10 Ekim 2012 Çarşamba

360 Derece, Sınırsız Kilometre

Her reklamcının ve yaratıcı insanın en büyük hedefi yapılmamış olanı yapmaktır. Bu yazıda inceleyeceğim Latitude 360 kampanyası ile 41?29! ajansı sadece Türkiye'de değil dünyada da bir ilki gerçekleştiriyor. Daha önce düşünülen ama hayata geçirilmeyen 360 derece inceleme ve test sürüşü alanında bir ilk olmakla birlikte oldukça başarılı bir proje olmuş.


Yeni bir araç çıktığında herkes en detaylı resimlerine bakmak ve aracı iyice görmek ister. Hele ki gösterişli bir araç ise insanlar özellikle Türkiye'de direk arabaya yapışarak bakarlar(mahallede park eden arabaların içine camdan bakarak "kaç basıyor bu acaba" diyenler gibi). Tabii ki bizim için bir şey alınması söz konusu ise iyice incelemek, denemek ve onu hissetmek önemlidir. Hele de söz konusu araba ise içine binmeden, varsa istenen aracı kullanan eş dostun aracını denemeden alınmaması önemlidir. Bu yüzden de bu projenin Türkiye'den çıkması oldukça isabet olmuş.

Kampanyamıza www.renaultlatitude360.com adresinden ulaşarak(maalesef şu an aktif değil) sürüşe başlayabiliriz. Bize NTV'den tanıdığımız Celal Pir de yol boyunca eşlik ediyor. Bizde yan koltukta kimilerine göre yancı kimilerine göre ise co-pilot olarak yer alıyoruz. Şunu söylemeliyim ki görüntü kaliteleri çok yüksek değil fakat internet bazlı bir görsel işte de çok yüksek grafik kalitesi kullanmak zordur. Herkesin interneti ve gerekli ekipmanı iyi olmadığından doğru fakat eksik bir karar. HD kalitesinde de bir seçim yaratabilirlerdi ki burada tanıtılan bir araba olduğundan çok önemli bir konu bence. Bu konuda maalesef kampanyaya bir eksi veriyorum.


Aracın içindeki yolculuğumuzda etkileşimli videolarla birçok özelliği keşfederken, Celal Pir de bize aracı detaylıca anlatıyor. İlerleyen safhalarda ise farklı videolarla daha detaylı bilgilere erişebiliyoruz.

Sürüşün sonunda formu dolduranlar gerçek bir sürüş için başvuruda bulunabiliyor. Gerçek sürüşe de bir yol açılıyor. Benim önerim ise bundan sonraki bu tarz kampanyalarda kullanıcının aracı sürmesinin hedeflenmesi ve biraz oyun tadında ilerlenmesi. Çünkü oyun tarzı olanlar daha çok dikkat çekeceği gibi aynı zamanda kullanıcıya o esnekliği de verir diyerek tavsiyelerimi de belirtiyorum. Dinleyen karlı çıkar. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..