6 Mart 2016 Pazar

Jaguar XE = Sürüş Keyfi + Yüksek Prestij

İlk karşılaşmanızda Jaguar XE'nin en güçlü yanının tasarımı ve marka değeri olduğunu düşünüyorsunuz.
Daha  direksiyonu başına geçiyorsunuz ve tüm bildiklerinizi en baştan sorguluyorsunuz. 
Bugüne kadar bu sayfalara konuk olan test otomobillerinden bazıları Akselerasyon için daha yüksek öneme sahipti. O otomobiller, Akselerasyon'un "ilk"lerini oluşturmuşlardı. Örneğin; Leon ST Akselerasyon'un ilk station otomobili, Land Cruiser V8 en pahalı otomobili, Magane CC ilk cabrio otomobili, Smart Fortwo ED ilk elektrikli otomobili olmuştu.

Şu anda karşınızda duran Jaguar XE ise karoser ya da fiyat etiketi sınırlandırmasından bağımsız olarak sadece, Akselerasyon'un ilk Jaguar otomobili olma özelliğine sahip. Nedense, Jaguar'ı başka şekilde kısıtlamanın doğru olmayacağını hissediyorum.


Lafı fazla uzatmadan XE ile ilgili aklımda kalanları hemem paylaşayım.


Burun tasarımı güçlü, iddialı ve seksi. R-Sport
donanımında daha sportif ön tampon ve 18 inçlik jantlar
 sunuluyor. Test otomobilindeki 19 inçlik jantlar opsiyonel.
Farlar maalesef tamamen LED değil, bi-xenon.
Arkada, ön yüze göre daha "sakin ve ağır" bir
duruş sizi selamlıyor. 
Arka stopların LED tasarımı, F-Type'dan yadigar.
R-Sport donanınımında içeride ve dışarıda sportif
detaylar mevcut.
İçeride kullanması zor bir kumanda birimi yok. Sadece
Dokunmatik ekranın tepkileri biraz yavaş. Vites
 kolu(!) ise otomobil çalışmadığı zamanlarda konsolun
içinde gizleniyor.

Meridian ses sistemi opsiyonel donanımda. 
Kutu içeceğinizi torpidodaya mı koyacaktınız? Bir daha
dününün. :)
Jaguar XE'yi beğendim, çünkü...

...tasarımı duyguları harekete geçiren cinsten.

"Duyguları harekete geçiren cinsten" sloganını daha önce başka markaların farklı modelleri için kullandığını anımsayabilirsiniz. Açıkcası Jaguar'ın bu sloganı kullanıp kullanmadığından da tam emin değilim, ama bana sorarsanız seri üretim otomobiller arasında XE bu sloganı sonuna kadar hak eden ender modellerden birisi. 


XE'nin burnu, daha ilk karşılaşmamızda yutkunmama sebep olabilecek kadar güçlü, iddialı ve seksi görünüyor. Otomobilin silueti de güçlü görünümünü destekliyor. Arka tasarım ise ilk bakışta ön tasarım kadar güçlü duygular uyandıramıyor. Burada hoşuma gidem asıl nokta, arka cam ve bagaj kapağının birlikte yakaladığı coupevari çizgi.


Sedan otomobilleri tasarım anlamında -10 

puanla başlatan ben bile XE'yi kolaylıkla en seksi otomobiller listesinde üst sıralara taşıyabilirim. Tasarımı oldukça iddialı.

...sürüş çok çok çok çok eğlenceli!


Türkiye'de satılan tüm XE'ler 2 litrelik dizel motor ile 8 ileri otomatik şanzımana sahip. 180 bg güç üreten dizel ünite, 1505 kg'lık XE'yi 7.8 saniyede 0'dan 100km/s hıza ulaştırıyor. Benim bahsetmek istediğim "eğlence" ise saniyeler yerine hissiyatla ölçülüyor.


XE'nin sürüş pozisyonu oldukça alçak. (Evet, 3 Serisi'nden de alçak.) Direksiyonu her hareketinize mükemmel geri bildirim sağlıyor. Motor gücü arka tekerleklere iletiliyor. Tüm bunların üstünde ise sürüş için kabinde sizi mükemmel bir atmosfer bekliyor.


Bu kadar özellik ise sizi sürüş anlamında sadece tek bir sonuca götürüyor. Sürüş keyfi gerçekten muazzam.

XE ile birlikte olduğumuz daha ilk günde İstabul'da yağmur vardı. Dahası geceyi Zekeriyaköy'deki bir arkadaşımın evinde geçirmiştim. Tatlı tatlı virajlara sahip Zekeriyaköy-Maslak orman yolunda otomobil sürmekten daha önce bu kadar keyif aldığımı hatırlamıyorum. Ne kadar keyif aldığımı kelimelerle anlatmam oldukça zor. XE, onunla oynamanıza son derece sıcak yaklaşıyor. Dahası, zorlu anlarınızda da hala sizinle olduğunu hissettiriyor. Sanırım, bu Jaguar'la yavaş yavai insan-makine ilişkisinin ötesine geçiyorum...


...otomobilden her inişim bir kırmızı halı seramonisi tadında.


XE'nin direksiyon ayarı elektrikli. Direksiyonu en içeri pozisyonda kullanmıyorsanız, otomobili durdurup kapıyı açtığınız zaman, koltuktan daha rahat kalkabilmeniz için alan yaratmak adına direksiyon en içeri pozisyona hareket ediyor. Bu küçük detay, gerçekten özel hissettiriyor.


Jaguar XE'yi beğenmedim, çünkü...


...donanımı eksiksiz değil.

Bugün C sınıfı modellerinde bile Full LED farlar sunulabiliyorken, çeyrek milyon bıraktığınız (R Sport donanım paketine sahip XE'nin başlangıç fiyatı yaklaşık 250bin TL.) Jaguar'ınız yolunuzu LED'lerle aydınlatamıyor. Yine bu ücrete koltuk ısıtma standart donanımda dahil değil. Ayrıca, direksiyon ayarı elektrikli iken bagaj kapağını açma/kapatma görevi (eğer ilgili opsiyon paketini seçmezseniz) eski usül biceplerinize bırakılıyor.

...benzinli motorla daha keyifli olurdu.

Jaguar Land Rover'ın 2 litrelik dizel motoru, başarılı yakıt tüketim değerine (İstanbul'da normal kullanım ile ulaştığım tüketim değerim 7.1 litre/100km.) ve tatmin edici performansa sahip olsa da sesi içeride bence gereğinden fazla duyuluyor. Ayrıca, motorun titreşimini de kabinde gereğinden fazla hissediyorsunuz.

Sonuç

Jaguar XE öncelikli olarak prestij, hemen ardından ise sürüş keyfi için yaratılmış. Bugüne
kadar Jaguar'ın bende yarattığı "ağır abi" imajı XE'yi kullandıktan sonra değişti. İngiliz marka, benim için bundan böyle lüks olduğu kadar dinamik bir marka.

XE, kendine rakip BMW 3 Serisi'ni bile sollayabilen keyifli sürüşü, otomobil dünyasının en prestijli hediye paketlerinden biri ile sunuyor. Durum böyle olunca, birçok kişinin hayallerini süslüyor. 

Siz de XE'nin fiyat etiketini biraz yüksek mi buluyorsunuz? Ne derler bilirsiniz, zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış...
Jaguar XE R-Sport
Eşsiz fotoğraflar için Sevgili Boray Yurdakul'a sonsuz teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın..