8 Şubat 2015 Pazar

Dünya'nın En Çevreci SUV'si, 2015'te Türkiye'de Satışta! [Volvo Car Türkiye Basın Toplantısı Notları]

Volvo Car Türkiye 2014 Yılı Değerlendirme ve  2015 Yılı Öngörüleri Basın Buluşması, İstanbul, 5 Şubat 2015. 
Geçtiğimiz Perşembe (5 Şubat) günü Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Greg Maruszewski ve Kurumsal İletişim&Pazarlama Müdürü Ebru Ekşi Akınoğlu ev sahipliğinde bir basın buluşması organize edildi. Yazılı ve dijital otomotiv basınının katıldığı buluşmada, Volvo Car Türkiye'nin 2014 yılı satış adetleri ile 2015 yılı satış öngörüleri paylaşıldı. Ayrıca, 2015 yılında Türkiye pazarına sunulacak yeni modellerin de müjdeleri verildi. Toplantı sonrası defterimde biriken sayılar ve yeni modellerin akıbetlerini aşağıda sıraladım...

2014'te Volvo Satışlarındaki Belirgin Artış, 2015'te de Kaldığı Yerden Devam Edecek.
  • 2014 yılında 2013 yılına göre Türkiye'de otomobil satışları %11.6 azalırken, Volvo Car Türkiye'nin satışları %20.7 arttı. 6.060 Volvo satıldı.
  • Volvo Car Türkiye'nin %20.7'lik büyüme oranı, Volvo Cars'ın globalde yakaladığı %8.9'luk büyüme oranını solladı. Globalde 465.866 Volvo satıldı.
  • Volvo satılan ülkeler arasında Volvo Car Türkiye, 2014'te 15. sıraya yükseldi. 
  • Premium segmentte Volvo Car Türkiye'nin pazar payı %8.6'ya ulaştı. 
  • Türkiye'de 2014 yılında 3.435 adet S60 satıldı. Bu satış adediyle S60, kendi segmentinde (D segmenti; 3 Serisi, C Serisi, A4, Passat, Insignia...) %12.1'lik pazar payına ulaştı. Türkiye, S60 satış performansıyla dünyada ABD'nin ardından en çok S60 satılan ikinci ülke oldu.
  • 2014 verilerinin ışığında ve yeni modellerin ivmesiyle, Volvo Car Türkiye'nin 2015 satış hedefi 7000 adet olarak belirlenmiş. Volvo Car Türkiye yönetimi, yeni modelllerin yarattığı ivmeyle 7000 adedin üzerine bile çıkabileceklerinin sinyallerini ise şimdiden veriyor...
Dünya'nın En Çevreci SUV'si, 2015'in Son Çeyreğinde Türkiye'de de Satışa Sunuluyor!

Volvo Cars'ın yakın zamanda tanıtılan üç yeni modeli, S60 Cross Country, V60 Cross Country ve ikinci nesil XC90, 2015 yılı içerisinde Türkiye'de de satılmaya başlanacak. 2015 yılının son çeyreğinde satışa sunulacak S60 CC ve V60 CC'den sene sonuna kadar yaklaşık 50şer adet satılması planlanıyor. 
Temelde Amerikan pazarı için geliştirilen ve normal modellerinden 65mm daha yüksek olan S60 CC ve V60 CC, segmentlerinde farklılık yaratacağa benziyor. Ne kadar tutulacağını açıkcası oldukça merak ediyorum.
2015'in üçüncü çeyreğinde Türkiye'ye giriş yapacak yeni XC90'dan ise, yıl sonuna kadar 170 adet satılması hedefleniyor. Dahası, bu 170 adedin tamamının ilk XC90'lar showroomlara inmeden bitirilmesi hedefliyor. 
XC90'in plug-in hybrid modeli T8 Twin Engine, 59g/km'lik CO2 salınımıyla dünyanın en çevreci SUV'si ünvanına sahip. Performansı ve yakıt tüketimi dengesiyle kendi segmentinde öncü olacak. 
Volvo'nun yeni marka kimliği ile en son güvenlik ve sürüş teknolojilerini barındıran yeni XC90, Türkiye'de iki farklı motor opsiyonuna sahip olacak:
  • D5 AWD
    • 225 beygir güç ve 470 Nm tork üreten 2 litrelik dizel D5 motor
    • 4 tekerlekten çekiş
    • 8 ileri otomatik şanzıman
    • 305.150 TL'den başlayan fiyat.
  • T8 Twin Engine AWD
    • 2 litrelik benzinli motor ile elektrik motorun birleşimi. Plug-in hybrid (PHEV).
    • Toplam 400 beygir güç ve 640 Nm tork.
    • 59 g/km CO2 salınım değeri,  2.5 litre/100km'lik ortalama tüketim değeri.
    • 5.9 saniyelik 0-100km/h hızlanma süresi.
    • Şarj istasyonunun özelliğine göre 2.5-12 saat arasında süren şarj süresi.
    • Sadece elektrik motoruyla 40km'den fazla gidebiliyor.
    • 393.540 TL'den başlayan fiyat.
Türkiye'ye ilk etapta getirilecek tüm XC90'ların en üst donanım seviyesinde olacağını belirteyim.
İstanbul Auto Show 2015'te Volvo Standı Göremeyeceksiniz...

Büyük bir yenilenme sürecinde olan Volvo Cars, yakın zamanda dijital dünyada yoğunlaşacak yeni pazarlama stratejisini açıklamış ve 2015 yılında itibaren 3 bölgede sadece 3 ana otomobil fuarına katılacağını belirtmişti. (Avrupa'da Cenevre Otomobil Fuarı; Amerika'da Detroit Otomobil Fuarı; Asya'da Çin'de dönüşümlü olarak düzenlenen Auto China/Auto Shangai.) Diğer bir deyişle, Volvo'nun muhteşem tasarımlı konsept otomobillerini maalesef İstanbul'da göremeyeceğiz.

Kişiye Özel Hizmet'e Tam Gaz Devam!

Yazıyı noktalamadan önce basın buluşmasının gerçekleştirildiği Raffles Zorlu Center ile Volvo Car Türkiye'nin küçük bir benzerliğinden de bahsetmek istiyorum. Raffles'da konaklayan her misafire, en küçük odada mı yoksa en büyük suitte mi konakladığına bakılmaksınızın, "butler" adı verilen kişiye özel hizmet görevlisi tayin ediliyor. Butlera benzer "kişiye özel hizmet" anlayışını, Volvo Car Türkiye'nin Volvo Benimle sadakat programında da gözlemlemek mümkün. Sıfır bir XC90'ınınız mı var yoksa ikinci el bir S40'ınız mı farketmezsizin, hangi Volvo modeli sahibi olursanız olun, Volvo Benimle avantajlarından yararlanabiliyorsunuz. İleride sadece size özel tekliflerin yanı sıra otomobilinizin servis bilgilerinin de bu sisteme dahil edilerek sistemin kapsamının genişletileceğini belirteyim. Belki de bu ince fark gözetilerek toplantı mekanının Raffles olmasına karar verilmiştir...


--İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..