24 Şubat 2015 Salı

Her Koşulda "Haylaz". Hayat Kardan Dolayı Felç Olsa Bile. ;)

İstanbul'u kar fırtınası esir almış olması, "Şehrin Haylazı"nın haylazlık yapmasına engel değil ;)
B-crossover segmentinin en büyük oyuncularından olan ve hatta yaratıcısı kabul edilen Nissan Juke, satışa sunulduğu ilk yıllardan beri yüksek satış adetlerine ulaşarak Nissan'ın yüzünü güldürmeyi başardı. Bana sorarsanız bu başarısının arkasında, kendine özgü tarzı yatıyor. Poponuza tam hizalı ideal yüksekliği ve kompakt boyutlarıyla şehir içi yaşantısına uygun olması ise, yüksek satışların arkasındaki bir diğer sebep olabiir. 

"Şehrin Haylazı" sloganıyla Türkiye'de satışa sunulan Juke, geçtiğimiz yıl makyajlanarak daha "taze" bir görünüme kavuştu.  Kendine has tarzını kaybetmeden tabii.. 

Kaşı gözü ayrı oynuyor.

Anneannem olsa, Juke'un ön tasarımı için büyük ihtimalle tam olarak bu yorumu yapardı. Juke'un iki parçalı far yapısını bazıları kaş/göz'e benzetirken, genel görünümünün uzaylıya benzediğini düşünenlerin sayısı da azımsanmayacak kadar fazla. Ben de uzaylı cevabını veren grubun içindeyim. :) Bu farklı tasarımı beğendiğimi de ekleyeyim.
Makyaj operasyonunun ön yüzdeki en bariz yeniliği, LED gündüz farları ile sinyalleri barındıran üst far grubunun yeni tasarıma kavuşması. Tamponda ve ön ızgarada da küçük tasarımsal yenilikler mevcut.
Geçtiğimiz yıl makyajlanan Juke'un makyajdan sonra gündüz farları yeni formlarına kavuştu. Ayırca, LED teknolojisini de kullanır oldu. Ön tamponda da birtakım tasarım değişiklikleri mevcut.
Şişkin arka çamurluklar dinamik görünümü destekliyor. Bumerang şekilli stoplar, Nissan 370Z'den yadigar. 
Arka taraf, ben bir Nissan'ım diye bağırıyor. Özellikle 370Z'in akrabası olduğunu haykırıyor. Bumerang şekilli arka stoplar, formu makyajla yenilenen LED gündüz farları gibi Nissan'ın sportif coupesi 370Z'den tanıdığımız bir tasarım sunuyor. Arka tampon da makyajdan nasibini alan parçalar arasında.

Eğlenceli ve özgün tasarım iç mekanda da devam ediyor.

İç mekandaki en dominant öge, parlak sarı renkli orta konsol. (Special Edition donanımda orta konsolu kırmızı/beyaz/sarı/siyah renkli olarak alabiliyorsunuz.) Bu renkli bölümde, telefonunuz için silikon yüzeyli bir bölmeye, vites koluna, bardaklıklara ve diğer açık saklama alanlarına yer verilmiş Parlak sarı renk ise, iç mekanı sadece daha fazla hareketlendirmiş. 
Parlak renkli orta konsol, kabinin en dikkat çekici parçası. Klima kumandaları tek tuşa basılarak Şürüş özellikleirnin kontrol merkezine dönüşüyor. Bu bölümden Normal, Sport ve Eco sürüş modlarını seçebiliyorsunuz. Ayrıca, maruz kalınan G kuvveti, kullanılan tork & güç miktarı gibi farklı verileir de buradaki renkli ekrandan takip edebiliyorsunuz. 
Ön konsolun alt yarısında, klima kumanda birimi var. Bu kısım tek bir dokunuşla sürüş ile ilgili bilgilerin paylaşıldığı bir birime dönüşüyor. Üst yarıda ise, Qashqai'den de tanıdık (ancak boyu bir tık küçük olan) dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. Geri görüş kamerası ve navigasyon da yine bu ekrandan takip ediliyor. Tüm bunların yanında kabin ergonomisinin de başarılı olduğunu belirtmem gerek. 

Kabinde yumuşak malzemeli plastik kullanmayı unutmuşlar. Neyse ki eğlenceli detaylar ve başarılı ergonomi durumu kurtarıyor.
Gelelim bu eğlenceli kabinde kullanılan malzemelerin kalitesine... Öncelikle söyleyeyim, kabinde yumuşak olan tek şey koltuklar. Plastik kalitesi yerlerde. Gösterge siperliği deriye benzer bir malzeme ile kaplanmış, ancak bu madde o kadar ince ki dokunduğunuz zaman alttaki asıl sert plastiğin varlığını sonuna kadar hissediyorsunuz. Tüm kabinde durumu kurtaran ise, ön konsoldaki piano black kaplama ile orta konsolda & havalandırma ızgaraları çevresinde kullanılan parlak plastik bölümler oluyor. Kısacası iç mekanın tasarımını ve "Şehrin Haylazı"ndan beklenecek eğlenceli yapısını sevdim, ancak malzeme kalitesi tatmin etmedi.
Baş mesafesinde yeterli. Diz mesafesi ise başarısız. (Boyum 1.78. Ön yolcu koltuğu bana göre ayarlı.) 
Arka koltuklar, dar cam yüzeyler yüzünden biraz karanlık. Baş mesafesi yeterli olsa da diz mesafesinin çoğu insanı memnun etmeyeceğini söyleyebilirim. Ayrıca, yüksek arka koltuk zemini, arka ortada oturan yolcunun ayakları için iyiye işaret değil. Juke'un 354 litrelik bagaj hacmi, günlük kullanım için yeterli. Bagajın çift parçalı yapısı ise, kullanışlılığı artırmış. Koltuklar yatırıldığında düz bir zemin oluşması da ayrı olumlu bir özellik.  
Bagajı ikiye bölen separatör, kullanışlılığı artırıyor. 
Şehir içine uygun kullanım ve eğlenceli sürüş. 

Juke B-crossover liginde yer alıyor. Hatta, bu ligin kurucusu olarak biliniyor. Bu segmentteki otomobillerin temel amacı, klasik bir B sınıfı otomobilinin iç mekan hacmi ve özelliklerinin onlardan biraz daha yüksek bir yapıda sunmak olarak tanımlanabilir. Bu yüksek yapı şehir içinde lan biteni daha kolay görebilmek demek. Ayrıca, boyutlarının hala bir B sınıfı otomobil düzeyinde olması manevralarının kolay, park sorununun ise minimum olduğuna işaret ediyor. Dar cam yüzeyler yüzünden kısıtlanan arka görüşü ise, Special Edition donanımında standart sunulan geri görüş kamerası bir nebze olsun unutturuyor. 

Şanzımanının yapısı yüzünden performanslı kullanımlar tahmin edebileceğiniz gibi pek eğlenceli değil, ancak Juke'un başarılı yol tutuş karakteri virajlı yollarda şürüş zevki vaat ediyor. 

Yakıt tüketimi makul. 

Test otomobilindeki 6000d/dak'da maksimum 117 beygir güç ile 4000d/dak'da maksimum 158 Nm tork üreten 1.6 litrelik atmosferik benzinli motora CVT şanzıman eşlik ediyordu. 1200 kg'ın biraz üstündeki ağırlığıyla Juke'un 0-100 km/h hızlanması süresi, fabrika verisi 11.5 saniye. Fabrika verisi yakıt tüketimi ortalama 6.3litre/100km olarak verilse de ben, 250km'yi aşkın kullanımım sonunda 8.2 litrelik ortalama yakıt tüketimi ile Juke'u teslim ettim. Motorun hacmi ve şanzımanın otomatik oluşu yüzünden, bu değeri makul olarak nitelendirebilirim.

Şehir içindeki konforun adı: CVT. 

Dişli yerine kasnaklardan oluştuğu için CVT, teknik olarak vites geçişlerine sahip değil. Bu sayede pürüzüsüz bir sürüş sunuyor. CVT'nin bence en büyük handikapı, hızlanma anlarında motoru sürekli yüksek devir çevirmeye zorlaması. Bu da, iç mekana fazlaca motor sesinin girmesine yol açıyor. Ayrıca, CVT şanzımanların performans amaçlı tasarlanmadığını da belirteyim. Konfor beklentilerini ise, fazlasıyla karşılıyor. 

Yedek Lastik Ne Durumda?

Hatırlasanız, geçtiğimiz aylarda Juke'un abisi Qashqai ile küçük bir kaza atlatmıştım. Kaza sonrası olayları anlattığım bu yazıda ise, artık test otomobillerindeki stepnenin (yedek lastik) boyutuna da değineceğimi söylemiştim.

Nisaan Juke'un stepnesi yerden tasarruf etmek adına normal lastiklerden küçük boyutlu.

Juke'un Fiyatları ve Rakipleri Ne Alemde?

Nissan Juke'a kıyasla rakipleri Citroën C4 Cactus (Normalde bu yazıda C4 Cactus de olacaktı, ama yaz lastikleri yüzünden yolda kaldı.) ve Peugeot 2008'in (Şu anda 2008'i test ediyorum. Test yazısı önümüzdeki hafta gelecek.) fiyatlarının daha makul olduğu görülüyor. Juke'un bir diğer bir rakibi Renault Captur (2008'den sonraki hafta Captur'u test edeceğim.) ise, Nissan Juke ile benzer seviyelerde fiyat etiketlerine sahip. Juke'un Platinum seviyesinden itibaren sunduğu yüksek güvenlik donanımları dikkat çekici. Planitum'un fiyatı biraz tuzlu olsa da Juke'un böylesi güvenlik donanımı (çevre görüş sistemi, şerit takip asistanı, kör nokta uyarı sistemi) sunan başka bir rakibi daha yok. 
İstanbul'un kara esir düşmesi, "Şehrin Haylazı"nın haylazlık yapmasına engel değil ;)
Test otomobili Special Edition donanım paketine sahipti. Yazıyı yazdığım tarihteki fiyatı ise, 68.600 TL idi. Bu motor-şanzıman çiftinin fiyatları ise, 55.990 TL ile 75.100 TL arasında değişiyor. Juke'un tam 7 tane donanım seviyesi var. Yani burada yazamayacak kadar çoklar. O yüzden, tüm donanım kalemleri ile diğer ekipmanların listesi için şu adresteki broşüre bakmanızda fayda var. Güncel fiyatlar da burada

Uzun lafın kısası, Juke tam bir genç otomobili.

Pazarlama sloganı "Şehrin Haylazı"ndan tasarımındaki özgün ve eğlenceli detaylara, Nissan Juke tam bir genç otomobili. Bu gencin bekar olması tercih sebebi. Bu yüzden arka koltukların klostrofobik yapısı gibi olumsuz sayılabilecek detaylar Juke'un hedef kitlesini pek enterese etmiyor. Başarılı satış rakamları da Nissan'ın doğru formülü bulduğunun sinyallerini veriyor.

***
Juke'u İstanbul'da son 15 yılın en etkili kar yağışı sırasında test ettim. Hala bazı markalar bu bilince ulaşamamışken, Juke'u kar donanımları(kar lastiği, antifrizli silecek suyu) eksiksiz bir şekilde teslim eden Nissan Türkiye'ye farkındalığı için tebrikler. Ayrıca, araç alımında destek olan ve fotoğrafların altına imzasını atan Sevgili Hikmet Cemal'e teşekkürler. 

--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Asfalt dışına çıkmaya hevesli Peugeot 2008 Active 1.6 e-HDi S&S ile Tekirdağ Bağ Rotası'ndaki bir bağ evine, Chateau Nuzun'a, keyifli bir yolculuk gerçekleştirdik. Yolculuk notlarına ulaşmak için buraya tıklayın. 
Bu Qashqai testimiz sırasında küçük bir kaza atlatık. Fırsattan istifade, Nissan Yol Yardım'ın verdiği hizmeti de test etmiş olduk :)
Qashqai'nin Neden Sınıf Birincisi Olduğunu Şimdi Daha İyi Anladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..