boray ile birlikte mat saten boyalı dizel otomatik 208'i eve götürmeye karar verdik. :)
Sonuç
Aradaki yakıt gider analizini göz önüne alarak ve kendi yaşam tarzım & yaptığım günlük km'yi düşününce dizel otomatik 208 benim için daha mantıklı bir seçenek gibi gözüküyor.

Ne var ki, daha az km yapıp benzinli otomatik 208'in bir üst donanımını (Allure) tercih etmek isterdim. Uzak mesafeler...
--

*Fotoğraflar için sevgili Boray Yurdakul'a teşekkürler.


--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Türkiye'deki İlk ve Tek Test! Elektrikli Smart Fortwo ED Testi 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..