İstanbul'u kar fırtınası esir almış olması, "Şehrin Haylazı"nın haylazlık yapmasına engel değil ;) |
"Şehrin Haylazı" sloganıyla Türkiye'de satışa sunulan Juke, geçtiğimiz yıl makyajlanarak daha "taze" bir görünüme kavuştu. Kendine has tarzını kaybetmeden tabii..
Kaşı gözü ayrı oynuyor.
Anneannem olsa, Juke'un ön tasarımı için büyük ihtimalle tam olarak bu yorumu yapardı. Juke'un iki parçalı far yapısını bazıları kaş/göz'e benzetirken, genel görünümünün uzaylıya benzediğini düşünenlerin sayısı da azımsanmayacak kadar fazla. Ben de uzaylı cevabını veren grubun içindeyim. :) Bu farklı tasarımı beğendiğimi de ekleyeyim.
Geçtiğimiz yıl makyajlanan Juke'un makyajdan sonra gündüz farları yeni formlarına kavuştu. Ayırca, LED teknolojisini de kullanır oldu. Ön tamponda da birtakım tasarım değişiklikleri mevcut.
Şişkin arka çamurluklar dinamik görünümü destekliyor. Bumerang şekilli stoplar, Nissan 370Z'den yadigar. |
Eğlenceli ve özgün tasarım iç mekanda da devam ediyor.
İç mekandaki en dominant öge, parlak sarı renkli orta konsol. (Special Edition donanımda orta konsolu kırmızı/beyaz/sarı/siyah renkli olarak alabiliyorsunuz.) Bu renkli bölümde, telefonunuz için silikon yüzeyli bir bölmeye, vites koluna, bardaklıklara ve diğer açık saklama alanlarına yer verilmiş Parlak sarı renk ise, iç mekanı sadece daha fazla hareketlendirmiş.
Ön konsolun alt yarısında, klima kumanda birimi var. Bu kısım tek bir dokunuşla sürüş ile ilgili bilgilerin paylaşıldığı bir birime dönüşüyor. Üst yarıda ise, Qashqai'den de tanıdık (ancak boyu bir tık küçük olan) dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. Geri görüş kamerası ve navigasyon da yine bu ekrandan takip ediliyor. Tüm bunların yanında kabin ergonomisinin de başarılı olduğunu belirtmem gerek.
Ön konsolun alt yarısında, klima kumanda birimi var. Bu kısım tek bir dokunuşla sürüş ile ilgili bilgilerin paylaşıldığı bir birime dönüşüyor. Üst yarıda ise, Qashqai'den de tanıdık (ancak boyu bir tık küçük olan) dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. Geri görüş kamerası ve navigasyon da yine bu ekrandan takip ediliyor. Tüm bunların yanında kabin ergonomisinin de başarılı olduğunu belirtmem gerek.
Kabinde yumuşak malzemeli plastik kullanmayı unutmuşlar. Neyse ki eğlenceli detaylar ve başarılı ergonomi durumu kurtarıyor. |
Gelelim bu eğlenceli kabinde kullanılan malzemelerin kalitesine... Öncelikle söyleyeyim, kabinde yumuşak olan tek şey koltuklar. Plastik kalitesi yerlerde. Gösterge siperliği deriye benzer bir malzeme ile kaplanmış, ancak bu madde o kadar ince ki dokunduğunuz zaman alttaki asıl sert plastiğin varlığını sonuna kadar hissediyorsunuz. Tüm kabinde durumu kurtaran ise, ön konsoldaki piano black kaplama ile orta konsolda & havalandırma ızgaraları çevresinde kullanılan parlak plastik bölümler oluyor. Kısacası iç mekanın tasarımını ve "Şehrin Haylazı"ndan beklenecek eğlenceli yapısını sevdim, ancak malzeme kalitesi tatmin etmedi.
Baş mesafesinde yeterli. Diz mesafesi ise başarısız. (Boyum 1.78. Ön yolcu koltuğu bana göre ayarlı.) |
Bagajı ikiye bölen separatör, kullanışlılığı artırıyor. |
Juke B-crossover liginde yer alıyor. Hatta, bu ligin kurucusu olarak biliniyor. Bu segmentteki otomobillerin temel amacı, klasik bir B sınıfı otomobilinin iç mekan hacmi ve özelliklerinin onlardan biraz daha yüksek bir yapıda sunmak olarak tanımlanabilir. Bu yüksek yapı şehir içinde lan biteni daha kolay görebilmek demek. Ayrıca, boyutlarının hala bir B sınıfı otomobil düzeyinde olması manevralarının kolay, park sorununun ise minimum olduğuna işaret ediyor. Dar cam yüzeyler yüzünden kısıtlanan arka görüşü ise, Special Edition donanımında standart sunulan geri görüş kamerası bir nebze olsun unutturuyor.
Şanzımanının yapısı yüzünden performanslı kullanımlar tahmin edebileceğiniz gibi pek eğlenceli değil, ancak Juke'un başarılı yol tutuş karakteri virajlı yollarda şürüş zevki vaat ediyor.
Yakıt tüketimi makul.
Test otomobilindeki 6000d/dak'da maksimum 117 beygir güç ile 4000d/dak'da maksimum 158 Nm tork üreten 1.6 litrelik atmosferik benzinli motora CVT şanzıman eşlik ediyordu. 1200 kg'ın biraz üstündeki ağırlığıyla Juke'un 0-100 km/h hızlanması süresi, fabrika verisi 11.5 saniye. Fabrika verisi yakıt tüketimi ortalama 6.3litre/100km olarak verilse de ben, 250km'yi aşkın kullanımım sonunda 8.2 litrelik ortalama yakıt tüketimi ile Juke'u teslim ettim. Motorun hacmi ve şanzımanın otomatik oluşu yüzünden, bu değeri makul olarak nitelendirebilirim.
Şehir içindeki konforun adı: CVT.
Dişli yerine kasnaklardan oluştuğu için CVT, teknik olarak vites geçişlerine sahip değil. Bu sayede pürüzüsüz bir sürüş sunuyor. CVT'nin bence en büyük handikapı, hızlanma anlarında motoru sürekli yüksek devir çevirmeye zorlaması. Bu da, iç mekana fazlaca motor sesinin girmesine yol açıyor. Ayrıca, CVT şanzımanların performans amaçlı tasarlanmadığını da belirteyim. Konfor beklentilerini ise, fazlasıyla karşılıyor.
Yedek Lastik Ne Durumda?
Hatırlasanız, geçtiğimiz aylarda Juke'un abisi Qashqai ile küçük bir kaza atlatmıştım. Kaza sonrası olayları anlattığım bu yazıda ise, artık test otomobillerindeki stepnenin (yedek lastik) boyutuna da değineceğimi söylemiştim.
Nisaan Juke'un stepnesi yerden tasarruf etmek adına normal lastiklerden küçük boyutlu.
Nisaan Juke'un stepnesi yerden tasarruf etmek adına normal lastiklerden küçük boyutlu.
Juke'un Fiyatları ve Rakipleri Ne Alemde?
Nissan Juke'a kıyasla rakipleri Citroën C4 Cactus (Normalde bu yazıda C4 Cactus de olacaktı, ama yaz lastikleri yüzünden yolda kaldı.) ve Peugeot 2008'in (Şu anda 2008'i test ediyorum. Test yazısı önümüzdeki hafta gelecek.) fiyatlarının daha makul olduğu görülüyor. Juke'un bir diğer bir rakibi Renault Captur (2008'den sonraki hafta Captur'u test edeceğim.) ise, Nissan Juke ile benzer seviyelerde fiyat etiketlerine sahip. Juke'un Platinum seviyesinden itibaren sunduğu yüksek güvenlik donanımları dikkat çekici. Planitum'un fiyatı biraz tuzlu olsa da Juke'un böylesi güvenlik donanımı (çevre görüş sistemi, şerit takip asistanı, kör nokta uyarı sistemi) sunan başka bir rakibi daha yok.
İstanbul'un kara esir düşmesi, "Şehrin Haylazı"nın haylazlık yapmasına engel değil ;) |
Uzun lafın kısası, Juke tam bir genç otomobili.
Pazarlama sloganı "Şehrin Haylazı"ndan tasarımındaki özgün ve eğlenceli detaylara, Nissan Juke tam bir genç otomobili. Bu gencin bekar olması tercih sebebi. Bu yüzden arka koltukların klostrofobik yapısı gibi olumsuz sayılabilecek detaylar Juke'un hedef kitlesini pek enterese etmiyor. Başarılı satış rakamları da Nissan'ın doğru formülü bulduğunun sinyallerini veriyor.
***
Juke'u İstanbul'da son 15 yılın en etkili kar yağışı sırasında test ettim. Hala bazı markalar bu bilince ulaşamamışken, Juke'u kar donanımları(kar lastiği, antifrizli silecek suyu) eksiksiz bir şekilde teslim eden Nissan Türkiye'ye farkındalığı için tebrikler. Ayrıca, araç alımında destek olan ve fotoğrafların altına imzasını atan Sevgili Hikmet Cemal'e teşekkürler.
--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--
Asfalt dışına çıkmaya hevesli Peugeot 2008 Active 1.6 e-HDi S&S ile Tekirdağ Bağ Rotası'ndaki bir bağ evine, Chateau Nuzun'a, keyifli bir yolculuk gerçekleştirdik. Yolculuk notlarına ulaşmak için buraya tıklayın.
Bu Qashqai testimiz sırasında küçük bir kaza atlatık. Fırsattan istifade, Nissan Yol Yardım'ın verdiği hizmeti de test etmiş olduk :)
Qashqai'nin Neden Sınıf Birincisi Olduğunu Şimdi Daha İyi Anladım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..